Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
buzz

buzz

30-07-2011 om 12:34

Nemo vraagje

we hebben kaartjes bijelkaar gespaart met een actie in de bieb hier in eindhoven, voor nemo in amsterdam.
Ik heb op de website gekeken en vond het allemaal eigenlijk uitzien voor iets oudere kinderen, als 4 en 5.
Vanmij hoeven ze het echt niet allemaal te begrijpen en de proefjes te doen zoals het hoort, maar ik kwam er op de website niet echt achter, of het leuk is voor ze om er rond te lopen. Iemand hier ervaring.
Natuurlijk is het niet zo een ramp met vrijkaartjes, maar helemaal vanuit eindhoven komen ( en oppas voor de hond te verzorgen)voor iets wat niet leuk is voor ze vind ik zo zoiets......dan kunnen we beter een dagje dierentuin gaan doen.
nou wie weet kan iemand me er wat over vertellen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

30-07-2011 om 13:57

Niet doen

wij zijn vorig jaar geweest met zoon van net 7 en dochter van 4. Zoon van 7 vond het wel leuk maar sommige dingen waren moeilijk en je moet echt wel helpen en uitleggen. Dochter van 4 was binnen no time afgeleid en klaar ermee. De VOC boot die buiten ligt was vele malen leuker . Ik zou nog een paar jaar wachten...

Voordeel

Mijn kinderen waren wel geïnteresseerd en er waren ook activiteiten die ze op jongere leeftijd leuk vonden, zoals bijvoorbeeld een waterloop met zand oid. Nu is er weer een grote robot.
Het kan een investering zijn waardoor je er vaker heengaat want ik vond het altijd een goede combi van leuk en leerzaam ook voor mezelf.
En er zijn soms leuke actiedagen waar ze misschien iets ouder voor moeten zijn, maar het hangt van het kind af. Kinderen hebben hier ook weleens een 'bul' bij elkaar geleerd door het maken van opdrachtjes. Dat werd uitgereikt door een echte hoogleraar.
Misschien is het wel interessanter als ze groter zijn maar ik kon zelf niet wachten om ze mee te nemen. Net als het kindermuseum in het Tropenmuseum waar ze 6 jaar voor moeten zijn.
Die basisschoolleeftijd is ook zo snel voorbij en daar moet je het toch van hebben denk ik.
En het was een goede routine waar ze veel van geleerd hebben uiteindelijk en vooral ook veel plezier van gehad. En ikzelf ook daarmee.
Dus ik zou het als een investering zien en er gewoon heen gaan. Koppel er iets anders leuks aan want het is toch ook een dagje Amsterdam.

Pelle

Mijn kinderen zijn nu pubers en ja wat is die tijd snel voorbij gegaan, zucht.
Doordat ik dat tijdig ingezet heb hadden we er toch veel voordeel van. Ik kon het zelf op mijn routine doorzetten al die jaren dat we bij de hulpverlening liepen en de kinderbescherming, anders had ik de energie misschien niet op kunnen brengen. Bovendien waren mijn kinderen al geroutineerd in het bezoeken van musea en dit soort wetenschappelijke instellingen zodat ze minder inspanning hadden als ze daar met school heengingen, het was al bekend.
En vooral: we hebben van elk dagje genoten.
Alleen de uitmarkt had ik nog graag willen doen, maar dat was veel te druk voor mijn kinderen.
Dochter is nog onlangs in de brugklas met school naar Nemo geweest. Dat stukje was dus fijn bekend, de weg er naar toe moest ik haar wel brengen maar ze had toch de rust om zelf de weg weer terug te gaan.
Maar het is natuurlijk ook helemaal hoe je er zelf instaat. Ook de treinreis naar Amsterdam is al een uitje op zich denk ik.

Mamvantwee

Mamvantwee

31-07-2011 om 20:50

Vandaag geweest met kinderen

De mijne zijn 5 en 7 en het was een groot succes! We zijn er met de trein naartoe gegaan en idd is het een dag(je...?) uit. Ik moet wel zeggen dat mijn kinderen beiden goed kunnen lezen en dat helpt veel, maar er is ook voor kleintjes zoveel te doen. Ze mogen overal aankomen, er loopt behulpzaam studentpersoneel rond en er kan niets kapot. Ook al snap je nog niets van lichtbreking, dan is het spelen met licht en regenbogen nog erg leuk?
Ik zou het gewoon doen, je hoeft alleen de trein te betalen (en met railrunner voor 2,50 per kind) zijn het alleen de kaartjes voor pa en ma die tellen.

En o ja, ik had er geen rekening mee gehouden maar je mag je eigen eten en drinken meenemen en nuttigen binnen. Scheelt ook een handvol euro's.

Groet, Mamvantwee

buzz

buzz

02-08-2011 om 20:00

Klinkt toch wel goed

zeker mama van 2.
Ik heb het nog even binnen de famillie gevraagd, (waren er een paar dagen geleden nog een hoop van op vakantie.
En menigeen zecht, goed edee, dat zal de oudste leuk vinden is echt iets voor hem, en de jongste die heeft daar zeker ook genoeg te zien zeggen ze.
Noui ja ze kennen het daar, en ze kennen mijn kinders, dus we gaan er voor volgende week ergens, er is nog een kortingstreinkaart op de deurmat gevallen 2 voor de prijs van 1. Nu alleen nog even uitzoeken wanner mijn zus een dag op de hond kan passen.
bedankt voor de uitleg en het meedenken.
groet buzz

buzz

buzz

04-08-2011 om 07:10

Pelle

Net als dat we in het zwembad doen dus.
Gaan we doen vandaag!
Even de hond strax bij mijn zus zetten, en dan gaan we met de trein. Ben heel benieuwd, ik zal laten weten hoe het was en bedankt voor de tip.

Schaduwvoorstellingen voor kleuters

worden in het weekend gegeven. Van 4-6 jaar. Wel reserveren!

Wellicht te late tip, maar toch maar voor de record.

buzz

buzz

05-08-2011 om 07:37

Het was leuk

het was heel leuk.
Afentoe een stuk samen gedaan en af en toe gesplitst. met stip op 1 voor de oudste, spiegels en ketting reactie, ballen machine, en dat met water.
Met stip op 1 voor de jongste, een hut bouwen de spiegels de ballenmachine en de friettent in de kelder.
En niet te vergeten de enorme zeepbellen.
Heel verschrikkelijk, met tranen en angst vannacht in bed was de robot, ow dat zal nog wel even blijven zitten bij ons gevoelige ventje.

Mamvantwee

Mamvantwee

05-08-2011 om 15:43

Leuk

Leuk dat jullie een fijne dag hebben gehad. Grappig dag die robot eng was, mijn kinderen vonden hem totaal niet interessant.

Groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.