Mickey
23-09-2008 om 09:25
Rekenen
De zonen hier zijn nogal bezig met rekenen en geven elkaar steeds sommetjes op. Komt zoon2 (die is 5) van de week met: "En hoeveel is 6 min 8?"
Zegt zoon1: "Dat is alláng nul geweest... Dat is eigenlijk nulnulnul denk ik!"
Tja negatieve getallen krijg je nog niet in groep 4 he

Brenda129
23-09-2008 om 10:59
Tiener
Oudste zoon vorige week
Mam, als ik 10 wordt ben ik een tiener, he?
Ja, dat klopt, dan ben je een tiener.
Gelukkig, dan ben ik eindelijk geen neger meer.

Wilma
23-09-2008 om 18:23
Achter
En zoon, die nu nog 'neger' is, maar bijna tiener, zei blij tegen vriendinnetje van acht dat zij 'achter' is
.
En 's avonds zaten we nog even wat te babbelen en toen zei mijn dochtertje van vier ineens "en als ik vijf word, ben ik een vijver". Vond ik érg knap van d'r !
*grijns*
Groetjes, Wilma

Brenda129
23-09-2008 om 21:56
Wilma
Whouahahaha, geweldig!
Het klinkt ook allemaal wel heel erg logisch.

mama van twee
25-09-2008 om 10:50
Adam en eva - wel of niet eerste mensen?
Zoon doet dit schooljaar de 1e communnie en komt de laatste tijd wat vaker met vraagjes of godsdienst e.d. Vanmorgen ook : of Adam en Eva de 1e mensen waren en hoe die dan hier op aarde kwamen. Ik dus een beetje uitgelegt dat God Adam op aarde had gezet en daarna Eva geschapen had. Snap je het zoon? Ja goed, zegt zoon. Om even later te vragen: Mama, mochten Adam en Eva dan al alleen thuis blijven van hun papa en mama?
Toch ergens iets niet goed gesnapt, ben ik bang.

Marmar
26-09-2008 om 00:03
De appel valt niet ver van de boom....
Aan tafel neem ik met dochter nog eens door. Een ezel balkt, een hond blaft,...., en een koekoek....? Er komt geen antwoord van dochter, dus ik help door het liedje 'De uil zat in de olmen...' te bginnen. Dochter weet het: 'Een koekoek koekoekt!'
Ik verbeter dat een koekoek róept ('koekoek' namelijk), net zoals in het liedje. Papa is het er niet me eens. Die vindt ook dat een koekoek koekoekt en niet roept, behalve dan in dat ene liedje. Geharrewar, discussie, eind van het liedje: koekoek roept tóch, namelijk 'koekoek'. Hé he'.
We gaan dus door, pappa doet nu ook enthousiast mee. Een koe loeit, een mus tsjilpt, een nachtegaal zingt, een geit mekkert, een schaap ... 'Mekkert ook', vindt de papa. Dochter en ik verbaasd. Een schaap bláát! 'Nietes', vindt de pappa, 'En eigenlijk koekoekt de koekoek ook. Vind ik. En ik ben afgestudeert en wel, eigen zaak, en nooit heb ik geleerd dat het anders was. Dus waarom zou je nou moeten leren als kind wat al die klere-beesten voor geluid maken? Zonder dat kom je er ook wel.'
Dochter kijkt nu met grote verwachtingsvolle ogen naar de mamma. Die natuurlijk pappa fijntjes gaat onderhouden over algemene ontwikkeling, oogkleppen van techneuten en dat zolang dochter nog niet weet wat ze wil worden ze toch maar zo breed mogelijk kennis moet opbouwen.
'Ja, voegt dochter toe, 'Want ik wil later politieagent worden en dan moet je wel weten welk dier het is wat je hoort en niet ziet.'
Onnavolgbaar maar hierna was het toetje belangrijk

Natalia
26-09-2008 om 14:44
Trijntje71 en mama van 2
Ik zou bij voorbaat al een optie willen voor jullie zoontjes voor mn dochter. Wat een gewéldige uitspraken!!!!!!!!! ik zit hier met een lach van oor tot oor.
Groetjes, D

mama van twee
26-09-2008 om 15:22
Natalia
Natalia,
als je later ook kleinkinderen wilt, moet je geen optie nemen op mijn zoon, want hij wil geen kinderen als je daarvoor met een meisje moet zoenen. Op mijn vraag hoe hij dan wel aan kinderen wilde komen, wist hij nog geen antwoord. Dat moet jij maar verzinnen mama.
Groetjes.

Sancy
27-09-2008 om 08:56
Zomaar lief
zoonlief kwam vanmorgen uit bed en deed onze slaapkamerdeur open voordat hij naar de wc ging, want 'dan kan ik ondertussen gezellig met jullie kletsen'. En wat zegt hij dan als hij zit te poepen?
"Mama, je bent mooi en je bent lief en ik houd van jou"

Bastet
27-09-2008 om 11:30
Tekst lezen
We vallen tijdens het wachten op een film,midden in GTST.Acteur speelt zijn rol,en heeft toevallig een paar vellen in zijn handen.Wat een nep! blert dochter van acht,hij kan niet eens zijn tekst onthouden!!
Bastet

Hanny61
27-09-2008 om 19:38
Mama van twee
Je reactie doe me denken aan wat mijn zoon, destijds een jaar of zes, zeven, zei. Hij kreeg wat plastieser uitleg over het krijgen van kinderen van zijn grote broer. Zijn reactie was dat hij wel ging adopteren, want hij vond dat vrijen maar een vies gedoe.

Nancy0811
27-09-2008 om 20:02
De wind
Mijn zoon (9) zit nu een jaar op honkbal. Vorig jaar speelde hij zijn eerste wedstrijd. Hij stond aan slag en sloeg iedere keer als de bal hem al voorbij was.
Aan het eind van de wedstrijd zei ik tegen hem: Owen, je moet wel goed naar de bal kijken als hij aankomt, want je sloeg iedere keer te laat." Hij keek me heel verontwaardigd aan en zei: "Mam, ik zag helemaal geen bal, ik zag alleen de wind van de bal!"
Hij slaat nu wel met regelmaat een bal, maar als hij een keer mis slaat roept zijn coach: "He Owen, zag je weer alleen de wind van de bal."? Gelukkig moet hij er dan zelf ook om lachen.

mama van twee
27-09-2008 om 21:09
Hanny61
Ja, dat is misschien de oplossing voor zijn probleem, want, zoals hij vandaag zei, hij wil later wel papa worden want dat mag je zelf zeggen hoe laat je naar bed moet en hoef je niet meer naar mama te luisteren.

Natalia
29-09-2008 om 14:08
Mama van twee
Haha ohjee.... daar heb je een Enorm Punt!!!! Enne, ja dat wordt dan heeel erg lastig. Want mijn dochter:
1. zal nooit gaan roken of vrijen
2. zoenen dus ook niet
3. blijft eeuwig bij 'jou wonen hoor mama, maak je maar geen zorgen!'
4. wil geen kinderen!
Toen ik haar plaagde met 'ja maar schat, mama wil zo graag oma worden'was haar enige antwoord een gekweld gepiep....
Groetjes,
D'tje

Natalia
29-09-2008 om 14:14
überlief
Zoon (tweelingbroer van genoemde dochter hierboven!) zaterdagavond: eenmaal lekker ingestopt frommelt hij genoeglijk zijn hoofd half onder de deken, pakt met zn nog vrije hand mijn hoofd en murmelt tegen mij 'mam, als ik jou toch niet had..... wat zou ik toch moeten zonder jou!!'.
Ik ging met nogal wazig zicht terug naar de huiskamer.

koentje
02-10-2008 om 21:58
Www.
Zoon had een lollige bui. Ik vroeg hem of hij nog een boterham wilde bij het ontbijt.
Zegt ie; 'Wacht even, mam,' en doet net alsof hij een toetsenbord voor zich heeft en zegt'uh... www.hebiknoghonger.nl'

Sancy
03-10-2008 om 09:14
Ouder
Zoonlief begrijpt prima wat "5 jaar en ouder" betekent op het bord bij een speeltuin.
Dat betekent dat als je 5 jaar bent, je vader en/of moeder mee moet. Logisch toch?

Martien
06-10-2008 om 09:45
Demente opa
Op de trein op weg naar oma en opa, vertelt jongste 9j grapjes. 'Goh meid, die moet je straks aan oma vertellen. Je hoeft het niet aan opa te vertellen, want die snapt dat toch niet' (heeft nooit enig gevoel voor humor)'ha ja' antwoordt dochterlief 'hij heeft dan ook hersenverlies'
Nou misschien geen slechte omschrijving van dementie
Groejtes

Lietje
06-10-2008 om 12:46
Zon
Ik kijk met zoon (11) naar zo'n vreselijke nonsense rampenfilm, Supernova (nou ja, alleen het begin). Daarin vergaat de aarde omdat de zon ontploft. Zegt hij: bekijk het van de zonnige kant, heb ik ook geen huiswerk meer.
Lietje

sw4
06-10-2008 om 19:07
Billen
jongste van 4 zegt een paar keer achter elkaar dat ik dikke billen heb. Oudste van 6 neemt het voor me op: dat is niet aardig hoor om te zeggen! (pauze) mama weet heus zelf ook wel dat ze dikke billen heeft...
(daar gaat mijn trotse gevoel dat ik had omdat ik van maat 44 naar 38 ben gegaan )

Meena
07-10-2008 om 11:18
Troost je sw4
Ik draag maat 34 en ook mijn kinderen zeggen dat ik dikke billen heb. Ja, vergeleken met een 4 en een 7-jarige misschien wel...

Irma
09-10-2008 om 14:19
Snap je sw4
Wij hadden een Wii en Wii fit besteld en te horen gekregen dat hij op ons stond te wachten in de winkel. Maar zoonlief moest eerste zwemmen voor we dat ding konden halen. Zit hij in de kleedkamer luid en duidelijk te vertellen: Mam ik hoorde dat je op de Wii fit kan invullen hoeveel je af wilt vallen en in hoeveel tijd. Dan kan jij dat ook doen! "Juist liefje, zullen we nu weer gaan aankleden"
Irma