Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Luisterboeken 6 jarige jongen?

Ha, nog niet in groep 3 maar wel net 6 dus vandaar even hier posten: wie weet er -vooruitlopend op de zomervakantie-autorit en nu nog wellicht goedkoop op marktplaats te vinden- leuke luisterboeken voor een 6-jarige jongen?

Voor het echte kleine spul is ie al weer te groot, Bolt hebben we en Puk vd Petteflat staat op het lijstje maar verder dan dat komen we nog niet...

Iemand?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

30-05-2011 om 13:22

Bieb?

hier haalden we de luisterboeken altijd bij de bieb. vooral populair was de boze heks (weet niet meer van wie, 'oeioei het is weer heksenweer!') maar ook foeksia (paul van loon) en meester jaap (jacques vriens) hoewel ik weet niet of die laatste voor een zesjarige al leuk is. ook een onverwacht succes waren de sprookjes van kruidvat.

maan.

maan.

30-05-2011 om 13:23

Ohja

ik klik op verzenden en bedenk me dat de boze heks van hanna kraan is.. intussen blijkt tegelijkertijd met mij ook een bieb-suggestie gedaan te zijn, grappig!

Kareltje en sjonnie

De luisterboeken van Kareltje en Sjonnie zijn leuk. En als je ervan houdt is Alfred Jodocus Kwak ook leuk.
En idd Pluk vd Petteflet.
Overigens is onze ervaring dat we snel te veel hebben. De kinderen vinden het erg leuk om vaak hetzelfde luisterboek te horen, afgewisseld met muziek.
Kinderen voor kinderen wordt hier veel geluisterd, en ook de cd van Klein Orkest (roltrap naar de maan) is favoriet.
Fijne vakantie!

maan.

maan.

30-05-2011 om 13:24

Ik hou niet op vandaag..

nog even gekeken in de verzameling, wie het ook goed deed was Kaat Vrancken (over die hond), daar kwamen we dan weer aan via een cd'tje met diverse korte verhalen waarbij 'de quiz' van Kaat Vrancken helemaal stukgeluisterd is voor zover dat kan.

jopi

jopi

30-05-2011 om 13:42 Topicstarter

We zijn er!

Zooo.... tnx voor alle tips!
Met al deze suggesties kunnen we straks in een streep door naar Frankrijk karren!

Ik ga eens even op marktplaats wat biedinkjes uitzetten!
En de bieb is ook zeker een goeie tip, alleen is de kwaliteit van de dvd's en de cd's hier zo ontzettend slecht (en ben ik een oen met terugbrengen dus altijd hoge boetes) dat ik vermoedelijk met een goed tweedehansje beter af ben.

Nee hoor

Je bent er nog niet Sommige boeken van Paul Biegel zijn nl. ook in luisterversie verkrijgbaar....
(bijv. De Dwergjes van Tuil, De Kleine kapitein)

jopi

jopi

30-05-2011 om 17:20 Topicstarter

Pitstop

Ok, we maken even een kleine pitstop bij Paul Biegel! Ik heb al een aardig assortiment op het oog. Nu maar hopen dat er geen andere bieders komen en mijn kostje is gekocht.

soepstengel

soepstengel

30-05-2011 om 19:34

Hou ook even de aldi in de gaten

die heeft erg vaak goed luistercd's voor een prikkie.
Wij hebben 2 kids die al jaren luister-cd-verslaafd zijn. We hebben ondertussen een hele bak vol die nog regelmatig van voor naar achter wordt doorzocht.( ook tienerboeken) Elke avond gaan ze er mee slapen( 12 en 14)
Ridder schijtebroek vonden ze hier toen erg leuk en daantje de wereldkampioen, pietje bel,
De 7 veren van de bonte papagaai vonden ze allebei te eng.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.