Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
lisbeth

lisbeth

13-05-2013 om 20:54

Mijn 6 jarige moet gezonder gaan eten

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voor het eten

Voor het eten kun je schaaltjes maken met stukjes wortel, een schaaltje met komkommer, met stukjes paprika, radijs. Dan valt er alvast wat te snoepen voor het eten klaar is. Alvast binnen zetten helpt en kinderen mee laten helpen, helpt ook. Het is een goede gewoonte en ze gaan vanzelf een keer meesnoepen. Ook stukjes fruit kun je goed vooraf en tijdens het eten geven. Stukjes aarbei, druif, plakjes banaan.
Aardappelen kun je puree van maken met een plakjes boter, melk hoeft niet. Eventueel wat nootmuskaat en zelfgemaakte appelmoes.
Het is vooral wennen voor jezelf maar ook een goed voorbeeld voor je kinderen om door iets meer tijd te besteden aan het eten gezonder te gaan eten, als goede gewoonte.

P

P

17-05-2013 om 07:52

Dirksmama

Dat heeft ze al uitgelegd, blijkbaar heeft haar andere kind daar behoefte aan.

Ik zou wel even bekijken wiens behoefte op dit moment sterker is maar blijkbaar vaart oudste kind wel bij een duidelijk weekmenu maar inderdaad dat is niet altijd even prettig voor een kind wat niet wil eten.

Het kan overigens wel goed uitpakken, we moeten ook niet gaan overdrijven. Kind heeft dinsdag best goed gegeten en weet dan wel dat er zes dagen GEEN aardappelen zijn. Misschien is dat prettiger dan elke ochtend bang zijn dat er 's avonds aardappelen zijn?

Vroegah

Kind van Lisbeth heeft nog mazzel. Ik kreeg vroeger als gekookte-aardappelhater 6 dagen per week gekookte piepers voorgezet! Wij aten nogal traditioneel thuis. Aardappels met jus, groente, vlees. Op zaterdag brood, dat scheelde dan. Later werd het op vrijdag pasta of rijst, scheelde weer een dag, en nog iets later op zondag gebakken aardappels of patat ipv gekookte aardappels.

Fantastisch, die goede oude tijd

Groeten,

Temet

Berber.

Berber.

17-05-2013 om 12:03

Temet

Ik kook nog steeds zo. Nou ja, ongeveer dan. Op zaterdag eten we iets dat de kinderen lekker vinden (patat, pizza etc) en 1x per week brood/tosti's maar verder ben ik blijkbaar nogal ouderwets bezig. Lekker wel.

Ik ben ook totaal niet consequent als het om het eten van de kinderen gaat trouwens. Ik maak niet voor ieder smaakje een eigen potje, het is hier geen restaurant, maar de ene keer vind ik bijvoorbeeld dat ze iets echt moeten proeven en de andere keer gooi ik er een bakje komkommer/paprika en een Turks brood bij op tafel en zoeken ze het maar uit. Zit geen systeem in. Ze doen het er maar mee. Worden ze lekker flexibel van. Hoop ik.

Berber

Berber, hele volksstammen koken nog steeds zo, en er is helemaal niets mis mee. Behalve als je, zoals ik, niet van gekookte aardappels en jus houdt (ik kan dan ook geen jus maken, gewoon niet genoeg geoefend).

Het trof dan wel weer gelukkig dat ik aan een Indonesiër bleef hangen, dat is een mooie reden om heel vaak rijst te eten
(terzijde: uit gezondheidsoverwegingen zijn die gekookte aardappelen vziw beter, want witte rijst heeft voedingskundig niet zo bar veel te bieden; en zilvervliesrijst is vies)

Groeten,

Temet

Brianna F

Brianna F

17-05-2013 om 13:38

Temet

Zilvervliesrijst is niet vies, lekkerder dan witte rijst zelfs, dat is persoonlijke smaak. Maar ik vind het altijd akelig als mensen goed eten als vies bestempelen. Jij vindt het niet lekker, maar het is niet vies!

Brianna

Ok, ik vind het vies. En mijn partner ook. En alle Indonesiërs die ik ooit ontmoet heb, en Yta Chalne (wij hebben elkaar ooit eens helemaal gevonden in een draadje inzake zilvervliesrijst en volkorenpasta) en nog hele volksstammen.

Maar het is niet vies. Evenmin als volkorenpasta, roze koeken, bebogeen, ijsthee-light uit een pak, lightfrisdrank in het algemeen, halvarine, roze vla, smac, gehaktballen uit blik, hamburgers uit een foliepak en rooibosthee met toegevoegde smaakjes.

We hebben ook nooit honger trouwens, alleen trek. Kindertjes in Afrika hebben honger.

Groeten,

Temet

Berber.

Berber.

17-05-2013 om 15:09

Temet

Ik vind het ook vies. Voor wat het waard is.

krin

krin

17-05-2013 om 17:14

Temet

Hiha.
PS: Roze vla? Bestaat dat?

Fiorucci

Fiorucci

17-05-2013 om 18:20

Krin

Ja, hoor, frambozenvla!

Mea Proefrok

Mea Proefrok

17-05-2013 om 19:05

Temet

Wat een fantastische opsomming van griezelvoedsel.

Ely

Ely

17-05-2013 om 21:46

Oooo roze koeken

Daar kan ik eens pee jaar van smullen. En dat terwijl ik zelden of nooit snoep. Gek rigenl

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Frambozenvla

Wordt dat dan niet meer verkocht? Vond ik altijd wel lekker.

Heb al in geen jaren vla gekocht, ben de enige in het gezin die het lust.

Vorig jaar hard lopen zoeken naar Domovla, liefst caramel, en Domo karnemelk voor in de koffer. Maar nergens meer te krijgen.

Fiorucci

Fiorucci

18-05-2013 om 10:48

Dirksmama

Frambozenvla is er nog, Domo niet meer. Gelukkig bestaat hopjesvla nog wel!

mix

mix

22-05-2013 om 13:28

Caramelvla

is er nog wel van andere merken, mijn dochter eet het momenteel vaak

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.