Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anamari

anamari

06-12-2010 om 14:09

Mijn dochter vindt vaginale vocht niet fijn

Mijn dochter is 11 jaar oud en zij is lichamelijk volgens
het boekje (groei gids)aan het ontwikelen maar het prob-
leem is dat ze vaginale vocht niet prettig vind en daarom
veranderd ze steeds ondergoed. Hoe moet ik hier mee om gaan? Heeft iemand een advies?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Inlegkruisjes?

lijken mij een goede oplossing. Die kan ze ook meenemen naar school om te wisselen indien nodig.
Ik zou het ook niet aangenaam vinden hoor, als je steeds een vies ondergoed aanhebt.

Eerder meer onderbroeken

kopen dan inlegkruisjes, want die broeien veel te veel. En katoenen ondergoed kopen en niet van dat synthetische of stretch spul. Als ze veel afscheiding heeft dan kan het ook een schimmeltje zijn.

Laminaat

Laminaat

06-12-2010 om 22:26

Geen inlegkruisjes

Anamari,

Het lijkt me een goede keuze van je dochter om vaak ondergoed te verschonen; daar zijn onderbroeken voor. Als ze er zo veel last van heeft dat verschonen niet altijd haalbaar is (op school, bijvoorbeeld), dan kan je haar ook laten zien hoe je van een stuk toiletpapier een driehoek kan vouwen, die je als een soort inlegkruisje in de onderbroek kan leggen, met de punt naar achteren.
Goede voorlichting over het nut van vaginaal vocht en hygiëne zijn is nu ook wenselijk. (Uitleg over masturbatie en dat handen en/of voorwerpen die daarbij gebruikt worden echt schoon moeten zijn. Mijn moeder vertelde mij: "als je het te vuil vindt om in je mond te stoppen, dan moet je het zeker niet daarvoor gebruiken".)
Verder zou je kunnen kijken naar het materiaal van haar onderbroeken (liefst niet syntetisch); kan je haar aanraden om zo luchtig mogelijk te slapen en zou je bij haar kunnen informeren (of in het vuile goed spieken) naar de aard, kleur en geur van de afscheiding. Een meisje van 11 kan best last hebben van een schimmelinfectie en daar is vaak wat aan te doen.
Inlegkruisjes zijn het begin van het einde: het broeit en is een goede bron voor bacteriën. Ook de zogeheten intiem-douche of -spray zijn af te raden, evenals zeep of heet water en directe waterstroom. Laat de douchekop hangen waar hij hangt en gebruik je handen om je te wassen.
Kortom; dingen die je voor jezelf al weet, maar die je dochter ook moet weten.
Groetjes,
Laminaat

Ze doet het toch goed?

Onderbroek wisselen is een stuk hygienischer als inlegkruisjes. Let inderdaad goed op het materiaal van de onderbroek, katoen neemt meer op, en irriteert minder, waardoor je vaak minder last hebt van afscheiding. Ook (spijker)broeken die strak in het kruis zitten maken het vaak erger.

anamari

anamari

07-12-2010 om 06:40

Het is wel onprettig

Dank jullie wel.
ik dacht meer 'Zij moet het negeren.'
Jullie hebben gelijk. Het is niet prettig. Hartelijk dank voor de tips.
Groetjes.

koentje

koentje

08-12-2010 om 10:17

Nou..........

ik dacht eerlijk gezegd wel toen ik al deze oplossingen dacht dat ze er ook gewoon een beetje aan moet wennen. Het is het begin natuurlijk een beetje vreemd, maar het hoort toch bij het volwassen vrouwenleven.
Ik zou haar een beetje stimuleren dit te accepteren en aan te geven dat ze een overvloed aan afscheiding even een beetje weg kan vegen en verder proberen er niet zo mee bezig te zijn.
Voor ze heel neurotisch aan de gang gaat met allerlei hulpmiddelen en extra onderbroekjes....?

Katoenen inlegkruisjes

Nog even ten overvloede misschien: Zelf gebruik ik zelden tot nooit wegwerpmateriaal in deze, ik heb hennep en katoen als inlegkruisjes (en natuurlijk katoenen maandverband). Als je zelf goed kunt naaien of misschien een buurvrouw of familielid, kun je ook kleine inlegkruisjes van katoen maken en een zakje erbij voor schone en één voor vuile inlegkruisjes. Iets wat ze makkelijk in een broekzak kan wegmoffelen om later in haar tas te stoppen.
Katoen broeit niet en ruikt derhalve ook niet zo sterk als wegwerpmateriaal.

Rembrand

Rembrand

09-12-2010 om 09:07

Katoenen inlegkruisjes en maandverband word ook verkocht

Je hoeft het niet zelf te maken.
http://www.allinwonderland.eu/wasbaarinlegkruisjeoflichtmaandverband-p-353.html?osCsid=k3gg5qtjr1glgdsajb918rbfm2 ( één van de hits die je krijgt als je googeled op katoenen inlegkruisje).
M.

m ik

m ik

09-12-2010 om 21:32

Of navelbandjes

die gebruik ik als inlegkruisje. Ideaal !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.