Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Mountainbike - vind geen maat [voor zoon van 1.45 meter]

Zoon is 9 geworden en zou een mountainbike krijgen. Om het allemaal niet te duur te maken heb ik tweedehands gekeken maar ik vind niets. Ik ben dan maar met hem naar drie winkels geweest en tja, zoon valt 'tussen de maten in' qua volwassen merken en kinderfiets.

De enige merken die iets hebben voor zijn lengte zijn dure merken die fietsen voor kleine volwassenen hebben. zoon is net 9 en meet 1.45m. Er wordt afgeraden van nog een echte kinderfiets te kopen omdat hij met 5 cm te groeien, te groot voor zal zijn.

Kan dit nu eigenlijk wel kloppen? Wie heeft nog een zoon van die lengte met een mountainbike? In een 'volwassen' merk zou ik een 15 inch kader moeten hebben (klein kader dus), wat blijkbaar maar door enkele merken gemaakt wordt: dat kost dan meteen 400 euro voor de goedkopere modellen.

Arme zoon fietst ondertussen nog altijd op een 20 inch, hij is hier echt te groot voor geworden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

1.42 op 26 inch

Hoi,

wij hebben voor onze 11 jarige van 1.42 een 26 inch tweedehands gekocht. Op internet zijn ook nieuwe MB's van 26 inch voor 179 euro te vinden van maat 26 inch.

Jean

Zijn vader heeft overigens een MB voor volwassenen met ook een 26 inch band, maar met een hoger frame.

Sasvangent

Sasvangent

09-08-2010 om 15:00 Topicstarter

26 inch

Het zal inderdaad een 26 inch moeten worden, daar ben ik achtergekomen na eerst te zoeken achter een 24 inch.
Maar hoe hoog is dat frame van je zoon dan?

En los daarvan: ene verkoper vertelde me dat hij geen kinder mtb's verkoopt want dat dat altijd te goedkoop is en meteen loshangt enzo.

De andere verkoper wist te vertellen dat die dure (volwassen) merken echt beter zijn dan de kinder mtb's. Het prijsverschil zal wel ergens zitten zeker? Ik vraag mij dan ook af of zo'n mtb van 180 euro wel euh, standhoudt? Ik heb liever een 2e hands van 180 euro maar van een beter merk denk ik?

Ook 26

Onze zoon heeft ook een 26 inch ATB en is ongeveer 1.43m.
Misschien kan je eentje bemachtigen die uit de verhuur komt. Dan heb je een goed merk waar je niet de hoofdprijs voor betaald.

groetjes

Vera*

Vera*

09-08-2010 om 21:23

Toch marktplaats

Ik weet dat je een Belgische bent maar heeft het zin om op Marktplaats.nl te kijken? Dan kun je zoeken naar een goede tweedehandse fiets voor minder geld. Mijn voorkeur gaat uit naar een goede tweedehandse (niet te oud/afgeragd) dan een goedkope nieuwe.

Sasvangent

Sasvangent

10-08-2010 om 09:16 Topicstarter

In nederland

schrijft men wat betreft fietsen alvast betere teksten. In Belgiƫ moet je bellen of mailen om de maat te weten. Er staat dan gewoon 'kinderfiets te koop', meestal zonder frame of wielmaat. Op NL sites heb ik soms al eens wat gevonden maar ja, ik kan toch moeilijk 500km gaan rijden om een fiets op te halen?
En waar kan ik dan naartoe voor onderhoud en herstellingen want hier wil men bijna enkel nog fietsen onderhouden die bij de fietsenmaker zijn gekocht.
Maar ik blijf nog even zoeken.

alvast bedankt.

Vera*

Vera*

10-08-2010 om 22:12

Merk

Als er in Belgie tweedehands fietsen worden verkocht zullen die toch ook door een fietsenmaker moeten worden onderhouden? Ik zou dan zoeken naar echt een merkfiets waarvan het merk ook bij jullie bekend is.

maman

maman

11-08-2010 om 20:54

Decathlon

Zie hier een link naar de decathlon met leuke betaalbare fetsen.
http://www.decathlon.be/NL/rockrider-5-2-grijs-69513462/

Maat S zou een goede maat voor hem zijn want hij zit nog in de groei. Over het algemeen zijn het goede fietsen. Mijn zoon mountainbiked in clubverband en heeft een Orbea omdat ze bij de club dat net een beter merk vinden dan de Decathlonfietsen. Maar als het voor gewoon gebruik is volstaat bovenstaande fiets best.

Sasvangent

Sasvangent

12-08-2010 om 10:06 Topicstarter

Bedankt

ja, die Orbea werd ons aangeraden maar dat is natuurlijk prijzig (rond 500 eur). Zal zeker wel goed zijn maar als het alleen voor plezier is... . Ik zal eens naar die Decathlon kijken.
Hij heeft trouwens al een 16 inch kader nodig - zal wel nog altijd small zijn.

Ook

Hier een vergelijkbaar probleem, onze zoon (7) jaar en aan de kleine kant (zo`n 1,20) wil heel graag een echte racefiets. Nou dat valt blijkbaar niet mee, ik dacht, beetje snuffelen op marktplaats etc, maar helaas. En onze zoon blijft volhouden dat hij graag een echte racefiets wil. Dus geen mountainbike maar een echte wielrennersfiets en volgens mij is dat nog lastiger dan een mountainbike.

Ik wens je veel succes! En als er nog mensen zijn die tips hebben voor het aanschaffen van zo`n racefiets in zijn maat, dan hoor ik dat heel graag.

Groet,
Olijvje

Vera*

Vera*

14-08-2010 om 16:50

Olijvje

Voor dochter heb ik een 24 inch racefiets van internet gehaald. Bij 'racefietsen' heb ik zoekwoorden gebruikt als kind, jeugd kinderracefiets e.d.. Dochter is 11 jaar en 1.33 groot (klein). Koop vooral geen racefiets met een te groot frame! Een racestuur moet je erg van voren vastpakken en het fietst niet fijn als je met heel erg gestrekt armen rijdt. Dochter heeft een fiets van het merk Marlin.
En, voor als je zo een fiets voor je zoon hebt, bij de Decathlon hebben ze voor weinig geld fietskleding voor kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.