Dalarna
16-09-2013 om 07:28
even duidelijk
Je bent er niet helemaal zeker van maar hij steelt nu dus ALLEEN online bij dat spelletje en hij is 8?
In dat geval had hij allang dat spel al niet meer mogen spelen. Sowieso houd ik niet van online spellen bij jonge kinderen omdat zo'n spel 'doorgaat' als hij stoppen om naar school te gaan of te slapen, tenminste ik neem aan dat het om zo'n spel gaat.
Ik heb daarom ook liever spelcomputers (XBOX etc) waar je echt moet kiezen voor online mogelijkheden of je moet zorgen dat er op die computer ook het internet er af kan als jij dat wil.

Leen13
16-09-2013 om 08:08
online stelen?
Ik snap niet goed hoe je nu online kunt stelen van mensen, maar ik neem aan dat dat kan.
Dat lijkt me dan geen spel voor hem. Of je moet overwegen om hem wat extra geld te geven voor het geval dat. Dan hoeft hij niet te stelen, want dat moet wel ophouden.
Hij zegt het eerlijk, hij wil het gewoon graag spelen en doet het dan. Dat wil niet zeggen dat hij een slecht karakter heeft maar dat hij dat nog niet kan beheersen.
Vreemd blijft het dat je online kunt stelen.
En inderdaad geef hem meer controle over zaken door hem mee te laten helpen met koken, tafeldekken, boodschappen doen, kleine verantwoordelijkheden in huis die je vooral samen doet.

-Flupke-
16-09-2013 om 13:05
een kleine
computergenie begrijp ik?
Ik snap er anders niets van hoe hij zo maar geld via een spelletje kan stelen en jij het terug kan zetten....?
Maar goed. Het is goed om begrip te hebben voor de dingen die er gebeuren in zijn leven, maar het is ook heel goed om zeeeeeeeeeeeeeeeer duidelijk te maken waar de grenzen liggen. Stelen is ver daarover heen. Dat moet duidelijk zijn.
Dus ik zou hem direct van dat spelletje afhalen en een afspraak met hem maken over wanneer eventueel wel weer erop. Dat hij betaald llid is: vette pech!

*bella*
16-09-2013 om 21:23
hu?
Ben niet zo thuis in games (zou dat wel moeten zijn met mijn gamende kinderen...) maar online stelen, is dat net zoiets als online moorden? Ik snap dat kinderen de grenzen van een spel willen opzoeken, en vind dat niet verkeerd. Ik ben van mening dat als iets kan in een spel dat ik niet wil, ik het spel moet verbieden.

Yura
17-09-2013 om 11:55
Te jong
Ik vind dat kinderen van deze leeftijd nog helemaal geen online spellen mogen spelen. Die van mijn is 15 en je houdt het dan niet meer tegen, maar eigenlijk ben ik er nog niet blij mee. Hij speelt dus wel online (fifa 14 op de playstation), maar geen spellen waar geld mee gemoeid is. Online spellen zijn trouwens ook zeer verslavend.
Laat hem eerst stoppen met online spelen en kijk daarna of hij nog steeds steelt, daarna weet je zeker of er een probleem is met je kind.

lisbeth
17-09-2013 om 14:25
verbieden
Bij dit gedrag mag hij het spel niet meer spelen. Mijn dochter, vergelijkbare leeftijd, deed afgelopen jaar ook dingen via internet die niet door de beugel konden. Niet op de pc maar via haar ipod. Na diverse waarschuwingen heb ik haar safari geblokkeerd. Die blokkade heb ik een half jaar laten zitten, sinds afgelopen week mag ze weer op internet maar met de waarschuwing dat ik het in e gaten hou.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.