Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Mijn zoontje wordt gepest omdat hij klein is

Mijn zoontje vertelde deze vakantie dat er een ouder kind hem telkens "kleintje" noemt. Als mijn zoontje zegt dat die jongen moet ophouden, dan antwoordt die: "Is goed, kleintje." Ik heb het vandaag aangekaart bij de juf, die zou het met de overblijfjuf bespreken.

Hebben jullie verder nog tips wat ik tegen mijn zoontje kan zeggen als dit gebeurt? Hij is erg klein voor zijn leeftijd, dus dit zal niet de eerste keer zijn. Normaal gesproken zeg ik tegen mijn kinderen dat ze "Wat je zegt ben je zelf" terug moeten zeggen, maar dat gaat in dit geval niet op.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

17-05-2010 om 12:10

Herkenning

Zoon van 6 werd door een ander kind tot zijn grote ergenis en verdriet steeds anders genoemd. Een soort verbastering van zijn naam. Hij vond het echt vervelend. We hebben de suggestie gedaan eenzelfde iets te bedenken. Hij heeft dat gedaan en noemt het andere jongetje nu zo. Nu is het een beetje een grapje geworden tussen die 2.

Dus vraag je zoon naar een kenmerk van het andere jongetje, maar niet iets naars. Dus bijv: het jongetje is blond. Dan noemt je zoon hem voortaan: is goed blondie.
Zoiets?

liora

liora

17-05-2010 om 22:52

Aha

Hoi,

Hier ook een ukkie-zoon. Hij wordt door sommigen ook kleintje genoemd, vindt dat niet altijd leuk.

Ik heb hem gezegd dat hij gewoon grootje of reus moet zeggen tegen die kinderen, of niet reageren.

Daarnaast heb ik nog de positieve dingen van klein zijn benadrukt: klein = snel, en klein maar fijn.

En ik zeg altijd dat ik ook klein ben, weet niet of dat helpt hoor.

Liora

Irene

Irene

18-05-2010 om 12:24

Hier ook wel probleem

Zoon van net 6 is erg klein voor zijn leeftijd en heeft ook nog een klas overgeslagen. Als hij tussen de rest loopt is hij ook gewoon een kop (of meer) kleiner dan de anderen. Er worden nog al eens opmerkingen over gemaakt, ook door de juf (wat ik nog het meest kwalijk vind trouwens, iedere keer weer moet ze benadrukken dat 'ie zo klein is...) Wat ik vaak zie, is dat vriendjes hem even op zijn hoofd tikken of aaien. Helemaal niet kwaad bedoeld hoor, integendeel zelfs geloof ik, maar ook dit benadrukt weer dat klein zijn.
Zoon begint dit nu te compenseren met nogal stoer en branie-achtig gedrag. Heel begrijpelijk, maar daarmee niet altijd even prettig/handig/wenselijk...

Mathilde

Mathilde

18-05-2010 om 14:24

Zelf opgelost

Zoon (4) werd in het begin vaak 'baby' genoemd in de klas, tot zijn grote chagrijn. 'En ze houden ook niet op als ik het tegen de juf zeg!' Paar weken later had hij hechte vriendschap gesloten met de grootste jongen in zijn klas, die ruim boven alle anderen uittorent. Probleem opgelost .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.