Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Hazelnoot

Hazelnoot

30-09-2008 om 13:39

Mijn zoon vindt zijn naam niet leuk

Vanochtend was ie boos;driftig stampend op de trap,waarom heet ik toch xxxx.Ik ben toch stoer,dit is geen vetstoere naam.Konden jullie nou niks anders bedenken!!!!Stom,stom stom zijn jullie!
Zucht....hij wil Jeroen heten,dat vind ie een stoere naam!(Ik helemaal niet)
We doen het ook nooit goed ;(

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

30-09-2008 om 14:41

Ach,

hij overleeft het wel.

Ik was en ben nog steeds niet blij met mijn naam. Mijn naam is zowel jongens als meisjes waardoor er regelmatig verwarring over mijn geslacht was. Niet dat je het niet zag hoor, met mijn dubbel d was het wel duidelijk maar voordat men mij zag was het altijd even vaag wat ik nou was. Frustrerend!! Ben trouwens nog steeds niet blij er mee, vind de naam gewoon niet mooi, niet mijn smaak

koentje

koentje

30-09-2008 om 15:29

Mijn zoon

heeft ook wel eens zo'n neiging: het huis waar we in wonen is te klein, speelgoed is te weinig en computertijd is veel te kort... Maar dat ie een stomme naam heeft, die had hij nog niet bedacht!

Is je zoon eerst boos /chagrijnig ergens om en benoemt hij dat dan of andersom?

Annet

Annet

30-09-2008 om 19:32

Standaard antwoord

Wij zeggen bij dit soort dingen (naam, zoveel tv kijken als je wilt, je jas niet ophangen, tafel helpen dekken) altijd: als je 20 jaar bent, mag je het allemaal zelf weten......maar nu zijn wij nog de baas.
Dit werkt best goed. We passen het alleen toe bij 'zeurdingen'.
In geval van een naam (is net minder een zeurding dan mijn andere voorbeelden) zou ik denk ik vertellen dat we de naam uitgekozen hebben die wij mooi vinden. Kinderen mogen nou eenmaal niet zelf hun naam uitkiezen. Maar later (als je 20 bent) kun je wel kiezen voor een andere voornaam. Daar moet je dan heel lang mee doen. Dus die mag je pas kiezen als je al volwassen bent.

Nou dan noemen we je voortaan

"vetstoere kees, en nu ophouden met zeuren vetstoere Kees want dat is zooooooo kin-der-achtiGGG"

Tango

Tango

01-10-2008 om 21:30

Toevallig

maakte mijn dochter (7 jaar trouwens, dus past eigenlijk niet in deze categorie) vanavond ook zo'n opmerking. Ze vond dat we haar maar een stomme naam hadden gegeven. Ze vroeg waarom ze zelf haar naam niet had mogen kiezen. Ik zei toen dat dat moeilijk gaat als je net geboren bent, je kan dan toch nog niet praten. Daarom doen de ouders het. Als je 18 jaar bent kun je het veranderen. Ze zei dat ze dit zeker zou doen, ik ben benieuwd.........

Sjillie

Sjillie

02-10-2008 om 08:38

Ha ha hier is het andersom

mijn zoon vind zijn naam geweldig.

mijn zoon copieert nog al eens het (negatief)gedrag van een klasgenootje (helaas copieert hij de positieve dingen die deze jongen ook heeft niet....)
Ik spreek zoon dan met de naam van klasgenoot aan. Zoon wordt dan erg boos! Hij heet...... en dat is mooier dan naam klasgenoot, hihi

Mijn dochter

heeft nog niet geklaagd, op haar naam zijn veel variaties mogelijk, misschien daarom. Want klagen doet ze erg veel vanaf een jaar of 5 jaar merk ik

Kiezen

Ja hoor, hier hebben ze wel gekozen.

Na de geboorte gewoon gevraagd 'wil je Dirk heten?' en wie zwijgt stemt toe

(Nou 't ging een beetje anders, we hadden een andere werktitel, maar toen ik 'm eenmaal zag wist ik dat het een Dirk was).

Guinevere

Guinevere

02-10-2008 om 13:52

Mijn ex-kleuter

Mijn voormalige kleuter heette toen hij 3,5 jaar was een paar maanden "Youri". Zo heette een jongetje op het KDV met lange stekels en een oorbelletje (!). Kennelijk vond hij hem heel stoer, want hij heeft maandenlang beweerd dat hij Youri heette. Zo erg dat sommige mensen hem voor de grap zo gingen noemen. Dat vond ik dus niet leuk en niet goed! Gelukkig is het na een maand of 4 overgegaan en heet hij nu gewoon weer zoals wij hem hebben genoemd. En dat is dus een veel mooiere naam natuurlijk.

Voorbeeld

Is er misschien niet iemand in de familie, vriendjes of klasgenotoje die zo heet? Kinderen op deze leeftijd willen zich nl. graag vergelijken met een persoon waar ze enorm veel bewondering voor hebben. Dat kan ook een jongetje uit een voorleesboekje zijn of zo.

groetjes Julles

Maxime

Maxime

08-10-2008 om 20:32

Hier ook wel eens

Hoi,

Onze zoon wilde ook ineens een andere naam, "mama vanaf nu wil ik Thomas heten". Nou wij hebben hem de hele dag Thomas genoemd (voor zover we het niet vergaten) en de dag erop was het weer over. Zo nu en dan speelde het weer eens op en noemden we hem weer trouw een dagje Thomas. Het is alweer jaren geleden en hij is er daarna nooit meer over begonnen

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.