Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Meer zelfvertrouwen geven aan de jongste

Hallo, Wij hebben 2 zoontjes van 7 en 5 jaar die het ontzettend goed met elkaar kunnen vinden. Zo goed zelfs dat nu eigenlijk naar voren komt dat de jongste zich vaak door de oudste laat leiden in hun spel en zijn eigen dingen vaak vergeet. Hij speelt eigenlijk graag met autootjes of leest een boekje. Hebben jullie tips hoe ik meer kan stimuleren dat hij zelf dingen gaat doen en meer zelfvertrouwen krijgt? Haal ik ze uit elkaar of ga ik meer met hem doen en zo ja wat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Evanlyn

Evanlyn

23-11-2011 om 22:27

Ook gehad

Is het echt een kwestie van zelfvertrouwen, of vindt hij zijn broer een geweldig voorbeeld en helemaal het einde? Ik had dit ook en het heeft zichzelf opgelost. helaas botsen de dames nu wel veel, maar jongste heeft zich geheel ontworsteld aan het gezag van de oudste. Ik moet nu soms wel oppassen dat het geruzie niet uit de hand loopt, maar dat is een ander onderwerp. Ik vind het gezond dat jongste nu haar eigen plan trekt, maar ben ook blij dat ik het niet geforceerd heb, want volgens mij doet dat alleen maar afbreuk aan je zelfvertrouwen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.