Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leukste zwembaden met glijbanen (NL/BE)

Wat vinden jullie (of jullie kinderen) de leukste zwembaden met glijbanen? 

Onze zesjarige is in oktober klaar met zwemlessen en wil nu graag vooral vaak en veel naar zwembaden met glijbanen. 


Tikibad:

Veiligheid voor de kleinsten is van het grootste belang

In het Tikibad zijn vele spannende en bijzondere attracties. Het is niet gewoon een zwembad, maar een spectaculair glijbaan-paradijs met wilde waterattracties. Veiligheid is dus erg belangrijk. Er gelden dan ook strenge regels op lengte, gewicht en veiligheid. Lees dus voor de bezoek aan het bad eerst even de veiligheidsvoorschriften.

  1. Kinderen onder de 12 jaar hebben alleen toegang onder begeleiding van een volwassene
  2. Zwembandjes verplicht voor kinderen kleiner dan 1.20 m
  3. Zwembandjes verplicht voor iedereen zonder zwemdiploma
  4. Als je kleiner bent dan 1.50 m of meer weegt dan 100 kg, kan je niet van alle glijbanen gebruik maken



Due-scimmie

Due-scimmie

05-08-2023 om 07:30 Topicstarter

mikado123 schreef op 04-08-2023 om 21:35:

Nieuwegein: groot zwembad met stroomversnelling, grote glijbaan, golfslagbad, duikplanken, superleuk kinder gedeelte, etc.
Zwembaden van Centerparcs (maar die zijn echt wel prijzig voor een dagje).
Splash bij Roosendaal/Breda (?): Is een buitenzwembad met veel glijbanen.
Bij dolfinarium, Hellendoorn en Slagharen zitten zwembaden en/of waterparken. De meeste wel buiten en vaak alleen te bezoeken in combinatie met een bezoek aan het een park

Ja ik keek net even voor zwembad over de grens en zouden gewoon 100 euro kwijt zijn met 2 volwassenen, 2 kinderen en parkeren. 

Due-scimmie

Due-scimmie

05-08-2023 om 07:31 Topicstarter

Marie111 schreef op 04-08-2023 om 22:50:

Ik zou eerst maar eens kijken wat er gebeurt als je zesjarige uit een glijbaan komt. Kan ze dan wel een beetje fatsoenlijk naar de kant zwemmen?

In zwembaden met glijbanen schrik er geregeld van hoe kinderen vanaf de glijbaan naar de kant proberen te komen. Vraag ik me echt af waar ze die diploma's gevonden hebben.

Waarom niet beginnen met het subtropische zwembad bij jullie in de buurt?

Het subtropisch zwembad bij ons in de buurt is een Centerparcs. Onze zoon kan prima naar de kant na de glijbaan.  

De Scheg in Deventer. Sportiom in Den Bosch. 

De sterretjes glijbaan van het Vennebos
Geweldig voor onze toen 6 jarigen

Xtremerides op YouTube voor inspiratie en lol vooraf.

Gek op glijbanen hier. Met een 6 jarige kan je eerst naar de "gewone" zwemparadijzen gaan en daarna de gave uitdagingen. Centerparcs altijd goed. Caribabad in Gorinchem ook leuk.

In mijn ogen de uitdagende: Tikkiebad, heel gaaf , veel herrie. De Scheg Deventer vind ik een onoverzichtelijk zwembad en zou ik mijn 6 jarige geen seconde alleen laten. Voor de rest uiteraard leuk.

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2023 om 08:59

Due-scimmie schreef op 05-08-2023 om 07:30:

[..]

Ja ik keek net even voor zwembad over de grens en zouden gewoon 100 euro kwijt zijn met 2 volwassenen, 2 kinderen en parkeren.

Dit.. 

Dacht in de vakantie ook even te gaan zwemmen met de kinderen bij een centerparks.. Echt belachelijk duur voor een beetje zwemmen. 

Bosbad Putten vonden mijn kinderen ook erg leuk, en is niet zo enorm duur.

Mijn kinderen gaan met hun vader regelmatig naar Swimfun in Joure. 
Zelf vinden we hier Tropiqua in Veendam een fijn zwembad. Wel zijn daar maar twee lange glijbanen en drie hele korte maar wel goed zwemmen daar. 
Schloss Dankern is misschien ook wel leuk. 

Bijtje82 schreef op 05-08-2023 om 08:59:

[..]

Dit..

Dacht in de vakantie ook even te gaan zwemmen met de kinderen bij een centerparks.. Echt belachelijk duur voor een beetje zwemmen.

Wij gaan komende week naar rulantica bij Europapark, €44,-  maar goed, dat is wel echt heeeeeeel uitgebreid met ontzettend veel glijbanen. Dan is de €26,- van een CenterParcs wel vrij duur als je kijkt naar wat je krijgt qua zwembad.


Nieuwegein heeft inderdaad eeen vrij aardig zwembad. Splesj in Hoeven is een leuk buitenbad! De Scheg in Deventer schijnt ook leuk te zijn. Of Sportiom Aquafun in Den Bosch.  
Mocht je ooit eens op vakantie zijn in de buurt van Berlijn, dan kan ik tropical islands aanraden. Dat is een zwemparadijs in een oude zeppelinhangar. Echt ontzettend groot met een zwembad met zandstrand en een lagunabad met waterval en stroomversnelling. Er is ook een jungle binnen met echte dieren en er zijn een aantal glijbanen. Buiten is ook nog een heel gebied met zwembaden, wildwaterbaan enz. Je kan er binnen overnachten in tentjes of kamers en er zijn diverse restaurants. Echt een hele beleving! Onze dochter roept steevast dat ze daar weer heen wil op vakantie Wij hebben toen in een tent overnacht daar, heel warm maar echt leuk. Het is er standaard 27 graden binnen en de luchtvochtigheid is iets van 88%, echt tropisch dus

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2023 om 11:44

BlairW schreef op 05-08-2023 om 10:35:

[..]

Wij gaan komende week naar rulantica bij Europapark, €44,- maar goed, dat is wel echt heeeeeeel uitgebreid met ontzettend veel glijbanen. Dan is de €26,- van een CenterParcs wel vrij duur als je kijkt naar wat je krijgt qua zwembad.


Nieuwegein heeft inderdaad eeen vrij aardig zwembad. Splesj in Hoeven is een leuk buitenbad! De Scheg in Deventer schijnt ook leuk te zijn. Of Sportiom Aquafun in Den Bosch.
Mocht je ooit eens op vakantie zijn in de buurt van Berlijn, dan kan ik tropical islands aanraden. Dat is een zwemparadijs in een oude zeppelinhangar. Echt ontzettend groot met een zwembad met zandstrand en een lagunabad met waterval en stroomversnelling. Er is ook een jungle binnen met echte dieren en er zijn een aantal glijbanen. Buiten is ook nog een heel gebied met zwembaden, wildwaterbaan enz. Je kan er binnen overnachten in tentjes of kamers en er zijn diverse restaurants. Echt een hele beleving! Onze dochter roept steevast dat ze daar weer heen wil op vakantie Wij hebben toen in een tent overnacht daar, heel warm maar echt leuk. Het is er standaard 27 graden binnen en de luchtvochtigheid is iets van 88%, echt tropisch dus

En dat is dan p.p. ?

leuk! Ik volg. Ik vind Nederland buiten CP om wat tegenvallen. Je kan kamperen bij L'hirondelle capfun. Fantastisch vond ik dat. Leuker dan de kinderen zelf.

Park Bosbad Hoeven

Ik vond zelf vooral wildwaterbanen fantastisch, maar cp is extreem duur.

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2023 om 12:09

Hija2 schreef op 05-08-2023 om 11:50:

leuk! Ik volg. Ik vind Nederland buiten CP om wat tegenvallen. Je kan kamperen bij L'hirondelle capfun. Fantastisch vond ik dat. Leuker dan de kinderen zelf.

Park Bosbad Hoeven

Ik vond zelf vooral wildwaterbanen fantastisch, maar cp is extreem duur.

Oh grappig,  daar zat ik net aan te denken. Wij zijn daar in de buurt geweest met schoolkamp. Ahum..30 jaar geleden..  vroeg me af of het nog bestond. Al zal het waarschijnlijk niet meer zijn zoals het toen was. 

Als je het tenminste hebt over Bosbad Hoeve ergens in Noord Holland dacht ik. Met in de buurt ook zo'n telescoop die je kon bezoeken.

Het Golfbad in Oss zijn wij verschillende keren geweest. Leuk bad met glijbanen, golven, bubbelbad en veel banden en matten enzo. Vrij overzichtelijk. Is ons prima bevallen. Ook nog een heel mooi en groot gedeelte voor kleinere kinderen overigens.

Bijtje82 schreef op 05-08-2023 om 11:44:

[..]

En dat is dan p.p. ?

Ja, dat is pp

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.