Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

06-03-2010 om 14:21

Matras

Beste allen,

Vanmorgen heb ik een nieuwe matras gekocht voor mijn zoon, bijna 7 jaar, 20 kilo. Toen hij een groot bed kreeg, heb ik bij Ikea de allergoedkoopste matras gekocht want ik ging er vanuit dat hij nog wel regelmatig plasongelukjes zou hebben en ik elke paar jaar een nieuw matras zou moeten aanschaffen.

Nu vindt hij de matras niet meer lekker liggen en wilde ik een betere kopen. Heb er nu eentje gekocht van 79 euro, erg comfortabel, latex. Maar ik wist eigenlijk totaal niet wat te kiezen. Ze hebben ook binnenveringsmatrassen bijvoorbeeld. En de prijsverschillen zijn zo groot! Er waren ook matrassen van 50 euro, 100, 150, 200.

Wat hebben jullie? Ik heb de verkeerde maat gekocht dus moet sowieso nog terug!

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Niny

Niny

06-03-2010 om 14:33

Traagschuim

Hoi Liora,

Voor onze zoon (net 9 geworden, 30 kilo) hebben we een traagschuimmatras gekocht. Ik heb er zelf ook even op gelegen, hij vormt zich helemaal naar je lichaam.
Onze zoon vindt hem heerlijk liggen! Ik ben de prijs even kwijt, ik dacht minder dan 100 euro bij de Beddenreus.
Groet,
Niny

Puck

Puck

06-03-2010 om 14:37

Polyether

Wij hebben een gewone polyether matras voor de kinderen. Wat prettig is voor de één is vreselijk voor de ander. Een latex-atras of zo'n vormaannemend nasa-schuim matras is echt vreselijk vinden wij: veel te zweterig. Onze kinderen zijn allebei nogal klam van het zweet 's nachts en om die reden werd dat dan ook afgeraden. Wij hebben gewoon een simpele poyether matras voor de kinderen.

liora

liora

06-03-2010 om 14:44

Levensduur

En hoe lang wordt geadviseerd met 1 matras te doen?

Ik vraag me ook af of ik de matras die hij had zal bewaren voor de jongste, of zal ik tegen die tijd een nieuwe kopen?

Yta Chalne

Yta Chalne

06-03-2010 om 16:40

Verschillend

Hier allerlei verschillende matrassen, wij doen niet aan 'specifiek op een kind afgestemde matrassen' geloof ik. Prijs is een goed argument, en niet te dun, en bij polyether kijk ik naar SG40. En dan moet het ook nog bij de bedbodem passen.
Maar een hele dunne plasongelukjesmatras zou ik wegdoen, zonder enig probleem.

Ander type van ikea

Ik heb voor zoon van 6 de Sultan Favang gekocht, kostte 139 euro. Vond ik zelf beter liggen dan de dunnere types en ook handig als we een volwassen logé hebben.Met dit matras kan hij even voort.

Damajo

Linda99

Linda99

08-03-2010 om 19:55

Goedkoopste

Beide kinderen hebben gewoon het goedkoopste binnenveringsmatras van Ikea. Ook met het idee van "ongelukjes." Liggen wel zeiltjes in de bedden maar da's geen garantie
Als ze groter en zwaarder zijn krijgen ze wel een duurder/beter matras. Nu liggen ze allebei nog lekker in hun bedden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.