Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
elsjes

elsjes

12-01-2010 om 17:18

Mijn zoon heeft een fascinatie voor meisjes kleren

Een paar dagen geleden, ontdekte we dat onze zoon kleren steelt van zijn zusje. Ik ontdekte het toen ik voor het wassen op zijn kamer was en kleren vond die van zijn zusje waren, deze kleren waarvan wij dachten dat ze het wel ergens had laten liggen. Op school tijdens gymles of zwemles enz. het gaat om truien en vestjes. Uit nieuwgierigheid vond ik later onder zijn matras nog een paar kleden stukken zoals broeken, t-shirts, jurkjes. Na een gesprek met hem gaf ie toe dat hij de kleren mooier vond dan zijn eigen kleren, en dat ie deze wel eens aantrok.

Is mijn zoon nu liever een meisje dan een jongen of is het een voorteken dat ie liever van jongens houd dan meisjes en dat hij het meisje is ?

Wie kent dit probleem en hoe zal je het oplossen of begeleiden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

12-01-2010 om 17:23

Dit is een duidelijk teken dat...

Dit is vooral een duidelijk teken dat hij die kleren mooier vindt dan zijn eigen kleren. Er zijn heel wat volwassen mannen die zich bij gelegenheid graag in vrouwenkleding hullen. En die willen gewoon man zijn, en zijn vaak ook nog getrouwd (met een vrouw).
Hoe oud is hij trouwens, en hoe reageer je erop? (hier geen ervaring trouwens).

elsjes

elsjes

12-01-2010 om 18:22

Snap nu even niet guinevere

Deze reactie werd eerst gesteld door andere forum gebruiker nu is deze weggehaald en de reactie is naar jouw gegaan.

Mijn zoon is trouwens 10 jaar.

Maxime.M

Maxime.M

12-01-2010 om 19:30

Google

Hoi Elsjes,

Ik snap dat je hiervan een beetje ongerust wordt, maar misschien is het maar een fase. Mijn neefje wilde vroeger ook altijd de prinsessenjurken van zijn zus aan en riep ook altijd dat hij prinses wilde worden,alleen hij was wel een stuk jonger.
Ik heb op google een stukje gevonden van een man die graag vrouwenkleding draagt, maar wel gewoon hetero is en gelukkig is als man, misschien heb je hier iets aan: http://www.travestie.org/nl/print.php?aktie=artikel&id=81

Maxime

Crossdressing

hij is zoals hij is en zeker niet de enige.

Ik persoonlijk heb dochters maar mocht ik een zoon hebben die interesse heeft voor meisjes kleren dan zou ik hem thuis gewoon zijn gang laten gaan, eventueel bepaalde afsrpaken erover maken en erbij vertellen dat de buitenwereld het niet altijd zal begrijpen en er vervelend op kan reageren. Hij zal zijn weg dan zelf wel vinden denk ik. Misschien zou ik zelf ook nog wel iets voor hem kopen, gewoon voor hem om blij in te zijn.

Ik zag laatst bij blik op de weg (geloof ik) een stukje over een man die in Spaarnwoude in zijn auto het af en toe aandurfde om vrouwenondergoed aan te doen. Ik had het zo met die man te doen, lijkt mij vreselijk om je voorkeur zo verstopt te moeten houden en dat je het maar zelden durft. "af en toe durf ik het hier, heel even mijzelf zijn" zoiets zei hij. Kan zo'n man dan thuis niet zichzelf zijn, weet zijn vrouw het niet, wil zijn vrouw het niet ?

Ja, lekker hem zijn gang laten gaan, afspraken er over maken en accepteren wat hij wil. Het zegt verder niets over zijn geaardheid, als dat uberhaupt een probleem zou zijn.

Ja, afspraken

Ik heb ooit eens een vriendje gehad dat het leuk vond om mijn ondergoed aan te trekken. Alleen gooide hij het erna braaf in de was, maar zoveel ondergoed had ik niet dus dan greep ik zelf mis. Ik kan me voorstellen dat jouw dochter ook graag haar eigen kleren wil houden. Een eigen setje dus voor je zoon, met de afspraak dat hij van andermans spullen afblijft, tenzij hij het netjes heeft gevraagd. Bij mijn vriendje ging het om het zachte, satijnige en de mooie printjes. Dus niet om mijn sportbh of de onderbroek met pijpjes die ik graag onder mijn spijkerrokje droeg. Hij wilde ook even lekker 'mooi' zijn. Het ging niet uit vanwege deze voorkeur, maar omdat hij ziekelijk jaloers bleek te zijn. En dat kon ik dan weer NIET accepteren

MariaV

MariaV

14-01-2010 om 09:29

Niet de enige

In de klas van mijn zoon zit een jongetje (nu 7) dat al jaren graag meisjeskleren draagt. Hij speelt ook meer met meisjes en met poppen. Hij zegt trouwens niet dat hij een meisje is, en ik heb hem nog nooit gevraagd of hij zich nou een jongen of een meisje voelt, dat doet er voor mij niet toe. Hij komt wel altijd in jongenskleren op school. Iedereen weet het, hij wordt helemaal geaccepteerd in de klas. Hij mag zich thuis en bij het verkleden (ook op school) als meisje kleden, in het openbbaar draagt hij jongenskleren. Dat is een afspraak waar zijn ouders en hij gelukkig mee zijn. Het is een heel gelukkig kind, zoals ik hem meemaak. Ik snap dat het even schrikken is als je 10-jarige hier voor het eerst mee komt, maar ik kan me alleen maar aansluiten bij de vorige posts. Hou het bespreekbaar en maak afspraken waar jullie je allemaal prettig bij voelen.
Maria

Wat vind hij mooier?

Eigenlijk vind ik het helemaal niet raar dat een jongen meisjeskleren veel mooier vindt.

Ga maar eens een winkel in, Hema, H&M, kledingzaak. 3/4 van de kleding is vrolijk, kleurig, fantasievol en gevarieerd. 1/4 in in drabbige modderkleuren, lijkt allemaal op elkaar, heeft geen leuke details, hooguit 'stoere' of 'enge' prints.
Die 3/4 die er leuk uitziet is voor meisjes bedoeld, die laatste 1/4 deprivodden is bedoeld voor jongens.

Ik vind het vaak een crime om voor en met mijn zoon leuke kleding te vinden, die niet op semi-militaire of semi-militante leest geschoeid is. Wij slagen dus vaak op de meisjesafdeling (zolang er maar geen bloemetjes of hartjes of gekke teksten op staan).
En echt hoor, ik geloof niet dat mijn zoon ook maar enige interesse in crossdressing of andere ingewikkelde dingen heeft. Maar hij houdt wel van mooie kleuren, net als ik.

Ik zou dus eerlijk gezegd voor ik me zorgen ging maken over geaardheid of crossdressing bij je zoon of wat dan ook, gewoon eens lekker samen met hem gaan winkelen en hem laten uitkiezen wat hij ECHT mooi vind, en ook eens kritisch door zijn klerenkast gaan en door die van zijn zus. Misschien vind je zat truien en shirts die 'meisjeskleding' zijn maar die er op een jongenslijf opeens heel jongensachtig uitzien. Dan hoef thij ook niet meer te jatten en te verstoppen. Laat hem maar aangeven wat hij echt mooi vind. Gut, en als daar een prinsessenrokje bijzit, dan zou ik dat niet naar school aandoen, maar thuis, bij het spelen? Wat boeit het?

Bastet

Bastet

14-01-2010 om 18:41

Dirksmama

Fijn dat jouw zoon gewoon de kleuren mag dragen die hij mooi vindt.Ik gaf ooit een neefje een mooie knalrode ribbroek,maar zijn moeder vond dat niks voor jongens....terwijl het mijn jongens altijd zo goed stond,rood,oranje,etc.
Dirksmama,ik vind dat V&D vaak wel mooie kleding heeft voor jongens!
Groetjes,bastet

Chippie

Chippie

15-01-2010 om 12:04

Dirksmama

Ik vind het best meevallen voor jongens. Hier donkerblauw of kakibroeken met polo's, blousjes, etc in allerlei kleuren. Vaak een rugbytrui van simplycolors. Hier ook geen enge of foute prints (brrrr...). Ik slaag prima bij H&M voor jongens. Ik vind juist de kleding van de H&M voor meisjes vreselijk.

Jo Hanna

Jo Hanna

16-01-2010 om 00:23

Nog geen duidelijkheid willen

Wie weet. Misschien is je kind wel liever een meisje? Of is hij homo? Mijn zoon misschien ook wel (die is vier Maar daar weet je in feite allemaal nog niks van. Het enige wat je nu weet is dat hij een fascinatie heeft voor meisjeskleren. Maar jij ervaar het kenneljk als een probleem, voelt je er niet mee op je gemak. Loopt al vooruit op wat het betekent voor zijn seksuele orientatie. Maar die seksuele orientatie komt pas echt als hij seksueel geinteresseerd en actief wordt. Dat zie je dan wel weer. Die fascinatie voor meisjekleren, is dat nu een probleem? Ik denk dat je in je eigen hart moet kijken voor de oplossing voor dit probleem. Waarmee ik overigens niet probeer te zeggen dat het raar is dat je je er niet mee op je gemak voelt. Dat is wat anders.
Groet, Jo Hanna

Eddie izzard

Bij een ander draadje werd deze komediant aangeraden. Ik heb filmpjes van hem op youtube bekeken en ik vind hem ook fantastisch. Hij is travestiet en noemt zichzelf een "male lesbian" oftewel hij voelt zich een vrouw maar valt ook op vrouwen. Ik vind hem zo fantastisch dat ik me nu voor zou kunnen stellen dat ik minder problemen zou kunnen hebben met eventuele travestieneigingen van zoontje. Neemt niet weg dat het inderdaad misschien nog te vroeg is om conclusies te trekken.

MRI

MRI

18-01-2010 om 00:03

Hallo...?

"Inderdaad, travestiet maar hetero" (over een of andere komediant). Maar gut, we weten toch helemaal niet of dit kindje travestiet is? Misschien is hij (zij) wel transgender. Dan is het totaal niet opportuun om zo'n video te laten zien.

MariaRosa (mv genderdysfore dochter/zoon)

Maxime.M

Maxime.M

18-01-2010 om 13:57

Elsjes?

Waar is Elsjes eigenlijk? En wat vind ze van onze inbreng?

Maxime

elsjes

elsjes

18-01-2010 om 18:09

Reactie op reacties

Alle reacties hebben mij geholpen een duidelijke beslissing te nemen en hoe ik mijn zoon moet helpen, bedankt.

Tineke

Tineke

19-01-2010 om 08:48

Elsjes: "Alle reacties hebben mij geholpen een duidelijke beslissing te nemen en hoe ik mijn zoon moet helpen, bedankt."
Met alle respect vraag ik me nu toch af: ga je zijn kledingstijl veranderen (van stoer naar liever), of ga je wat echte meisjeskleding voor hem kopen, of denk je nu richting travestiet, homo of transgender, laat je nu die komiek zien of juist niet, etc.etc.etc. Oftewel: wat heeft geholpen en hoe, dus wat doe je?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.