Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

21-09-2008 om 11:24

Morrison krijgt een zusje

Beste allen,

Mijn zoon heeft gisteren bij zijn nichtjes een stukje gezien van bovenstaande film. Hij vertelde me vanmorgen dat het gaat over een jongen van 5 en zijn moeder krijgt een baby en dan moet die jongen weg. Hij wordt door zijn ouders het dak opgestuurd. Ik heb gezegd dat ik dat heel raar vind en gemeen van die ouders en dat ik dat nog nooit heb gehoord. En toen zei hij dat als ik een baby zou krijgen, ik hem toch niet weg zou sturen, (Heb ik natuurlijk hevig bevestigd) en dat die ouders dat ook niet hadden hoeven doen want dat jongetje kan toch gewoon broer worden?

Nu is mijn vraag: komt dit echt in die film voor???? Zal sowieso even de film lenen en samen met zoon helemaal gaan kijken want ik wil dit even met hem verwerken zeg maar..

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gestuurd volgens mij niet

Ik geloof dat hij zich zelf op het dak had verstopt, maar ik weet het niet meer zeker.

In ieder geval zaten er wel wat dingen in die film waar ik het later nog even over gehad heb (bijvoorbeeld het op het dak gaan zitten). Mijn kinderen raken altijd nogal geinspireerd door wat ze zien / horen / lezen (dochter hefet van de week een "pony" bij zichzelf geknipt nadat Laura uit Het kleine huis op de prairie dat we aan het lezen zijn dat ook had gedaan :0( )

Marlies

Ik heb het even nagevraagd bij de kenners hier Morrison denkt gedurende het verhaal inderdaad dat zijn ouders hem weg willen sturen, maar aan het eind van de film blijkt dat dat helemaal niet zo was.
Als je dan inderdaad het einde niet ziet mis je de clou!

liora

liora

21-09-2008 om 18:33

Riak

Ja inderdaad geloof ik alles wat mijn kind zegt.

Roos

Roos

22-09-2008 om 02:00

Riak

Maar waarom zou je je kind niet geloven? Hij heeft het toch in ieder geval zo ervaren/opgevat, dus is het toch waar voor hem?
Roos

Emmawee

Emmawee

23-09-2008 om 23:45

Riak

Jij zou Googlen, Liora checkt het op OO. Dat heeft soms meerwaarde boven google, omdat je dan niet alleen de informatie krijgt over het verhaal van de film, maar soms ook nog hoe andere kinderen en ouders het gezien / beleefd hebben.
Ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat jij zo'n conclusie trekt n.a.v. Liora's posting.
Het klinkt als een leuke film, trouwens! Ik ga 'm ook maar eens opzoeken.
Groeten, Maw.

liora

liora

05-10-2008 om 15:21

Gezien

Zojuist de film met zoon gekeken. Poehee, totaal geen aanrader als je zelf denkt aan gezinsuitbreiding. Heb veel uitgelegd en zoon lijkt het te snappen maar werd wel vreselijk verdrietig van het verhaal...

Liora

Emmawee

Emmawee

05-10-2008 om 23:35

Liora

En als je geen gezinsuitbreiding (meer) wilt?
Ik had het toevallig deze week nog over de emoties die ik heb bij de eerste / tweede. Hoe de tweede nooit 'de enige' is geweest. En hoe de eerste nooit de veiligheid van 'voorbeeld' heeft gehad. En hoe moeilijk ik het soms vond dat de baby de eerste uit het spotlicht verdreef. En hoe moeilijk ik het soms vind dat de oudste soms nog steeds de meeste aandacht krijgt, omdat we zijn dingen nu eenmaal 'voor het eerst' meemaken. En hoe lastig ik het vond dat de oudste (onbehouwen kleuter) af en toe echt een bedreiging was voor de jongste (kwetsbare baby) en ik daar af en toe heel heftig op reageerde (moederinstinct).
Als ik die thema's zou dramatiseren, zou ik daar mezelf ook flink verdrietig mee kunnen maken!
Groeten, Maw.

jasja

jasja

06-10-2008 om 14:02

Juist leuke film!

vorige week met 2 kleuterklassen naar de bios geweest ikv Filmfestival en iedereen vond hem erg leuk! Natuurlijk, ook mijn spruit van 5 moest een beetje huilen omdat 'ie het zielig vond voor de baby maar aan het eind komt het weer goed (meer dan goed want zowel Morrisson als zusje mogen op de mototr van de Politieagent! en dat vonden de kids wel zo enorm stoer). Misschien wel handig als pappa of mamma meekijkt voor de eventuele traantjes, maar ik vind het absoluut een hele leuke kinderfilm!

liora

liora

06-10-2008 om 14:52

Huilen

Hoi,

Leuk te lezen dat kinderen de film zo verschillend kunnen beleven. Mijn zoon moest huilen omdat Morrison weg moest toen de baby kwam, niet om de baby.
Op zich wel goed dat een film aandacht besteedt aan het idee dat kinderen vaak hebben dat ze weg moeten als er een baby komt, maar ik vond het toch wel naar allemaal.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.