Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
olijfje1

olijfje1

19-12-2010 om 20:33

Niet lekker voelen maar wat is er?

hallo,

Sinds ong. 2 maanden klaagt mijn dochter vaak over zich niet lekker voelen. In eerste instantie denk je door de spanningen van 5 december, maar het blijft. Ze zegt het overdag en 's-avonds komt ze voordat ze uiteindelijk in slaapt valt wel 2-3 keer naar beneden met ik voel me niet lekker. Ze wijst dan naar haar borstbeen en zegt dat ze daar een raar gevoel heeft. Ik kan het niet echt plaatsen. Al vaker heeft ze van die dalen en ze heeft dit in juni ook gehad, niet met dezelfde klachten, maar er is wel bloed geprikt waar uiteindelijk dan niets uit komt. En naar de huisarts gaan kan wel, maar wat kan die doen aan vage klachten....
Wie heeft dit ook gehad of ziet herkenbare dingen en weet een evt oplossing.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

19-12-2010 om 21:41

Hoi

Hoe oud is je dochter? Is wel relevant om aanwijzingen te kunnen plaatsen in z'n verband.
Op hoogte van borstbeen kan je een misselijkheidsgevoel localiseren of bijv. maagzuur. Verder zou ik het niet weten. Toch maar even naar h.a. ook al zijn de klachten vaak (dat is nu eenmaal vaker zo bij kinderen).
Sterkte.
Gr. Bibi

Tja

Mijn oudste dochter heeft heel lang vage klachten gehad, vooral buikpijn. Uiteindelijk ging het over toen ze naar een andere school ging. Ze zat op haar vorige school erg slecht in d'r vel zeg maar.....

Heb vaak gedacht, moet ik niet naar een dokter. Zelf wilde ze dat absoluut niet. En wij hadden ook wel het vermoeden dat het geen 'gewone' buikpijn was.

Wat zegt je gevoel je? Zou het door iets niet-medisch kunnen komen? En heeft ze nog meer klachten? Naar mijn idee zou je of bij de dokter kunnen vragen naar meer onderzoek of eens te rade gaan bij een kindercoach. Net wat je zelf dus denkt dat de oorzaak zou kunnen zijn.

koentje

koentje

20-12-2010 om 11:28

Als zij

dit vaak in de avond heeft dan kan het zijn dat de klacht verergert met het gaan liggen. Misschien heeft ze inderdaad last van haar maag.Kan het zijn dat jullie in bepaalde periodes te laat eten waardoor de tijd tussen eten en naar bed gaan korter wordt?
Dat kan maagzuurbranden versterken.
Ik vind wel dat als zij zo specifiek deze plek aanwijst dat je moet kijken wat er is en het niet afdoen met spanningen.
Kinderen die last hebben van spanningen zijn vaak drukker, kunnen niet slapen (en verzinnen dan een smoesje, dat kan) maar geven eventuele pijn eerder in de buik aan.
Wat kan een h.a. doen? Nou, ik denk dat het belangrijk is dat hij een aantal ernstige klachten uitsluit in ieder geval zoals dat er iets met haar hart zou kunnen zijn. (hoewel dat in rust ook niet logisch lijkt)
sterkte!

Puck

Puck

20-12-2010 om 12:04

Maag?

Ik zit ook in eerste instantie aan brandend maagzuur te denken.
Wat je dan als eerste kunt proberen is haar hoofdeind een stuk hoger te maken dan het voeteneind van het bed.
En als je niet direct naar de huisarts wilt dan kun je ook proberen of eenvoudige middeltjes zoals Rennie en Gaviscon verbetering geven. Die mogen volgens mij ook door kinderen gebruikt worden. Dat moet in principe binnen een paar minuten-kwartier al verlichting kunnen geven (althans, bij mij). Als dat blijkt te werken dan kun je specifiek in die richting denken en dan alsnog naar de huisarts gaan om te kijken of er een betere remedie is of dat nader onderzoek nodig is.

sidneysheldon

sidneysheldon

20-12-2010 om 21:30

Dokter

hoi, als je dochter al zo lang klaag zou ik naar de dokter gaan. Beter 1 x te veel als te weinig zou ik zeggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.