Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Microscoop-vraagje

Ik heb al even bij het archief gekeken, maar vond geen antwoord op mijn vraag.
slim zoontje wil graag voor zijn 6e verjaardag een microscoop om bacteriën te zien.
Minder slimme moeder heeft geen idee of dat kan met een kindermicroscoop en welke vergroting daar dan voor nodig is.
Ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven,50 euro is echt wel de max, ( liever minder!)
tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
LaMama

LaMama

02-07-2010 om 13:20

Gaat niet lukken

Bacteriën zien gaat niet lukken met een microscoop van 50 euro. En bovendien heb je er allerlei kleuringen voor nodig die je ook niet zomaar thuis doet (en door de vlam halen van glaasjes enzo).
Je kan wel allerlei beesjes uit slootwater bekijken en blaadjes en dat soort spul. Zonder bacterie is een microscoop ook leuk
Groetjes,
LaMama

Guinevere

Guinevere

02-07-2010 om 14:30

Zoon

Zoon heeft er hier een voor zijn 8e verjaardag gekregen. Van www.betatoys.nl, daar staat er ook eentje voor 50 euro. Wij hebben de pc-microscoop (125,-)gekozen, vanwege meer mogelijkheden en omdat we geen zin hebben over een paar jaar weer een duurdere te moeten kopen omdat die andere niet meer voldoet.
Waarom wil hij persé gelijk bacterieën zien? Wij hebben met zijn allen zitten genieten van de haren op een vliegenpoot, ook heel interessant! Voor een 6-jarige is een sterke loupe of een insectenpotje met loupe wellicht ook al heel erg leuk.
Verder hebben we er nog niet veel mee gedaan, is pas 2 weken in huis en we hadden te kampen met einde-schooljaar-stress. Ik hoop op veel regen de komende vakantieweken, kunnen we lekker gaan koekeloeren.

Guinevere

Guinevere

02-07-2010 om 22:32

Ah, leuk

Leuke tip Beemer! Daar maak je mijn zoon heel gelukkig mee!
Wie weet wil hij daarna toch weer iets wetenschappelijks worden ipv zanger...

jasset

jasset

08-07-2010 om 20:54 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor de reacties. Hij wil graag bacteriën zien omdat hij het haast magisch vindt dat er blijkbaar overal beestjes zitten die je niet ziet.
Ikheb het even gevraagd, maar zonder bacteriën vindt hij het nog steeds de moeite waard.
jBedantk voor de tip van die open dagen, gaan we zeker eens doen!
Voorlopig wrodt het denk ik maar een echt kinder-microscoopje van de hema ofzo, eens kijken of hij er echt iets mee doet voordat er een hoop geld tegenaan gaat. Hij wordt tenslotte pas 6.

Ook leuk om te zien

Tussen de rokken van een ui zitten vliesjes. Als je die vliesjes onder de microscoop legt, zie je met wat geluk de cellen in een soort baksteenstructuur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.