Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Niet 'agressieve' dieren/natuurfilms?

Mijn zoontje (4,5) wordt later dierenoppasser in de dierentuin vermoed ik: hij is helemaal leip van dieren: echte, plastic, in boeken,op foto's en ook: op de tv. Hij vreet het en weet inmiddels meer over alles wat op pootjes loopt dan ik.
Hij vraagt nu vaak om natuurfilms nu we daar een keer langs zijn gekomen op National Geographic. Het probleem is echter dat in de meeste films er wel wat opgegeten wordt en dat vindt ie uiteraard nog te eng. 'Earth' bijvoorbeeld is ook vanaf 6 jaar en dus helaas blijf die box dus nog even liggen voor hem, en ook in het lieflijke "artic tale' over ijsberen wordt er een walrus verslonden...

Kortom: wie weet er natuurfilms die geschikt zijn voor jonge kijkertjes? (Diego is zo langzamerhand niet meer interessant genoeg voor hem.... )

gr Jopi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Animal planet

Hoi, Jopi,
Mijn dochter is ook zo'n dierenkind vanaf peutertijd. Sinds ze kon 'zappen' stopte ze eerder bij een natuurfilm dan bij een tekenfilm.
Inmiddels is ze 10 en nog steeds verzot op natuurfilm. Ze kijkt vaak naar Animal Planet. Ik heb even navraag bij haar gedaan. Op deze zender is Monkey World (over een apendierentuin in Engeland), waar in ieder geval geen jachtpartijen te zien zijn. Wel is er wel eens ruzie tussen de apen, of is er een aap ziek. En het is ondertiteld. Bij mijn dochter was dat nooit een probleem, maar dat is misschien per kind verschillend.
Ook is er nog Meerkat Manor, over stokstaartjes. Daar zou je zelf eerst even naar kunnen kijken, want ze durfde niet met zekerheid te zeggen dat daar nooit in gejaagd wordt.
Nu kijkt ze naar Echo and the Elephants of Embosi (ook op Animal Planet), over een familie olifanten. Ziet er ook vrij onschuldig uit.
Overigens went het snel hoor, die prooien. Het hoort er natuurlijk gewoon bij. Toen onze dochter 4 was zijn we op safari geweest en hebben we met ons neus bovenop een vers gekilde buffel gestaan. We konden het gewoon ruiken (jak!). Leeuwen erbij en later gieren en hyena's. Mijn dochter vond het allemaal even interessant. Het enige waar ze (nu nog steeds) moeite mee heeft is als er een dier mishandeld is door mensen. Of als er iets zieligs gebeurt, zoals een doodgeboren jong.
Verder zou je nog op you tube kunnen zoeken naar leuke dierenfilmpjes, daar wemelt het er van.
Succes!

Groetjes, mamma X.

jopi

jopi

18-10-2009 om 19:53 Topicstarter

Dank!

Hi Mama X,
wat attent dat je je dochter gevraagd hebt!
We hebben hier ook Animal Planet, ik zal de betreffende programma's eens opzoeken. Bij het langs zappen was het vaak veel Engels gepraat en te weinig beeld van dieren. Maar wellicht dat deze programma's meer dieren laten zien. En you tube inderdaad, goeie tip!
En ja, de motivatie op op safari te gaan is nu alleen nog maar groter!
Dank je wel, gr Jopi

Attenborough

Hoi,

Wij hebben net heel veel DVD's uit de Life-serie van David Attenborough gekocht. Zoooo mooi! Wel engelse toelichting. Maar de opnames zijn subliem. Er zit heel veel tijd, geld en moeite in die films.

lukke

lukke

05-11-2009 om 00:50

Schooltv beeldbank

http://www.schooltv.nl/beeldbank/

We kijken bijna dagelijks

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.