Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Bianca van Dijk

Bianca van Dijk

24-01-2013 om 16:19

Niet uitgenodigd voor verjaardagspartijtje

Mijn dochter van 5 zit op een kleine school. De groepen 1 en 2 zijn samengevoegd en in totaal zitten daar 7 meisjes in. De moeder van 1 van die meisjes geeft les aan groep 1 en 2. Nu is haar dochter onlangs jarig geweest en uiteindelijk bleken alle meisjes en 1 jongen van haar groep uitgenodigd te zijn, maar mijn dochter niet. Het meisje was wel op mijn dochters verjaardag geweest.
Resulaat: al dagen een huilende dochter uit school, die niks zegt maar het zich wel aantrekt.
Jammer is ook dat ik in een vorig oudergesprek bij die juf heb aangegeven dat ik het gevoel heb dat mijn dochter een beetje buiten de boot valt. Ze heeft niet echt een 'klik' met de andere meisjes. Ze wil wel heel graag, misschien een beetje te graag en sommige dametjes schuiven haar gewoon weg, lopen naar mijn idee gewoon over haar heen.
Zelf heb ik onderhand de neiging om van school te veranderen. Wat vinden jullie hier nu van van?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zelf

Ik zou er geen drama van maken maar misschien zelf iets heel leuks gaan doen met je dochter. En leren dat je over sommige zaken je schouders moet ophalen. Maar ook uitleggen dat je het zelf anders kunt doen. Je sluit niet 1 meisje uit als de rest wel gevraagd wordt, dat ligt er te dik bovenop. Dus zelf sluit je geen anderen op die manier uit. Maar je mag wel je voorkeuren hebben, iedereen is vrij om uit te nodigen wie je wilt.
Trek het je niet aan, volgende keer beter, misschien heb je zelf een volgende keer zoiets bij de hand dat je iemand niet vraagt die dat misschien wel heel graag had gewild. Maar ga wel iets leuks doen. Ik zou het niet zo maar laten passeren. Er zijn wel vaker dingen in het leven die niet leuk zijn. Dan kun je jezelf troosten door iets leuks te doen voor jezelf.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

24-01-2013 om 21:45

Herkenning

Ik herken wel wat je beschrijft over niet echt klikken met de rest van de meiden. Mijn dochter zat in een vergelijkbare positie; kwam er ook maar niet tussen. Terugkijkend kan ik wel zeggen dat dat eigenlijk vanaf groep 1 het geval is geweest. Uiteindelijk is ze na groep 4 naar een andere school gegaan, omdat duidelijk werd dat dit niet ging veranderen en ze steeds verdrietiger werd (hoewel ze dit nauwelijks liet merken). Ik word met name getriggerd door je opmerking dat het een kleine school is; dat was hier ook het geval. Het probleem daarmee is dat Als je eenmaal in het verdomhoekje zit, er weinig alternatieven zijn; je kunt niet naar een andere klas en de kaarten kunnen geschud zijn.
Nu is jouw dochter nog helemaal aan het begin van haar schoolcarriere, dus wellicht is dit heel erg voorbarig, maar ik zou zeker de sociale dynamiek in de gaten houden en kijken of je dochter daar wel op haar plek is.

Tango

Tango

26-01-2013 om 17:57

En wat zei de juf?

Je geeft aan dat je met de juf hebt gepraat over je gevoel dat je dochter buiten de boot valt. Wat zei juf daarover? Is dat ook zo en wat gaat ze eraan doen? En is deze juf dan de moeder van dat jarige meisje? Dat vind ik zowieso niet helemaal handig, een juf die haar eigen dochter in de klas heeft. Bij ons op school mag dat niet eens. Ik zou nog een keer naar juf/moeder(?) toestappen en vragen hoe het gaat met je dochter in de groep, misschien kom je dan ook achter de beweegreden van deze moeder en kun je dochter helpen met beter met andere kinderen om te gaan.

elsje78

elsje78

26-01-2013 om 19:38

Dubbel vervelend

Want ik kan me voorstellen dat dit extra vervelend is omdat de moeder ook de juf is. Kind en jij voelen zich dus niet alleen door 1 kind afgewezen, maar ook door de juf. En vooral dat is niet goed voor jouw kind. Ik zou hier toch zeker een gesprek over hebben met deze juf, en met iemand anders erbij.

Normaal gesproken vind ik het al heel onhandig om 1 meisje uit te sluiten, maar helemaal omdat het om de juf gaat en dat is voor jouw kind nu heel moeilijk. Ik zou moeite hebben deze juf nog serieus te nemen, aangezien ze bewust jouw dochter als enige niet uitnodigde. Ik snap jouw gevoel heel goed. Ik zou bij dat gesprek de directeur erbij vragen en meteen hiermee aantonen hoe onhandig het is een moeder als juf te hebben

succes

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-01-2013 om 23:19

Dit kan echt niet. Alle meisjes op 1 na uitnodigen vind ik al zwaar not-done, maar van de juf zou je zeker beter moeten kunnen verwachten. Blijkbaar heeft deze juf op pedagogisch gebied toch een en ander gemist. Heeft een gesprekje aan gaan met de directeur nut?

suus36

suus36

30-01-2013 om 18:43

Belachelijk

Ik vind het echt belachelijk van een juf om alle meisjes uit te nodigen, behalve die van jou. Hoe kun jij nu serieus je zorgen over buitensluiten kenbaar maken als zij dat zo overduidelijk doet. Ik ben zelf juf, zou nooit mijn eigen kind in de klas willen hebben. Maar mocht dit wel zo zijn, zou ik extra zorgvuldig met dit soort dingen omgaan. Normaal ben ik niet zo van naar de directie gaan, maar in dit geval zou ik de volgende dag op de stoep staan. En anders van school wisselen. Ba, wat zou ik er naar van zijn zeg. Ik vind dat je in dit geval juf zijn/moeder zijn niet los kunt koppelen. Maar laat staan dat een kleuter daar iets van zou moeten begrijpen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.