Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Naadloze onderbroeken van katoen

Mijn dochter is toe aan nieuwe onderbroeken. Ze heeft een hekel aan naadjes in het kruis, dus het (kruis) moet naadloos zijn. Ook heeft ze een hekel aan boxers, ze wil gewone onderbroeken. Alles wat ik vind is van microfiber en mijn voorkeur is toch wel katoen. (Of zie ik de voordelen van microfiber niet?).

Waar vind ik een gewoon model onderbroeken in maat 140 of 146 zonder naad in het kruis van katoen? Of bij welk merk moet ik zoeken? Iemand tips?

Online heeft Bonprix veel katoenen meisjesondergoed. Misschien kan je daar slagen. 

Naadloos is denk ik wel lastig als het meisjesondergoed is met kruisje. Dat kruisje is vaak iets verdikt. Maar bij het ene merk is dat een dikke rand en bij het andere merk bijna glad, zit veel verschil in. Samen op pad en haar overal de stiksels laten voelen. Ik vind een dikke rand met harde stiksels ook niet prettig. Ik draag o.a. graag Kruidvat eigen merk ondergoed, niet Anni Rolfie maar hun eigen merk. En een maat groter kopen dan ze nodig heeft.

Ali

Ali

07-05-2023 om 16:26

Onderbroekjes binnenstebuiten dragen?

HumpieDumpie

HumpieDumpie

07-05-2023 om 17:08 Topicstarter

Ali schreef op 07-05-2023 om 16:26:

Onderbroekjes binnenstebuiten dragen?

Dat is wel een idee! Zoals ik al aangaf heeft ze ook nieuw ondergoed nodig, mochten we niet slagen dan is dit denk ik wel een oplossing.

HumpieDumpie

HumpieDumpie

07-05-2023 om 17:10 Topicstarter

Inmiddels heb ik 2 onderbroeken van Schiesser besteld om te proberen. Op de foto lijkt het dat deze alleen maar een naad hebben ter hoogte van de billen. Ik denk dat dochter deze minder storend vindt.

Ik koop altijd naadloos ondergoed van de Hema. Voor volwassenen hebben ze dat sowieso, misschien ook voor kinderen?

Mijn kinderen hadden altijd toen ze klein waren ondergoed van Beeren. Dat is naadloos ondergoed en dat kocht ik altijd op de markt.Gemaakt van 100% katoen.

Heda schreef op 07-05-2023 om 17:25:

Ik koop altijd naadloos ondergoed van de Hema. Voor volwassenen hebben ze dat sowieso, misschien ook voor kinderen?

Die zijn niet van katoen maar ook een soort microfiber.

Er is toch niets mis met microfiber? Dat droogt zelfs sneller dan katoen. 

Microfiber vind ik heel onprettig, het broeit. Maar ik heb dan ook een heel gevoelige huid.
Ik zou, zeker met het oog op dingen als blaas- en schimmelinfecties, geen andere dan natuurlijke vezels dragen of aanraden als onderkleding.
Zo'n (naadloos) microfiber broekje zou ik mijn kind überhaupt niet aantrekken, en zelf hooguit eens als ik een feestje heb met een broek of jurkje dat heel erg tekent.

Stellafietst schreef op 08-05-2023 om 17:52:

Microfiber vind ik heel onprettig, het broeit. Maar ik heb dan ook een heel gevoelige huid.
Ik zou, zeker met het oog op dingen als blaas- en schimmelinfecties, geen andere dan natuurlijke vezels dragen of aanraden als onderkleding.
Zo'n (naadloos) microfiber broekje zou ik mijn kind überhaupt niet aantrekken, en zelf hooguit eens als ik een feestje heb met een broek of jurkje dat heel erg tekent.

Grappig, want katoen blijft juist heel lang vochtig waardoor, in geval van schimmel, het juist gaat broeien.

"Hoewel meestal synthetisch ondergoed niet wordt geadviseerd als je een gevoelige huid hebt, hebben wij juist een aantal klanten met een huidaandoening die juist microfiber ondergoed kopen. Bij gevoeligheid voor schimmelinfecties is microfiber ondergoed perfect, omdat bacteriën niet de mogelijkheid hebben om op vochtige plekken te broeien."

Gebruikersnaaminvullen schreef op 08-05-2023 om 19:55:

[..]

Grappig, want katoen blijft juist heel lang vochtig waardoor, in geval van schimmel, het juist gaat broeien.

"Hoewel meestal synthetisch ondergoed niet wordt geadviseerd als je een gevoelige huid hebt, hebben wij juist een aantal klanten met een huidaandoening die juist microfiber ondergoed kopen. Bij gevoeligheid voor schimmelinfecties is microfiber ondergoed perfect, omdat bacteriën niet de mogelijkheid hebben om op vochtige plekken te broeien."

Als ze niet eens het verschil tussen schimmels en bacteriën weten, weet ik niet in hoeverre ik de rest kan vertrouwen.

Ook ik heb een erg gevoelige huid daar. Als ik iets anders dan katoen draag, bijvoorbeeld microfiber, heb ik in no time een schimmelinfectie te pakken. Ik draag dus eigenlijk altijd katoen. Ook mijn gynaecoloog heeft mij dit geadviseerd, juist omdat het ademend is.

Ik gebruik ook geen wegwerpinlegkruisjes of -maandverband (tampons kan ik al helemaal niet tegen), maar katoenen lapjes en een menstruatiecup. 

TO: sorry, geen tips. Onderbroeken hebben heel vaak zo'n kruisje waardoor er een naadje is. Ik vind zelf de onderbroeken van de Zeeman prettig, die hebben platte naadjes (of in elk geval hebben de onderbroeken die ik draag dat), misschien geldt dat ook voor het meisjesondergoed?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.