Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Meidenvenijn


meidenvenijn...jullie zijn nou niet bepaald een goed voorbeeld.

vermoeiend. 

Sarada schreef op 28-06-2022 om 06:03:

Ik ben halverwege afgehaakt. Het klinkt net zo kinderachtig als de kinderen zelf. Wat is in godsnaam 'snikkie gedrag'????
Gewoon erboven staan, niet aan mee doen.

"Snieki gedrag" waarschijnlijk.

Sneaky, stiekum dus.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-06-2022 om 08:37

Viva-amber schreef op 28-06-2022 om 06:59:

-knip- commentaar op schrijfstijl of spelling is niet toegestaan.

Ik adviseer je de huisregels eens te lezen, vooral 2.1.

https://www.viafora.nl/huisregels

Je dochter zit in groep 6 en gaat blijkbaar volgend schooljaar naar groep 7 op een andere school. Je geeft aan dat ze sociaal is en genoeg andere vrienden heeft.

Dat is fijn en daarmee is het klaar. 

Jij hoeft niet bevriend te zijn met ouders van. Je hoeft ze niet aardig te vinden. Je hoeft er ook nauwelijks contact mee te hebben. Dus neem wat meer afstand. Als je dochter naar groep 7 gaat hoef je niet meer continu op het schoolplein te staan 

Nog 2 jaar en je dochter gaat naar de middelbare en dan heb je helemaal geen idee meer wie de ouders zijn.

Verder als tips: niet moeders en kinderen kut noemen. Niet mee roddelen op het schoolplein. Negeer nare apps. Gooi vervelende mensen op stil of blokker ze helemaal. 

En noem dit geen meidenvenijn. Jullie zijn als ouders ontzettend kinderachtig bezig en niet de kinderen. 

Sommige dingen kan je ook gewoon netjes oplossen. Ouder naar welke school gaat jullie dochter straks. Antwoord nou wij zijn wezen kijken bij onder ander school A en maar wij moeten nog een definitieve keus maken en jullie? 

Sussie82 schreef op 28-06-2022 om 01:55:

[..]

Toetietoover,

Je vermoed is dan helaas niet correct, ik dacht dat ik meer begrip zou krijgen en advies van deze topic maar ik zie alleen maar hagel en regen op me regenen. Geloof me als mijn dochter niet op een goede manier voor zichzelf zou komen, dan zou ik eerder haar loontje geven. Je hebt heel gevoelige ouders zoals deze, mijn dochter mag niet eens boos kijken of voelen van deze moeder vind jij dit correct? De emotie verkrompen en verbergen? Het is maar een blik he en dat van een tien jarige meisje. Lees goed even zou ik zeggen ik heb hoofdpijn en slechte slaap gehad omdat ik in die moeder ze spelletje erin bent getrapt. Niet tussen wat de kinderen is gebeurd of gebeurd, en beheersing nou ik zou dat aan die andere moeder maar zeggen die een 10 jarige kind blokkeert lekker een goede voorbeeld voor haar eigen dochter mooie communicatie. Als jij dat okey vind dan laat je dat maar bij je eigen dochter okey? En lees aub eerst goed, onduidelijk vraag eerst in plaats van te aanvallen. Ik zou graag jou topic wel willen lezen.

Ik probeer goed te lezen maar het is lastig om het helemaal helder te krijgen en je gescheld op die moeder leidt mij erg af. En door je verontwaardiging en onvermogen tot zelfreflectie, is mijn reactie nu waarschijnlijk hetzelfde als die moeder waar je zo op scheldt: geen zin om er nog op te reageren.

Het enige dat ik nu begrijp, is dat je je aangevallen voelt. Door mij. Dan denk ik dat je heel gevoelig bent voor afwijzing omdat je zo heftig reageert als ze je dochter blokkeren of jou niet zien staan achter een raam en zelfs door mijn reactie voel je je aangevallen. Je wordt heel erg emotioneel geraakt door iets kleins. Waarom raakt het je zo?



Beste TO, je geeft aan dat de reacties op je topic niet zijn wat je had gehoopt of waar je op had gerekend. Dat is vervelend, maar bedenk wel dat de mensen die jou topic lezen het alleen met jou tekst moeten doen. We kennen je verder niet. Er wordt dus gereageerd op de inhoud van wat jij zelf schrijft en op je taalgebruik. 
Dat de mensen die jou lezen jou verder niet kennen is ook een groot voordeel want de reacties zijn to the point en zonder vooroordeel. 
Als ik jou tekst lees voel ik weerstand over zoveel primaire woede. Boosheid zonder nadenken. Uithalen zonder voorbehoud. Ik voel afkeer. Dikke kans dat je dat in het echte leven met name schoolplein ook oproept. Ik lees dat je jou dochter wilt beschermen, je denkt dat jouw boosheid voorkomt uit het feit dat jou dochter onrechtvaardig wordt behandeld, maar ik lees iets heel anders in jou tekst. Ik interpreteer eruit dat je ooit zelf heel erg gekwetst en afgewezen en onrechtvaardig behandeld bent en dat je dat misschien nooit goed hebt verwerkt en dat dat allemaal naar boven komt nu je dochter in jou ogen slachtoffer is van een stel nare moeders. 
Mijn tip is : probeer te filteren wat jou eigen leed is en wat van je dochter. Met je eigen leed moet je anders omgaan dan met dat van je dochter. Je moet die twee van elkaar scheiden anders kun je je dochter niet goed helpen. En misschien heeft je dochter helemaal geen hulp nodig en vat zij het allemaal minder zwaar op dan jij. Zeker als het een sociaal meisje is met meerdere vrienden en vriendinnen, dan lijkt het erop dat ze zichzelf goed red en zit jij haar alleen maar in de weg met je eigen ballast 

Sussie82

Sussie82

28-06-2022 om 12:12 Topicstarter

Zonne2017 schreef op 28-06-2022 om 09:14:

Beste TO, je geeft aan dat de reacties op je topic niet zijn wat je had gehoopt of waar je op had gerekend. Dat is vervelend, maar bedenk wel dat de mensen die jou topic lezen het alleen met jou tekst moeten doen. We kennen je verder niet. Er wordt dus gereageerd op de inhoud van wat jij zelf schrijft en op je taalgebruik.
Dat de mensen die jou lezen jou verder niet kennen is ook een groot voordeel want de reacties zijn to the point en zonder vooroordeel.
Als ik jou tekst lees voel ik weerstand over zoveel primaire woede. Boosheid zonder nadenken. Uithalen zonder voorbehoud. Ik voel afkeer. Dikke kans dat je dat in het echte leven met name schoolplein ook oproept. Ik lees dat je jou dochter wilt beschermen, je denkt dat jouw boosheid voorkomt uit het feit dat jou dochter onrechtvaardig wordt behandeld, maar ik lees iets heel anders in jou tekst. Ik interpreteer eruit dat je ooit zelf heel erg gekwetst en afgewezen en onrechtvaardig behandeld bent en dat je dat misschien nooit goed hebt verwerkt en dat dat allemaal naar boven komt nu je dochter in jou ogen slachtoffer is van een stel nare moeders.
Mijn tip is : probeer te filteren wat jou eigen leed is en wat van je dochter. Met je eigen leed moet je anders omgaan dan met dat van je dochter. Je moet die twee van elkaar scheiden anders kun je je dochter niet goed helpen. En misschien heeft je dochter helemaal geen hulp nodig en vat zij het allemaal minder zwaar op dan jij. Zeker als het een sociaal meisje is met meerdere vrienden en vriendinnen, dan lijkt het erop dat ze zichzelf goed red en zit jij haar alleen maar in de weg met je eigen ballast

Zonne17,

Bedankt voor je reactie, misschien ben ik niet helder genoeg geweest bij me verhaal. Ik heb ook niet alles kunnen schrijven, dit is al jaren bezig. Het is misschien niet netjes dat ik ( kutmoeder) zegt maar het is eenmaal zo misschien moest ik schijnheilige moeder zeggen. Ik ben inderdaad ook wel boos en gekwets omdat deze moeder de relatie van andere moeders met mij ook verslecht ze steekt de moeders op en roddelt etc en speelt een gemene spel, dat maakt mij kwaad. En inderdaad mijn dochter vindt het niet zo erg als ik, ze heeft genoeg vriendinnen maar door dat moeder en de kind zelf wordt het soms ook verpest de relatie van mijn dochter met haar vriendinnetjes. Ik heb de topic meidenvenijn geschreven maar dat speelt ook wel alleen heb ik dat stukje niet geschreven. Ik heb de moeder niet geblokkeerd ik heb haar wel uit mijn telefoon verwijderd.Zei had mij paar keer geblokkeerd omdat ze haar zin niet kreeg, en ik moest meewerken zodat ze haar zin kreeg. Eerlijk ik dacht precies de zelfde over die moeder wat heeft ze in haar jeugd meegemaakt dat ze zo erg gevoelig en met alles bemoeien.Ik had eerder aan haar gezegd laat het kinderen zelf oplossen en bemoei je er niet mee, maar dat doet ze niet. Ik kan ook heel slecht tegen onrechtvaardigheid dat zal wel iets uit mijn jeugd zijn geweest en dat ga ik niet ontkennen.

Sussie82

Sussie82

28-06-2022 om 12:25 Topicstarter

ToetieToover schreef op 28-06-2022 om 08:58:

[..]

Ik probeer goed te lezen maar het is lastig om het helemaal helder te krijgen en je gescheld op die moeder leidt mij erg af. En door je verontwaardiging en onvermogen tot zelfreflectie, is mijn reactie nu waarschijnlijk hetzelfde als die moeder waar je zo op scheldt: geen zin om er nog op te reageren.

Het enige dat ik nu begrijp, is dat je je aangevallen voelt. Door mij. Dan denk ik dat je heel gevoelig bent voor afwijzing omdat je zo heftig reageert als ze je dochter blokkeren of jou niet zien staan achter een raam en zelfs door mijn reactie voel je je aangevallen. Je wordt heel erg emotioneel geraakt door iets kleins. Waarom raakt het je zo?



Toetietoover,

Ik kan begrijpen dat niet alles helder is, daarom heb ik ook aangegeven is het niet helder vraag het even, in plaats van aanvallen. Waarom het me raakt? Dat is toch duidelijk? Je toont geen begrip die ik wel van deze topic had verwacht. Het is niet alleen me dochter blokkeren, ik zou dat absoluut niet erg vinden maar dat ze met twee ouders en twee kinderen ineens haar blokkeren omdat ze op een normale manier opkomt voor zichzelf,en dan tegen de kinderen zeggen je gaat de blokkade niet eraf halen anders komt er ruzie? Dat is toch geen goede communicatie, wat is blokkeren een oplossing om geen ruzie te krijgen? Kom op zeg ze zien elkaar in de klas als er ruzie zal komen komt dat ook in de klas of buiten school want dan zien ze ook elkaar. Het raakt mij omdat ze twee tegen een zijn. Geloof me er spellen meer dingen dan dit, ik ga niet zomaar een topic in de nacht openen en piekeren  voor de kids die volgende dag weer met elkaar gaan spellen. En ik vind als een kind boos is dat die dan dat ook mag laten zien op een goede manier natuurlijk maar niet inkrompen dat gevoel absoluut niet.

Sussie82

Sussie82

28-06-2022 om 12:38 Topicstarter

Plantenbak schreef op 28-06-2022 om 08:57:

Je dochter zit in groep 6 en gaat blijkbaar volgend schooljaar naar groep 7 op een andere school. Je geeft aan dat ze sociaal is en genoeg andere vrienden heeft.

Dat is fijn en daarmee is het klaar.

Jij hoeft niet bevriend te zijn met ouders van. Je hoeft ze niet aardig te vinden. Je hoeft er ook nauwelijks contact mee te hebben. Dus neem wat meer afstand. Als je dochter naar groep 7 gaat hoef je niet meer continu op het schoolplein te staan

Nog 2 jaar en je dochter gaat naar de middelbare en dan heb je helemaal geen idee meer wie de ouders zijn.

Verder als tips: niet moeders en kinderen kut noemen. Niet mee roddelen op het schoolplein. Negeer nare apps. Gooi vervelende mensen op stil of blokker ze helemaal.

En noem dit geen meidenvenijn. Jullie zijn als ouders ontzettend kinderachtig bezig en niet de kinderen.

Sommige dingen kan je ook gewoon netjes oplossen. Ouder naar welke school gaat jullie dochter straks. Antwoord nou wij zijn wezen kijken bij onder ander school A en maar wij moeten nog een definitieve keus maken en jullie?

Plantenbak,

Bedankt voor je reactie, gelukkig gaan ze naar andere school. Ze zouden in de zelfde klas weer samen zitten en dochter wilde dat ook heel graag maar ik heb gevraagd om haar in een andere groep te verplaatsen en dat is ook gebeurd jammer genoeg wel. Ik roddel niet over de ouders, ik heb wel aan sommige vriendinnen van mij verteld de situatie maar niet aan de ouders van school nou ja 1 ouder dan die ook een slachtoffer van dat vrouw is geworden. Ik ben eens met je we hoeven elkaar ook niet aardig te vinden, maar ze moet dan ook niet andere moeders meetrekken en opsteken tegen mij en zwart maken, en dan gemene spelletjes van maken dat maakt mij kwaad. Er speelt wel meidenvenijn maar daar ben ik niet aangekomen om te schrijven dat doet dus de dochter van die moeder. Ik heb haar niet geblokkeerd maar wel verwijderd uit mijn telefoon en ben op de hoede om niet meer in haar spelletjes te vallen. Ik ben eens dat dit kinderachtig is helemaaL correct, het is wel dat zei me eraan dwingt. Ze lost bijna alles voor haar kind en bemoeit met alles. Het is niet mijn probleem maar ik kreeg vooraf altijd apps van haar en ik ben vriendelijke geweest en als ze haar zin niet kreeg blokkeerde ze mij. En dan ging ze mij beschuldigen van dingen die niet waar zijn of ze gaf me schuldgevoel dat haar dochter drie dagen niks ging eten etc, dus manipuleren en schuldgevoeL geven zodat ze haar zin kreeg.

Je geeft deze vrouw veel te veel macht over jouw leven en gemoedstoestand. Sta er boven. Je bent beter dan dat, toch ? Het is niet relevant wat deze vrouw wel of niet doet, vindt of zegt. Jij slaapt ‘s nachts niet en opent een woedend topic. Zij slaapt ongetwijfeld als een roos. Laat het gaan. Hou je met leukere of nuttigere dingen bezig. Niemand dwingt jou om te reageren op deze vrouw. Dat doe je zelf. Het hoeft niet. Leg het niet buiten jezelf en kijk eens kritisch naar je eigen aandeel, dat is het enige wat je kunt doen. 

Voor mij komt het over dat je "gelijk" wil krijgen dat de ander jullie slecht heeft behandeld.  Maar je kent toch je eigen waarheid ? Dus trek je conclusies gewoon, laat het achter je en ga verder met je leven.  Laat je dochter nieuwe vriendinnen maken op de nieuwe school en blijf oppervlakkig met de nieuwe moeders.  Jij hoeft geen vriendinnen met ze te worden.  Zoek je eigen sociale contacten buiten het speelplein.
En blijf verre van groepsapps en sociale media, want het lijkt met dat het hier juist fout is gegaan in het verleden.

Het is geen meidenvenijn. Het is zelfgekozen drama. Zoals met dat voorbeeld bij het raam, waarom ga je daar zo van uit je stekker?

Gewoon bij de kinderen laten en met dochter doorspreken hoe ze kan reageren of wat er speelt. Ze zal ook ergens zelf moeten leren hoe mensen kunnen zijn en dan haar eigen plan leren trekken. Dat gaat beter met je moeder naast je dan als een of andere medestrijder voor je. Jij bent de volwassene in dit verhaal. 

Je roddelt niet, alleen tegen je vriendinnen en een andere ouder....dat is toch roddelen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.