Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Agnet

Agnet

04-01-2009 om 20:06

Nagels knippen, wanneer zelf?

Wanneer zijn jullie kinderen hun eigen nagels gaan knippen? Ik mag toch aannemen dat groep 8-ers dat zelf in de gaten houden en dan ook doen of verwacht ik dan te veel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nely

Nely

04-01-2009 om 20:28

Zelf

onze zoon, groep 6 en bijna 10 jaar, knipt zelf zijn nagels. Maar meestal moet ik hem er wel even aan herinneren dat het weer moet gebeuren.

Mareld

Mareld

04-01-2009 om 21:09

Hier

Een kind in groep 8 dat al een paar jaar zelf haar nagels knipt en ook in de gaten houdt wanneer dat weer moet. Heel soms moet ik haar er wel aan herinneren. En een zoon in groep 6 (9,5 jaar) die sinds een jaar denk ik zelf zijn nagels knipt, maar hem moet ik er altijd aan herinneren.
Ik denk dat je verwachtingen redelijk zijn hoor!

Guinevere

Guinevere

04-01-2009 om 22:05

Scheuren

Mijn 6-jarige scheurt zijn nagels zelf af zodra hij ze te lang vindt. Ik zal hem eens een nageltangetje geven, lijkt me beter. Maar het kan dus al vanaf heel jong lijkt mij.

Annet

Annet

04-01-2009 om 22:15

Twee dingen

Je hebt: zelf je nagels kunnen knippen. En dat kan een groep 8 kind zeker!
En je hebt: er zelf aan denken. En daar komen de verschillen enorm naar voren. Dat zijn veel grotere verschillen dan het motorisch in staat zijn om zelf je nagels te knippen.
Tegenwoordig maak ik geregeld een briefje met alles dat mijn groep 8 kind nog moet doen (bij voorkeur in het weekend). Daar staat nagels knippen geregeld bij! Haren wassen is ook zoiets. Bedankmailtje sturen naar familie. Gymspullen uitzoeken. Bureau opruimen. Spreekbeurtspullen weer opruimen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Marmar

Marmar

04-01-2009 om 23:26

Zelf maar wel in de gaten houden.

Dochter (nu 11 jr, gr 8) knipt al een poosje haar eigen nagels van de tenen en vingers. Maar ik houd het wel in de gaten dát het gebeurt. En dan vraag ik haar of ze die nagels zelf niet een beetje te lang vindt worden oid... Meer is niet nodig. Oh ja wel: het vinden van het nagelknippertje. Dat ding is hier altijd zoek op het moment dat je 'm nodig hebt.
Waarschijnlijk is er een geheim plekje in ons huis wat we wel vinden tegen de tijd dat we nog eens gaan verhuizen. Daar treffen we dan een grote hoeveelheid nagelknippers, keukenscharen, papierscharen, rollen plakband, eenzame sokken etc.

ilsepilse

ilsepilse

06-01-2009 om 22:09

Aanmanen

hier moet ik mijn 14jarige zoon eerder aanmanen dan de 11jarige ...

Agnet

Agnet

06-01-2009 om 23:02

Nagelknippertje

In de reactie van Marmar las ik "nagelknippertje". Ik kan zelf niet overweg met zo'n ding maar misschien is dat de oplossing voor zoon. Het is ook wel een kind dat makkelijk zegt: kan ik niet. Daar is sowieso nog wel wat werk aan de winkel dus.

In elk geval bedankt voor de reacties.

Annet

Annet

07-01-2009 om 11:57

Zeker een nagelknipper

Dochter van 11 kan het ook alleen met zo'n knipper. Ik trouwens ook.
Wij gebruiken liever een groot model (eigenlijk voor teennagels) dan zo'n klein ding.

Agnet

Agnet

07-01-2009 om 13:26

Er zijn dus maten in

Dat wist ik niet. Ik ga morgen eens even naar de Hema, kan hij fijn het hele weekend oefenen, mag hij al onze nagels knippen .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.