Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Paula M.

Paula M.

08-03-2009 om 09:07

Motiveren 6 jarige

Onze dochter van 6,5 zit voor haar afzwemmen maar gaat steeds slechter zwemmen omdat ze al 2 keer te horen heeft gekregen dat ze nét niet goed genoeg is om af te zwemmen. Ze heeft een "schaar"slag maar zwemt onderwater op B-niveau.
Zelf heeft ze dat te goed door en heeft nu geen zin meer omdat ze zegt dat ze deze maand toch weer niet mee mag doen.
De juf zei dat ze, de laatste keer, zwom als een krant. Dus moet ze volgende week echt laten zien dat ze het kan. Ze gaat het idd steeds slechter zwemmen.
Ik ben bang dat als ik zeg dat als ze nog een keer goed laat zien wat ze kan, ze toch weer een domper krijgt.
Hoe kan ik haar motiveren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Angst?

kan het zijn nu het afzwemmen dichterbij komt, ze angstig is voor het daadwerkelijk diplomazwemmen? Dat ze zeg maar als het ware verkrampt nu het er op aan komt?

Je zou haar eens kunnen vragen hoe het haar lijkt om af te zwemmen? En dan eventueel precies met haar doorspreken hoe het gaat.

Succes, zou wel fijn zijn als dit achter de rug is voor je dochter en voor jou.

groetjes van Purk

Paula M.

Paula M.

08-03-2009 om 17:10

Zal eens vragen

Hoi Purk,

Daar zeg je wat. Ze heeft wel eens gezegd dat ze niet aan afzwemmen begint want dan komt iedereen naar je kijken. Maar nu zegt ze zelf ook dat het oneerlijk is dat iedereen mag afzwemmen en zij nog steeds niet.
Mijn man zegt dat ze de interesse helemaal verloren heeft in het zwemmen omdat ze nu al 2 X te horen heeft gekregen dat ze het nét niet goed genoeg doet.

Maar ik zal het nog eens aan haar vragen of ze bang is voor het afzwemmen.

Dank je wel voor je reactie Paula

ano9

ano9

08-03-2009 om 20:05

Hier

ook niet echt slim om te zeggen van de juf dat ze als een krant zwemt... niet goed voor haar zelfvertrouwen toch? wij hadden ook zoiets met onze zoon. was erg bang en bang om te falen. toen een gesprek gehad met de juf. voor onze zoon was hun aanpak te hard. ze hebben daar rekening mee gehouden en nu gaat het redelijk. na 3 jaar zwemmen mag hij volgende maand op voor B.

Els

Els

08-03-2009 om 20:13

Doel zwemmen

hoi
misschien een rare vraag maar wat is het doel wat je wil bereiken? wil je dat je kind het diploma B papiertje haalt of wil je dat ze kan zwemmen op diploma-B niveau?
als zij er erg tegenop ziet om voor B te gaan, en ze kan gewoon goed zwemmen, waarom zou je dan eigenlijk nog doorploeteren? je doet er jezelf en je kind geen plezier mee?

Els

Hier ook na a gestopt

Onze dochter heeft eerst een poosje zwemles gehad in een binnenbad, later in het zwemseizoen in onze eigen woonplaats in het buitenbad A gehaald. Ook nog in dat zelfde seizoen B lessen gedaan maar bleef hangen op het goed leren duiken. Ze gaf voortdurend aan dat niet te willen omdat haar oren dan zo'n pijn deden. Ze zwom al met oordoppen in (vanwege -tig keer buisjes en altijd oorpijn) maar de druk werd toch nog te hoog. Aan het einde van het seizoen mocht ze inderdaad niet afzwemmen voor B vanwege het niet duiken maar volgens de badmeester zwom ze verder perfect en had ze een zeer goede conditie om zichzelf in nood te kunnen redden. Dit was voor mij voldoende om gewoon te stoppen met zwemles, zodat zwemmen ook leuk blijft voor haar. In het zwemseizoen krijgen ze hier vanuit school nog wel een poosje zwemles, haalt ze het dan nog een keer dan is het leuk en anders komt het vast ook wel goed met haar met alleen maar een A zwemdiploma op haar cv.

Vic

Vic

09-03-2009 om 09:12

Ook na a gestopt

Mijn dochter heeft er erg lang over gedaan om A te halen. Na het wisselen van zwemschool heeft ze in 4 maanden echt leren zwemmen. Ik heb wel eens meegekeken met de B- en C-kinderen en mijn dochter doet daar echt niet voor onder. Hooguit het duiken is wat minder sierlijk dan het zou moeten zijn. Ze wil niet meer door voor B (ik ook niet) maar ze heeft zeker wel dat niveau en redt zich prima in het water.

Paula M.

Paula M.

09-03-2009 om 22:42

Zwemjuf gebeld

Ik heb vandaag contact gehad me de juf van zwemles. Zij gaf toe dat mijn dochter echt wel kan afzwemmen voor A maar ze laat het de laatste keren niet meer zien.
Afgesproken hebben we nu dat we woensdag gaan zwemmen voor de fun en dat ze daarna nog een les mee mag draaien bij de juf. Als ze dan haar best doet en de zaterdag weer mag ze afzwemmen voor A dus even duimen allemaal.

ik ga zeker stoppen met de zwemles als toch blijkt dat ze het niet goed doet en/of als B net zo'n grime wordt dan is het wel best met dat papiertje
Heel erg bedankt voor jullie reacties!

gROETJES pAULA

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.