Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Een moeder

Een moeder

06-02-2009 om 12:57

Masturberende dochter

Tja er zijn al vele draadjes over geweest. Toch ben ik nog steeds zoekende. Mijn dochter van bijna 6 masturbeert te pas en te onpas. Handjes tussen haar benen en dan op en neer wippen. Verhit koppie, zuchten en steunen, helemaal van de wereld.

Als ze het beneden doet, zeg ik iedere keer weer dat ze dit alleen boven op haar kamertje mag doen. Dat het prima is dat ze dit wil doen, maar dat het iets is wat je niet doet als er andere mensen bij zijn. Helaas zoekt ze voortdurend naar plekjes uit het zicht waar ze dan toch weer bezig gaat. Ik vind het moeilijk om haar dan steeds uit die stille hoekjes te vissen. Ik wil niet als een soort politieagent op haar gaan letten.

Nu riep vandaag de juf me even apart. Ze doet het kennelijk ook in de klas regelmatig. De juf spreekt haar er steeds op aan, maar ook in de klas zoekt ze plekken waar ze uit het zicht toch verder kan gaan. Het werkt zelfs aanstekelijk op andere meisjes uit haar klas zei de juf.

Ik heb haar toen we thuis waren verteld wat de juf mij gezegd heeft. En dat ik best snap dat dit heel lekker voelt, maar dat ze dit echt alleen op haar eigen kamer mag doen. (de tip die ik hier ook steeds weer lees).

Ik vind het een erg gênant onderwerp, zeker nu ook de juf me er op aanspreekt.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Er volledig bovenop gaan zitten? Met het gevaar dat het een erg beladen onderwerp wordt. Of deze weg van milde sturing blijven volgen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Eventjes heel anoniem

Eventjes heel anoniem

06-02-2009 om 13:39

Uit eigen ervaring

Hallo 'een moeder',

Oei, dit is heel herkenbaar wat je schrijft. Ik ben zelf vroeger namelijk net zo fanatiek bezig geweest als jouw dochter nu. Thuis, op bezoek, op school, ik wist me overal prima te vermaken... Het maffe is dat je als kind geen idee hebt dat dat lekkere gevoel iets te maken heeft met dat wat grote mensen seks noemen. Het is gewoon lekker... Ik weet niet meer precies hoe mijn ouders hebben gereageerd (heeft blijkbaar geen indruk gemaakt), maar uiteindelijk is het gestopt door precies de conversatie die jullie nu met jullie dochter hebben gehad. "De juffrouw heeft gezegd dat....en de andere kindjes vinden het soms een beetje raar". Ik herinner me nog zo goed hoe opgelaten ik me toen voelde. Misschien heeft het op jullie dochter ook die inpact. (Ik was toen wel al wat ouder, 7 jaar) Uiteraard ben ik niet met de hobby gestopt, maar vanaf toen wel in mijn eigen kamer.

Het grappige is dat het echt heel lang geduurd heeft voordat ik uiteindelijk een link kon leggen tussen 'friemelen' (zoals wij dat noemde) en seks. Ik kan me nog herinneren dat ik op m'n twaalfde in een voorlichtingsboekje had gelezen dat je kon masturberen en hoe dat dan moest. Zelfs toen had ik nog steeds niet door dat ik dat eigenlijk al m'n hele leven deed... Inmiddels is het kwartje gevallen...

Succes met jullie dochter. Maak je niet te druk: zodra ze wat gevoelig wordt voor sociale druk komt het gauw genoeg in orde. En jong geleerd is oud gedaan...

tandoorichicken

tandoorichicken

06-02-2009 om 17:31

Lastig

Ik heb weleens gelezen op dit forum dat iemand tegen zijn of haar kind zei 'masturberen is net als in je neus peuteren, iedereen DOET het maar niemand wil ZIEN dat je het doet'

Een moeder

Een moeder

06-02-2009 om 21:23

Bedankt 'eventjes heel anoniem'

Onze dochter was ook danig onder de indruk van het feit dat juf dat gezegd had. Nu hopen dat het dezelfde uitwerking op haar heeft, als destijds op jou. Fijn dat je dit wilde delen. Het stelt me toch gerust. Het zal idd wel weer een fase zijn, die net zo geruisloos gaat als dat -ie gekomen is.

Bij ons

Hoi,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het genant vindt zeker zo op school, ook al weten we allemaal dat kinderen dit doen.
Onze dochter was heel jong (net 2) en ik dacht echt dat ik een geobserdeerd sexkindje had.

Ze kon soms niet eens rustig spelen want dan begon ze weer. Ook wij zeiden dat het alleen in bed mocht.
Smorgens wilde we niet uit bed omdat ze nog door wilde gaan. Ik dacht wel eens, ze komt vanzelf wel uit bed, Maar dan lag ze er om 11.00 nog in!! (zonder ontbijt)

We hebben ook vol gehouden met zeggen: "alleen in bed". Onze dochter noemt het "friemelen". Ik probeerde er altijd over te praten alsof het een geheimpje was dat wij alleen mochten weten. Anderen mogen het niet zien, dat is raar en ze kunnen je uitlachen (net als bijv als je in je blote kont naar buiten gaan)

Nu ruim 2 jaar verder. Ging ze gisteren naar bed. Zegt ze geheimzinnig. Mama ga nu maar snel weg, want ik ben al begonnen met friemelen, hihih!
Ik zeg "Ojee, ik ben al weg, Slaap lekker."
En zei zegt "Doei Mam"

Ja het blijft lastig.
Wij hebben er dus een soort geheimpje van gemaakt. Ze praat er nu alleen nog maar over met ons en weet dat wij het niet willen zien.
En haar geleerd dat anderen je kunnen uitlachen of het gek vinden. Dit kan misschien helpen zodat ze het op school minder snel doet.

Ik hoop dat je iets hebt de tips.
In ieder geval; weet je bent een van de vele mama's die dit mee maakt.

Groetjes Ilse

Een moeder

Een moeder

09-02-2009 om 09:16

Thanks morena

Het is in ieder geval erg geruststellend dat ik geen vreemd kind heb, maar dat het iets is dat heel veel voorkomt.

Ze heeft trouwens het hele weekend niets in die richting gedaan. Ja misschien op haar kamer, maar dat is OK. Ik heb wel het idee dat het gesprek met haar over de opmerkingen van juf haar wel 'wakker' heeft gemaakt.

Groet, Een moeder

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.