Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Zooomoe

Zooomoe

08-02-2012 om 10:42

Moeite met inslapen en uit bed komen ochtend

Mijn dochter van 5 is nog erg wakker en actief in de avond. Het duurt lang voordat ze in slaap valt. Ze valt tussen half 9 en half 10 pas in slaap. Ik breng haar om 7:15 naar bed. Verhaaltje lezen even praten over de dag. Ze ligt dus lang wakker. Ze gaat dan in het donker, met nachtlampje aan spelen in haar kamer. Ik heb haar fitting van de grote lamp losgedraaid . Soms hoor ik haar uren zingen, kletsen...ik heb geprobeerd haar pas om 8 uur in bed te doen, maar dan ligt ze nog langer wakker! Het vervelende is dat ik hetzelfde probleem heb en lang wakker lig. Gister nacht viel ik pas om 2 uur in slaap, ging 11 uur naar bed. Vanmorgen hebben we ons een uur verslapen. Ik heb mijn wekker niet gehoord. Waarschijnlijk zo moe.... In de ochtend is het erg moeilijk om op te staan, dochter is dan nog zo moe...ik ook Help hoe krijgen we onze nachtrust......"???? Alleen in het weekend zijn we uitgerust door het uitslapen tot 9 uur. Graag tips

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

08-02-2012 om 13:32

Draadje hierboven

In een draadje hierboven van Joyeux worden een aantal tips gegeven en ook Joyeux geeft aan wat ze allemaal geprobeerd heefy. Misschien kun je daar goede tips uit halen

dc

dc

08-02-2012 om 17:03

Later naar bed?

Wij hadden het hier ook met 5jarige zoon, en die stoppen we nu om 8u/8.30 in bed. En dan slaapt hij binnen een half uur (hij mag nog eventjes lezen). Als we hem om 7.30u in bed leggen, dan loopt hij uren te spoken. Hij wordt rond 6u wakker trouwens, hoe laat of vroeg we hem ook in bed stoppen. En nu lijkt hij uitgeruster dan voorheen. (We passen het nu 3 weken toe).

O ja, en het laatste uur mag hij geen scherm, dus geen tv, telefoon, of wat dan ook. Enkel rustige dingen zoals een legpuzzel, een spelletje met 1 van ons, k'nex, tekenen etc.

dc

dc

09-02-2012 om 15:18

Beweging?

Wat ik een beetje mis in het verhaal van Joyeux is beweging. Nu heb ik een stel jongens, maar als ze niet genoeg kunnen rennen overdags, dan stuiteren ze 's avonds gewoon, hoeveel rust ik ook aanbied

Meestal loop ik van en naar school, en dat is dan al een uur lopen op een dag, en dan ook nog even trampoline springen, vaak naar park om te voetballen, dat soort dingen. Een fysiek moe kind valt veel beter in slaap. Zal misschien minder zijn bij meisjes, maar voor mij geld het ook nog dat ik veel beter slaap als ik regelmatig sport.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.