Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Jikke Romijn

Jikke Romijn

29-04-2010 om 21:00

Met 5 jaar nog niet plaszindelijk overdag

Hallo allemaal!

Mijn zoontje van 5 is nog steeds niet plaszindelijk overdag. Ik heb me drie slagen in de rondte gezocht op internet naar artikelen hierover, maar nu, een jaar later, eindelijk een duidelijk antwoord en aanpak gevonden bij een kinderfysiotherapeut, na ook al de medische route te zijn ingeslagen (Kinderarts, medicatie). Niet alleen blijkt het probleem veel algemener te zijn dan ooit gedacht (de kinderfysiotherapeut waar ik kom heeft maandelijks 8 nieuwe aanmeldingen!), maar de oorzaken en aanpak zijn ook heel anders dan alles wat ik op internet heb gevonden en in het ziekenhuis heb gehoord.

Ik wil nu dus eigenlijk naar ouders die in hetzelfde schuitje zitten de boodschap uitdragen: NEE, het is helemaal niet raar of afwijkend als je kind van 4 of 5 jaar nog niet zindelijk is, en NEE, waarschijnlijk kan hij of zij er zelf echt niets aan doen en JA, er is echt wel een oplossing voor en een kinder(bekken)fysiotherapeut kan je wellicht verder helpen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

29-04-2010 om 22:20

Jikke

Kun je summier aangeven wat het probleem precies is bij je zoontje? En wat de aanpak is?

Super trouwens, zo'n bericht. Nog niet nodig (oudste is zindelijk, jongste nog te jong), maar ik zal het in gedachten houden!

Mijn zoontje

van ruim 4 (november) was zindelijk maar is dat nu niet meer. Door zijn enorme obstipatie klachten waarvoor hij al regelmatig een hoogopgaand klisma heeft gehad en de week voor pasen zelf een aantal dagen een maagsonde met klean prep gehad, deed niks meer op het toilet. Nu zijn we onder begeleiding van een orthopedagoog weer opnieuw begonnen met trainen.Plassen gaat weer redelijk, maar zijn ontlasting gaat nog allemaal in zijn broek.

Wij hebben ook al van alles geprobeerd, maar zijn helaas nog niet veel wijzer. Hebben nu over 3 weken een afspraak in het AMC, poeppoli. Hopen dat die ons verder kunnen helpen, helaas moeten er wel dik 2 uur voor rijden, maar alla.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.