Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Mijn kind is een pester/meeloper


Eileen42 schreef op 29-03-2023 om 17:24:

na wat gesprekken (heeel moeizaam) kom ik er achter dat 1 bericht in groepsverband is gestuurd en 5 lelijke berichten gewoon terwijl ze thuis was (dus zonder invloed van anderen)
Als ik vraag waarom, komt er ‘omdat ik haar haat’ uit! Ik schaam me terwijl ik dit typ…

Kan ze ook vertellen waarom ze dat meisje haat? Is er iets gebeurd tussen hen? Dan heb je een ander startpunt voor een gesprek dan wanneer ze haar haat omdat het hele groepje dat doet. 
En is de situatie al besproken met de meester/juf? (Ik ga er even vanuit dat ze bij elkaar in de klas zitten.) 

Jeetje, dat is heftig. Dit kan uiteindelijk iedereen natuurlijk gebeuren, maar ik zou haar inderdaad goed duidelijk maken dat dit absoluut niet door de beugel kan en haar informeren over de effecten van pesten. En ze is natuurlijk nog hartstikke jong, maar toch zou ik met haar gaan werken aan haar zelfvertrouwen zodat ze misschien minder met anderen mee gaat lopen. Ze is geen monster, dit is gewoon onzekerheid van je dochter. Ik zou absoluut grenzen stellen en het een en ander duidelijk maken maar ook laten weten dat je er voor haar bent en haar vragen waarom ze dit doet, of ze zelf weet waar dit vandaan komt. Hier dan samen aan werken.

Veel succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.