Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
alleen

alleen

09-08-2010 om 13:00

Mijn zoon van 8 jaar kan snel boos worden

Wij zijn 2 weken naar Italie geweest om te kamperen.
Maar in die tijd is het begonnen. Mijn zoon van 8 jaar kan heel snel boos worden en dan ligt hij in een hoekje voor wel 1 of 2 uur en zegt hij niets.
Als je dan of later iets aan hem vraagt geeft hij geen antwoord. Ik weet vaak niet wat er aan de hand is.
Thuis gekomen loopt hij ook vaak naar onze slaapkamer toe en gaat op bed liggen. Herkent iemand dit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja, lijkt mijn dochter wel

kon vanaf kleins af aan heel lang blijven mokken. Ik ben zelf een explosief tiep bij wie tien minuten later de woede weer gezakt is, dus ik begreep er helemaal niets van.

Op aanraden van ouders online heb ik het explosieve kind van R. Greene gelezen. Veel tips daarin helpen. Bijv, zelf proberen de gevoelens van je kind te benoemen en empathie tonen. Ik laat mijn dochter meestal met rust maar zeg wel nog tegen haar: "Als je niet met me erover wilt praten, kan ik je ook niet helpen."

koentje

koentje

10-08-2010 om 13:26

Geen directe herkenning maar....

Heeft je zoon last van veranderingen?
Hij izit blijkbaar enorm vast zelf, in zijn emotie. Waarschijnlijk heeft hij hier zelf veel last van. Mijn neef heeft dit in iets andere vorm gehad en heeft een tijd een soort therapie gehad wat goed werkte,PMT.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.