Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dunja van Stiphout

Dunja van Stiphout

03-11-2011 om 11:41

Licht ontvlambare kleuter van 5

De laatste tijd is mijn dochter van 5 (oktober 5 geworden) erg ongeduldig en wordt ze zeer snel boos. Een klein voorbeeld is dat als ze iets zegt en ik haar niet meteen begrijp (wat ik dan ook rustig tegen haar zeg) ze direct boos wordt en ongeduldig. Als ik haar dan nog niet begrijp begint ze te schreeuwen en te stampvoeten met soms een voorzichtige uithaal naar mij. Ik blijf vooral rustig en loop soms even weg omdat ik dan niet tot haar kan doordringen, erg frusterend voor mij en vooral ook voor mijn dochter. Ik heb in een voorgaande situatie haar apart genomen op een kamer en haar daar laten uitrazen omdat en dan schreeuwt ze alles bij elkaar en is ze zo ontzettend boos op mij, ongelofelijk waar dat vandaan komt. Ik blijf rustig op haar inpraten en meestal, na 15 minuten, geef ik aan dat het wel mooi is zo en dat we maar even moeten knuffelen waarna ze meestal naar mij toe komt en snikkend een dikke knuffel geeft en sorry zegt. Ik vraag mij af of dit een 'fase' is of dat het iets waar ik me zorgen over moet maken. Zijn er misschien ouders met ook een kleuter met een 'kort lontje' en hoe pakken jullie dit aan? Hartelijk dank alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

een dame van net 5 met een pittig karakter en bij vlagen (die soms wel weken kunnen duren) van die buien die jij omschrijft. Om niéts ontploffen. Ik heb hier regelmatig om raad gevraagd en enige troost putte ik dan uit het feit dat het idd fases zijn, maar ik kan er maar moeilijk mee omgaan. Ik loop ook meestal maar even weg of zet haar op de gang. Ik heb de ultieme oplossing niet voor je. Was het maar waar, want dan werden heel veel ouders en kleuters een hoop leed bespaard!!
Sterkte hoor, ik begrijp je helemaal!

Oja!

Het gaat nu iets beter omdat ik een beetje weet wat ik wel en niet moet zeggen/ doen. Of omdat een nieuwe fase aangebroken is..

Bijv. Als ik iets uitlegde en dat wist zoon blijkbaar al: 'Dat SNAP ik.. AAAAL!' en de hoofdletters hard gillend. :/

Daar word je een beetje simpel van soms, want je weet nooit wanneer zo'n kleutertje nu juist wel of niet geholpen wil worden. Voor henzelf vast nog vermoeiender, haha.

Maar het gaat nu dus al beter.Echt een fase volgens mij, en meisjes lijken mij iets kattiger?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.