Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anne

anne

29-11-2010 om 17:47

Mooi boek voor een vierjarige?

Wie helpt? Jawel voor het feest van die man met die rode hoed zoek ik nog een mooi boek voor mijn vierjarige dochter. Ik denk aan zoiets als de prentenboeken van Charlotte Dematons, ik heb haar pas het boek Feest gegeven van Arnoud Wierstra ook prachtig en grappig, alleen maar tekeningen geen tekst.
Ik sta open voor van alles, alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Arnold lobel

Het lijkt niet op de Gele Ballon maar de absolute favoriet van mijn dochter van 4 is het boek Kikker en Pad van Arnold Lobel. Zo ontzettend geestig!

Kinderen van 4 vinden 'waar is Wally' ook al leuk. Ken je die?

De prentenboeken van Guido van Genechten zijn ook mooi!

Gaia*

Gaia*

29-11-2010 om 21:34

Waar is de taart

van Thé Tjong-Khing.
Geen tekst en vol verhaal of eigenlijk... heel veel verhalen. Elke keer weer iets nieuws terug te vinden in de gewldige tekeningen. Grotere kinderen vinden het ook heel leuk. En ik ook trouwens ha.

Schubert

De prentenboeken van het echtpaar Schubert zijn ook erg mooi. Ik heb er nu een voor peuterdochter gekocht (op de groei eigenlijk) dat over dieren gaat, echt een mooi kijkboek. "Monkie" heeft ook een verhaallijn (jongetje raakt knuffel kwijt, vind m later weer).

Groeten,

Temet

Kolletje

Mijn dochter van net 4 is helemaal weg van de verhaaltjes over Kolletje (Pieter Feller), het meisje dat kan toveren als ze haar toversokken draagt en haar namen noemt. De verhaaltjes zijn herkenbaar; ze gaan over school, leren fietsen, naar de camping etc. En met het Grote Kolletje Verhalenboek kun je de eerste tijd vooruit!

Van internet: Kolletje is een vrolijk en eigenwijs meisje. Voor haar vierde verjaardag krijgt Kolletje toversokken. Telkens als ze 'Katharina Orselia Laetitia' zegt, gebeuren er wonderlijke dingen!

vlinder72

vlinder72

30-11-2010 om 19:59

Mooi?

Mag het ook gewoon leuk zijn? Mijn dochter (net 5 jaar) is dol op de boeken van Foeksia de miniheks. Er zijn er drie van en ze wil steeds opnieuw de verhalen horen.

joep

joep

30-11-2010 om 20:05

Hier

monkie en het boek oo wat een vriend. (5x geleend in de bieb)

anne

anne

08-12-2010 om 20:48

Hartelijk dank!

Allemaal hartelijk dank voor de tips!
Ik heb gelijk Kikker en pad gekocht na het bericht van Swaen. Prachtig! Vol levenslessen ook.
De rest heb ik achterin mijn agenda gezet als tip voor volgende keren.

Leuk!

Leuk Anne. Mooi he die levenslessen van Kikker&Pad. Niet belerend maar dolkomisch!

anne

anne

09-12-2010 om 13:21

De les die er voor mijn inzat

Niet belerend maar wel effectief! Ook voor grote mensen:

Mijn oudste zoon is 10 en moest voor school alweer voor de derde keer een surprise maken. Ik had echt moeite om me wat op de achtergrond te houden.
Hij wilde perse weer papiermacheen terwijl ik dacht dat naaien ook heel leuk zou zijn (het moest een slang worden en hij wil altijd op de naaimachine)
Toen we samen aan het dichten waren had ik een grappige vondst voor het einde. Die vondst verried echter ook dat hij de maker was. Ook dat wilde hij niet.
Ik vond het twee keer echt lastig om hem te laten.
In het boek was pad aan het schreeuwen naar zaadjes die maar niet de grond uit kwamen, pas toen hij in slaap viel, kwam het allemaal goed met die zaadjes...
Toen ik dat voorlas moest ik aan mezelf denken met die surprise!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.