Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Net op school, hoe is thuis het gedrag?

Onze zoon heeft nu twee weken school achter de rug. Hij gaat zonder problemen naar school.
Maar als hij thuiskomt uit school, gaat het helemaal mis. Hij flipt om ieder dingetje, gilt, schreeuwt en is agressief. Hij is ws. moe.

Hoe lang moeten kinderen wennen op school, wil dit gedrag weer over gaan. Of is dit niet normaal?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

11-02-2011 om 20:43

Heel normaal hoor

of mijn 2 oudsten zijn niet normaal die hadden het ook. hoe lang gaat het duren? moeilijk te zeggen. bij mijn ene zoon erg lang (maar bij hem speelde er wel meer) en bij mijn andere zoon enkele weken. hij flipte wat minder maar was duidelijk moe. als het kan is een dag of middag thuis houden ook een optie.

dc

dc

11-02-2011 om 20:47

Hier duurde het iets van 3 weken. En nu merk ik nog dat hij vrijdagmiddag echt niets kan hebben.

En ik moet regelmatig weer even corrigeren. Even duidelijk maken dat ik niet een speelmaatje ben waar hij een grote mond tegen kan hebben. Dat moeten ze ook nog leren hoor!

liora

liora

12-02-2011 om 07:51

Hier ook maar

Hoi,

Mijn zoon van 20 maanden is net op de crèche van de babygroep naar de peutergroep gegaan en is thuis ook zeer lichtgeraakt. Ik hoop ook dat het snel overgaat.

Liora

Massi Nissa

Massi Nissa

12-02-2011 om 09:01

Nou precies

Het is net wat dc zegt, naarmate de schoolweek vordert wordt het kind vermoeider en wordt het gedrag na schooltijd wat dwarser. Die grote mond hebben wij hier ook regelmatig de kop in moeten drukken, evenals een heel scala aan nieuwe scheldwoorden (heerlijk, die basisschool). Toch zie ik ook hoe mijn meisje is amper drie maanden tijd enorm gegroeid is, anders in de wereld staat. Al met al dus een mooie tijd, maar het begin is even afzien.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

12-02-2011 om 11:46

Laten uitrusten

Het zal niet alleen fysiek vermoeiend zijn, maar ook geestelijk. Misschien probeert hij zich de hele dag groot te houden. Natuurlijk komt dat er thuis uit. Geen gek idee om hem een dagje in de week thuis te houden om hem te laten bijkomen. En als dit zo blijft, dan kun je met de juf overleggen. Misschien moet hij dan iets meer rustige momenten krijgen of meer aan een leeftijdgenootje worden gekoppeld.

Mamarijke

Mamarijke

12-02-2011 om 12:41 Topicstarter

Bedankt

voor jullie reacties.
Fijn om te lezen dat er meer kinderen zijn die er last van hebben.
Het begint echter bij hem al even heftig op de maandag als de vrijdag.
In ons auti-gezin is het niet raar als ook hij autisme heeft. Er zijn meerdere dingen die er op kunnen wijzen, maar gelukkig dat dit gedrag dan wel onder normaal valt. Heb namelijk geen vergelijkingsmateriaal in ons gezin.

Autisme

Bij mijn kinderen met autisme had ik verder heel gewone kinderlijke en menselijke reacties, zag ik achteraf, alleen eerder en extremer dan bij een gemiddeld kind en natuurlijk zie je uiteindelijk ook dat de triggers gekleurd zijn door een rigide karakter en een informatiestoornis. Eerder, langer en met meer routine hun leefpatroon aanpassen helpt dan.
Mijn kinderen gingen na school slapen bij de oppasmoeder en ik hield zoon inderdaad nog heel lang een dagje thuis. Ik zorgde dat ze tijdig iets te eten en te drinken kregen en was alert op andere stressfactoren. Minder afwachtend.
Of het nu nog nodig is dat je uiteindelijk een diagnose zoekt voor je zoon weet ik niet.
Als het goed is worden de scholen en het samenwerkingsverband daar niet meer afhankelijk van en dan heb je de grootste hobbel al genomen. Er hoeft niet meer gediagnosticeerd te worden voor een speciale school of een rugzakje. Hoop ik maar.
En als je daar dan zelf ook ervaren mee bent, zoals bij jou met autisme in de familie gaat het lukken denk ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.