Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
alleen

alleen

11-01-2012 om 19:03

Mijn zoon gaat met een jongen om die "rare" dingen doet.

Maar ook rare dingen zegt, zoals homo, boeken (dat betekent volgens mij rijden of snel lopen) en al deze en meer woorden neemt mijn zoon over.
Mijn zoon moest voor deze jongen lucifers gaan bewaren, de jongen had ze zelf gekocht. Maar dan gaan ze door het dorp heen om 1 lucifer aan te steken en dit in het doosje te doen en dan krijg je vuur. Ik vindt dit niet goed en heb dat ook aan mijn zoon vertelt.

Een andere jongen heeft in de slaapkamer van mijn zoon een lucifer aangestoken, wat moet ik hier nu weer mee.

Deze jongen koopt ook monster energy,en neemt dit mee naar ons huis en dan wordt het hier opgedronken.

Wat zijn jullie tips hiervoor.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toke

Toke

11-01-2012 om 19:46

Wat moet je ermee??!

nou, ik weet niet over welke leeftijd je het hier hebt, maar als ik zou ontdekken dat een vriendje op een slaapkamer lucifers aansteekt, dan kon hij zonder pardon de deur uit. Of ik zou de ouders bellen en hem per direct laten ophalen. Ik zou me geen moment afvragen wat ik ermee moest geloof ik.
Maar misschien bedoel je hoe je je zoon hiertegen moet leren verzetten? Praten en op de gevaren wijzen. Als het een fixatie op lucifers is, ga met hem naar een open dag van de brandweer, zodat hij ziet wat het risico van vuur is. Hoe snel een lucifer een bedreigende bosbrand kan veroorzaken.
Ik zou niet blij zijn met zulke vriendjes en ik zou vooral met hem proberen te achterhalen of dit wel zo'n goede vriendschap is. Is dit vriendje echt een vriendje of is je zoon 'in beeld' omdat hij geen kritiek geeft en het gedrag ook mede mogelijk maakt. Bij jou thuis kan het, dat is natuurlijk een fijne 'dekmantel'. Blijft de jongen een vriendje als jij duidelijk maakt dat je dit niet wilt hebben?
Wat vind je zoon zelf van het gedrag? Is het iets wat hij zelf al deed of graag zou willen doen? Of laat hij zich nu meeslepen?

alleen

alleen

11-01-2012 om 20:31

Mijn zoon laat zich snel meeslepen

dat wil zeggen wat een andere jongen zegt dat doet hij.

Ik heb gisteravond een gesprek gehad hierover en hij zegt ook dat het niet kan, ik heb hem gevraagd om er over na te denken of deze jongen wel wat voor hem is.

Toke

Toke

11-01-2012 om 20:55

Weerbaarheidstraining

Misschien heeft hij dan iets aan een weerbaarheidstraining? Waarmee hij leert beter voor zichzelf op te komen? Misschien speelt hem dit in heel andere situaties ook parten en dan heeft hij ook iets aan die training.

Scheiden

Mijn zoon is ook nogal naief in de omgang met ' vrienden' .

Ja, zij komen er mee weg, leg ik hem dan uit, maar jij bent zo eerlijk dat je direct opvalt en dat is niet handig als je dingen doet die gevaarlijk zijn of niet mogen. Doe het niet of doe het samen met je moeder.

Vrienden zijn fijn maar als ze foute dingen doen maak je dat je wegkomt. Er kunnen ongelukken gebeuren en jij kunt de schuld krijgen of straf krijgen.

En toch gebeurde het weleens. Maar hij leert er van.

Met name op de basisschool kwamen er geen vrienden thuis als ik er niet was, daar heb ik me ook een keer mee in de vingers gesneden met een impulsief jongetje.
Nu beoordeel ik wie er wel en niet met zoon thuis mag komen als ik er niet ben, in principe niemand maar in overleg kan er een uitzondering zijn.

Wilma

Wilma

12-01-2012 om 14:10

Laat 'm

Hart van Nederland van gisteravond kijken op de pc. Daar is een winkel of winkelcentrum afgebrand omdat een achtjarig jongetje zo'n grapje uithaalde met lucifers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.