Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Luxe dilemma

Ik weet het ik weet het, t is een luxe probleem maar:
Zoon van 5.5 wilt al een maandje of 10 heeeeeel graag een eigen camera. Welke maakt hem in principe niet uit, dnek ik.
Dus keuze uit kidizoom-ding of " gewone"
Heel zwart/wit geschetst komt het hier op neer:
Kidizoom: voordeel dat je hem kunt laten vallen, nadeel dat hij maar 0.3 megapizel heeft, kwaliteit fot niet echt je van het

Normale camera: voordeel goede foto's nadeel is een keer vallen en t is over met de pret.

Nog even los van de discussie tussen mij en manlief over wel /niet, wat vinden jullie van de pro's en contra's van de toestellen zelf?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

11-11-2008 om 13:06

Ken het

Ja, deze vraag hebben wij ons ook gesteld. Wij hebben besloten om nog even te wachten met de aanschaf. En dan wordt het dus een "echte" camera. Tot die tijd mag zoon onder begeleiding met onze camera aan de slag. Ik denk dat hij volgend jaar een goedkope eigen camera krijgt, dan is ie 7. Dan snapt hij alle functies die zo'n camera heeft ook wat beter.
Ik snap niet waarom ze die speelgoedcamera's niet met meer megapixels uitvoeren. In dat geval had ik de aanschaf waarschijnlijk wél gedaan.

Annet

Annet

11-11-2008 om 20:17

Gewone camera

Hier hebben de kinderen zelf foto's gemaakt vanaf 4 jaar oud. Maar wel met strenge regels. Het polsbandje moet altijd eerst om de pols gemaakt, strak genoeg aangetrokken. Daarmee wordt het risico tot vallen al heel klein.

Irma

Irma

11-11-2008 om 21:14

Wat ik zag

Bij Blokker en bij de Wibra zag ik een digitale camera voor kinderen voor maar 9,99. Zal ook niet veel pixels hebben maar kost ook niet zoveel en is misschien leuk tot hij oud genoeg is voor een echte of duurdere camera.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

11-11-2008 om 21:55

Hier

Ook geen kiddi-geval gekocht. Voor hetzelfde geld de canon powershot A460, in leuke kleurtjes te krijgen, 5 megapixel, en simpel te bedienen. We hebben een mooi telefoonkoordje eraan gemaakt met de voorwaarde dat ze alleen foto's mocht maken met het koord om de nek. Hier heeft ze heel lang nog wat aan en wij gebruiken m zelf ook regelmatig omdat ons eigen cameraatje het begeven heeft Oja, dochter was 4 toen ze m kreeg. Groetjes, Yvon.

Puck2

Puck2

12-11-2008 om 09:01

Wat wil hij ermee

Vraag is ook een beetje: wat wil je kind ermee. Wil hij echt foto's maken of gaat het ook om de extra spelletjes die op die kindercamera's zitten? Als het vooral om de foto's gaat dan zou ik zeker voor een gewone camera gaan. Net als Yvon hebben wij er een halskoordje aan en het eerste wat de kinderen moeten doen is dat koord om hun nek. Over moeilijk te bedienen hoef je niet in te zitten, bij de meeste camera's kan een kind van 5,5 al best zelfstandig uit de voeten hebben wij ondervonden.

Voor kindercamera

Kinderen hadden hier eerst de oude Olympus van mij, maar dat was steeds gedoe.

Nu hebben ze de kiddizoom, en dat is een groot succes. Vooral vanwege de spelletjes en 'grappige' foto's die ze er mee kunnen maken.

Megapixels interesseren ons weinig, we drukken foto's toch nooit af, en op een beeldscherm valt het niet op.

Ik vind kleine foto's juist handig, dan duurt het versturen per e-mail niet zo lang.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

12-11-2008 om 10:40

Ja, wat wil hij?

Als hij foto's wil maken, dan zou ik dus niet de kiddizoom geven, mijn telefoon maakt betere foto's. Dus als het echt om de foto's gaat dan zou ik een goed digitaal cameraatje kopen. Als hij er ook spelletjes mee wil doen, dan moet je de kiddizoom nemen. Ik vind persoonlijk 89 euro nogal veel voor de kiddizoom, maar ja, het gaat mij wel om de kwaliteit van de foto's. En voor hetzelfde geld heb je een goede digitale camera. Ik vind het leuk dat mijn dochter soms echt hele mooie foto's maakt. Ik denk dat een jongetje van 5,5 groot genoeg is om te leren verantwoordelijk met een camera om kan gaan, met behulp van het koordje. Succes met je keuze, groetjes, Yvon.

Kidizoom

heeft mijn zoon voor zijn 5e verjaardag net gekregen, en hij is er helemaal wijs mee!
Je kan er zoveel meer mee, dan alleen foto's maken.
Foto's bewerken
Filmpjes maken
Spelletjes spelen
Mp3 speler met koptelefoon
op de computer zetten en afdrukken
Het is gewoon echt een heel leuk ding!
Wij zijn in ieder geval blij dat we toch deze gekocht hebben!
(zijn broer van 7,5 wil nu ook zo'n ding...hahaha)
gr Nora

Goedkoper

De gele versie is goedkoper omdat er geen MP3 opzit. Wij hebben 'm via de VS voor iets van 56 dollar, maar momenteel kost ie in Nederland ook minder dan 60 euro. En ach, wij deden toch al niet aan MP3...

MaximeM

MaximeM

14-11-2008 om 09:59

Die uit de reclame

Hoi,

Afgelopen zomer zag ik iedere keer een reclame voorbij komen van een jongetje met krulletjes bij een zwembad, die de camera van zijn moeder pakt, laat vallen op de tegels en er daarna mee in het zwembad springt. (de camera kan dus tegen een stootje en is waterdicht) nu nog even peinzen wat de merknaam is, want die ben ik vergeten. Wel lijkt dit me dus een camera waarmee je behoorlijke foto's mee kunt maken en die tegen een stootje kan.

maxime

mameva

mameva

14-11-2008 om 15:02

Net besteld

Hoi,
Wij gaan hier ook voor de kidizoom. De slechte resolutie zal de kids worst wezen, maar ze kunnen de camera wel lekker gebruiken bij hun (rollen)spelletjes en ze gaan niet zo snel stuk.
Nu heb ik net 2 stuks besteld als kerstcadeau via ebay in Engeland. Incl. verzenden ben je dan klaar voor max. 60 Euro en dat scheelt toch. Ik koop alleen bij verkopers met goede beoordelingen. Mijn ervaringen zijn in het alg. goed via handelaren op ebay.
Nu nog afwachten of het met deze twee camera's ook goed komt

sjaan

sjaan

14-11-2008 om 20:22

Die van de reclame...

Dat is een olympus camera maar die kost zo rond de 300,-volgens mij.

Prulletje

Prulletje

15-11-2008 om 20:40

Canon powershot vraag: snelheid?

Die Canon Powershot A460 lijkt me wel wat voor mijn dochter (bijna negen, geen kleuter meer dus). Kan iemand mij vertellen of deze camera snel reageert? Mijn dochter gebruikt mijn spiegel reflex namelijk weleens. Dus ze is een supersnelle camera gewend. Maar ik vind het tijd voor en eigen camera die ze ook zelf kan meenemen. Mijn camera krijgt ze alleen als ik erbij ben.

Prulletje

Powershot

Hoi Prulletje,

Ik heb een powershot A5.. en die doet het qua snelheid prima, volgens mij heb ik de A4.. ook wel eens gebruikt voor m'n werk en die het ook gewoon snel !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.