Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Mijn dochter is 10 en wil strings gaan dragen

Mijn dochter van 10 vraagt al weken mammm mag ik ook strIngs een meisje uit m'n klas heeft ze ook en ik mocht op haar kamer 1 passen en vind het lekkerder zitten dan boxers .
Mag ik ze ook ?
Vinden jullie ouders dat te jong of gewoon kopen want ziet het toch niet onder kleding. 
Of zijn er hier meer ouders van wie hun kind ook al strings draagt op deze leeftijd 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fourtyfour schreef op 24-01-2022 om 10:39:

[..]

Jawel, maar minder stof waardoor het niet vervelend voelt (vind ik).

Dit dus. Maar ik denk niet dat ik 10 was hoor, volgens mij 12/13 

Due-scimmie schreef op 24-01-2022 om 10:45:

[..]

Same. De dochter van mijn man wordt bijna 10 maar het is toch een dingetje. Niet perse die string maar meer het idee dat ze echt groter wordt ofzo. Net als wanneer ze straks altijd opgemaakt de deur uit gaat. Die categorie.

Ja precies dit! 

yette schreef op 24-01-2022 om 11:05:

[..]

Oh, dat maakt je verhaal voor mij wel heel anders dan je openingspost: 'Mammm mag ik ook strIngs een meisje uit m'n klas heeft ze ook en ik mocht op haar kamer 1 passen'!

Geen idee hoe het bij jou zit, maar aangezien ik echt niet weet hoe het thuis gaat bij 'een meisje uit m'n klas', vind ik elkaars ondergoed passen in zo'n geval niet automatisch heel vertrouwd.

Dat verschil snap je toch ook wel?

Dit inderdaad. Overigens gaat mijn dochter met geen enkel vriendinnetje samen douchen of in bad, ik zie daar echt het nut niet van. 

Daarnaast; ze heeft niet gezegd dat haar onderbroeken niet fijn zitten. Ze zag een string en dat leek haar wel wat. Tuurlijk hoeft ze niet alles van vriendinnetje leuk te vinden, maar het is wel iets dat ze bij haar gezien heeft en toen ook wilde.
Ik heb overigens inderdaad geen rationeel argument waarom het niet zou mogen, maar ik vind het erg jong. Ik heb voor mijn dochter van zes ook geen rationeel argument om geen strings voor haar te kopen mocht ze dat willen. Zelfde geldt voor make up. 

Als de gewone onderbroeken tussen haar billen kruipen, zou het kunnen dat ze een maat kleiner nemen moet.
(heb ik ergens gelezen, ik ben maar een man).

niet_rechts schreef op 24-01-2022 om 10:56:

Ik herinner me Viva en de topics die daar soms verschenen over "mijn dochter van 8 wil graag een panty aan in de winter, want dat zit zo lekker" of "hoe meet je welke maat BH je 11-jarige dochter nodig heeft, want een behaatje zal fijn voor haar zijn". Die topics werden dan verwijderd omdat het waarschijnlijker is dat een 'vies' mannetje zoiets schrijft dan dat het om een liefhebbende moeder gaat.

Ik vroeg mij af of er eigenlijk gezondheidsrisico's zijn aan het dragen van strings, en dan specifiek bij kinderen, dus ging even googlen. 

En toen vond ik een topic op Ouders van nu van ene Svetlaan (de TO hier heet Svetlana81) uit 2020 dat wel heel erg veel overeenkomsten heeft met dit topic. ("Mammm, mag ik ook strings?") 

https://www.oudersvannu.nl/forums/onderwerp/help-mijn-kind-12-wil-strings/

Wel heel toevallig allemaal.

niet_rechts schreef op 24-01-2022 om 10:56:

Ik herinner me Viva en de topics die daar soms verschenen over "mijn dochter van 8 wil graag een panty aan in de winter, want dat zit zo lekker" of "hoe meet je welke maat BH je 11-jarige dochter nodig heeft, want een behaatje zal fijn voor haar zijn". Die topics werden dan verwijderd omdat het waarschijnlijker is dat een 'vies' mannetje zoiets schrijft dan dat het om een liefhebbende moeder gaat.

Ja, zo had ik het ook nog niet bekeken.. 

Regendrup. schreef op 24-01-2022 om 10:30:

Ik roep wel altijd heel stoer dat kind mag dragen wat ze wil, maar ik denk dat ik toch wel stiekem even een paar keer met mijn ogen zou knipperen als mijn 10-jarige zou komen vragen of ze strings mag dragen.
Heb daar toch wel een volwassen associatie mee. Waarom weet ik ook niet zo goed. Maar als het haar echt fijner zit dan denk ik waarom niet. Als het stoerdoenerij is dan gaat ze vast snel weer over op de boxers. Mochten de strings toch niet zo lekker zitten.

Ik heb altijd gedacht dat strings bedacht waren om de aandacht van
mannen (of vrouwen) te trekken, dus ik heb daar ook een volwassen associatie mee.

Maar ze blijken dus soms comfortabeler te zijn.

Otto (een postorderbedrijf) had een jaar of 10 geleden strings voor peuters, die werden snel uit het assortiment gehaald.

Maar ik snap wel dat kinderen van 10 volwassenen na willen doen.


Rondstruiner schreef op 24-01-2022 om 11:19:

[..]

Ik vroeg mij af of er eigenlijk gezondheidsrisico's zijn aan het dragen van strings, en dan specifiek bij kinderen, dus ging even googlen.

En toen vond ik een topic op Ouders van nu van ene Svetlaan (de TO hier heet Svetlana81) uit 2020 dat wel heel erg veel overeenkomsten heeft met dit topic. ("Mammm, mag ik ook strings?")

https://www.oudersvannu.nl/forums/onderwerp/help-mijn-kind-12-wil-strings/

Wel heel toevallig allemaal.

Blij dat ik niet de enige met argwaan ben! 

Is het trouwens normaal dat je maar de helft van TO's berichten hier terug kan lezen? Waar is de andere helft? 

Je kunt ook tegen je dochter zeggen: "oh dat zien we dan wel als je weer eens nieuwe onderbroeken nodig hebt", en het onderwerp dan voorlopig laten rusten. 
Dan zie je t.z.t. wel of het inderdaad een echte wens van haar is of dat het al weer overgewaaid is (NB. deze tip is op velerlei gebied toepasbaar).

Ik zou mijn kind geen string laten dragen onder een rok of jurk trouwens. Leuk als ze op z'n kop aan het klimrek hangen....

Aviendha schreef op 24-01-2022 om 10:29:

ik droeg ook vrij jong strings, normale onderbroeken kruipen altijd tussen mijn billen. Dus tja why not

En een string niet dan?

yette schreef op 24-01-2022 om 11:24:

[..]

Blij dat ik niet de enige met argwaan ben!

Is het trouwens normaal dat je maar de helft van TO's berichten hier terug kan lezen? Waar is de andere helft?

Misschien dat de berichten van Ouders.nl voordat Viafora bestond niet terug te zien zijn? 

Hell no.

Rondstruiner schreef op 24-01-2022 om 11:34:

[..]

Misschien dat de berichten van Ouders.nl voordat Viafora bestond niet terug te zien zijn?

Zou kunnen. 

Volgens het profiel van Svetlana81 werd hij/zij lid bij Ouders in juli 2020. Héél toevallig dezelfde maand waarin Svetlaan dat slipjes-voor-een-kind-topic op Ouders van Nu schreef. 

yette schreef op 24-01-2022 om 11:56:

[..]

Zou kunnen.

Volgens het profiel van Svetlana81 werd hij/zij lid bij Ouders in juli 2020. Héél toevallig dezelfde maand waarin Svetlaan dat slipjes-voor-een-kind-topic op Ouders van Nu schreef.
Jeetje waar maak jij je druk om zeg . Ik heb die accounts vergeleken lijkt niet eens op elkaar en die dichter is 12 en deze 10 goh wat een punt . 

Helena27 schreef op 24-01-2022 om 12:14:

[..]

Wat een enorme eer dat jij je 9e bericht hier (sinds juli 2020) aan mij besteedt! 

Mijn dank grenst aan hondsdolheid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.