Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

29-03-2011 om 17:11

Nieuw, opmerkingen

politiek volgens Ayladochter gisteren gisteravond

mama ik vindt het wel heel jammer dat die ene man verloren heeft.
welke man schat
die met dat brilletje
bedoel je die die op harry Potter lijkt
ja die ja'
Balkenende bedoel je
ja ik vindt het zo zielig dat hij verloren is en ik vind die andere man helemaal niet leuk, hij was veel te blij dat hij nu de baas kon zijn, hij moet eens wat meer aan andere mensen denken hoor

Ayladochter is 'op' een jongen en dat was een tijdje ook wederzijds maar ondanks de liefde was er ook vaak strijd, aan, uit, aan uit, je kent het wel. Juf wist me vorige week te vertellen dat het beter ging tussen de twee minder ruzie, ik vroeg dochter er 's avonds naar
ja zegt ze, ik ben nog wel op hem maar hij niet meer op mij maar dat is niet erg en dat hoeft hij ook niet te weten. Hij moet eerst maar eens een beetje volwassen worden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
caton

caton

29-03-2011 om 19:35

Dieet

om een paar kilo af te vallen ben ik op dieet. Reactie van dochter (net 7): "mama, het heeft eigenlijk helemaal geen zin om op dieet te zijn. Want nu eet je minder en dan kom je bij het cijfer dat je graag wilt. Maar als je daar bent, dan ga je weer meer eten en dan wordt het cijfer weer hoger".

Krin

Krin

29-03-2011 om 21:12

Eend

Er lag hier laatst een dode eend in de straat. Die werd uitgebreid bekeken door zoon (net 6). Toen sloegen we de hoek om, en zoon zei: Die eend had hier moeten liggen. Waarom? vroeg ik. Zegt hij: Dit is een doodlopende straat.
Hij kan zo in de Donald Duck. En de opmerking ook.

Polly Shearman

Polly Shearman

30-03-2011 om 10:00

Zoon vind mij lief!

De juf van middelste sprak me vanmorgen even snel aan: Gisteren had ze voorgelezen in de klas, over een jongen waarbij behoorlijk vaak iets mis ging, en waarbij zijn ouders dan riepen"jij ook altijd, je kan ook niks, wat een puinhoop maak je ervan enz enz"
Juf besprak het in de klas : wie denkt er dat er zulke ouders bestaan.
Bijna de hele klas dacht van wel, zoon echter zei van niet.
waarom niet jongen? : Ouders zijn toch altijd lief en die houden heel veel van kinderen en zeggen alleen maar lieve dingen als er wel eens iets mis gaat, net als mijn ouders..............!

en dat terwijl ik mezelf regelmatig betrap op tieren met rook uit mijn oren...
zoonlief denkt daar blijkbaar anders over.. smelt!

ayla

ayla

30-03-2011 om 10:33

prachtige zinsconstructie

dochter had vorige week onverwacht vrij en wilde dat nog even bij mij benadrukken 's ochtends

Mama ik wil nog even onder je aandacht brengen dat aylazoon en im vanochtend vrij hebben en dat je ons dus niet naar school hoeft te brengen.

Om 7 uur 's ochtends sta je dan toch even met je oren te klapperen

Valkyre

Valkyre

30-03-2011 om 12:14

Haha polly en ayla

Polly, dan doe je toch wel iets heel goed volgens mij! Wat schattig

Ayla, wat een heerlijke wijsneus! Zoonlief kan soms ook zo uit de hoek komen - ik moet het weer wat vaker opschrijven...

Mathilde

Mathilde

30-03-2011 om 13:15

Taalgebruik

Ik keek laatst naar een aflevering van Klokhuis met de kinderen, waarin de Klokhuisredactie bezoek krijgt van de BOB (Bezorgde Ouders Belangenvereniging). De BOB is boos vanwege alle lelijke woorden in Klokhuis en het 'zinloze geweld' en daarom krijgt de redactie een Gouden Bezem. Aan het einde van de aflevering moet de BOB het veld ruimen en dan roept een van de Klokhuizers hen na 'steek die bezem maar in je...' en dan legt een ander haar hand op zijn mond en zegt snel 'bips'.
Dochter van bijna 8 moest lachen, dus ik vroeg: goh, wat had hij nou eigenlijk willen zeggen in plaats van bips? Denkt ze heel hard na en komt dan met: billen!
Dat heb ik maar even zo gelaten .

koentje

koentje

30-03-2011 om 13:18

Volgens

mij kwam de BOB daar dan niet voor niks!
Dat is toch geen uitdrukking voor een kinderprogramma?

NaShA

NaShA

30-03-2011 om 13:20

Klokhuis (ot)

vind ik sowieso niet altijd even geschikte taal bezigen eigenlijk...Ik heb al vaker met opgetrokken wenkbrauwen hier gezeten....

Fiorucci

Fiorucci

30-03-2011 om 15:39

Ach

Veel kinderen lagen vroeger volledig in de slappe lach om dat broodje poep van Ome Willem, ouders spraken er schande van.
Kinderen weten heus wel dat sommige uitdrukkingen niet mogen, daarom vinden ze het zo lollig als het bij Klokhuis gezegd wordt....

NaShA

NaShA

30-03-2011 om 18:04

Nou

ik heb wel gekkere dingen gehoord dan broodje poep...En nee, ik kan nu even geen voorbeeld opdiepen...

judiths mama

judiths mama

30-03-2011 om 22:16

Jongenskikker

Jongste las een natuurboekje met allemaal dierenplaatjes. Ze zag een plaatje van een kikker en vroeg 'hoe heet deze, mama?' Mijn antwoord: Dat is een heikikker. (stond er naast)

Dochter: Dat is een jongenskikker.

Ik vroeg hoe ze dat wist, misschien de kleur ofzo...
Nee, het is toch een hij-kikker?

Heerlijk, die kleuterlogica

Mathilde

Mathilde

30-03-2011 om 22:17

Ach ja (ot)

De BOB was juist weer erg voor de opvoedkundige tik, dus of je daar nou zo dringend lid van moet worden... Ik heb Klokhuis verder nog niet kunnen betrappen op heel erg lelijke woorden.

Fiorucci

Fiorucci

31-03-2011 om 07:12

Nasha

Jaha, ik ook, maar vroeger waren er dus ook programma's waar taal gebezigd werd wat veel ouders echt niet vonden kunnen. Het is van alle tijden!

NaShA

NaShA

31-03-2011 om 21:38

Fio, tuurlijk

dat weet ik ook wel, maar is nogal een verschil in een broodje poep en bepaalde dingen die ik in klokhuis gehoord heb. Het staat hier tegenwoordig vrij weinig aan....wel jammer, want die filmpjes zijn konden best eens intressant zijn....

Fiorucci

Fiorucci

01-04-2011 om 07:01

Nasha

Mijn punt is dat de ouders van toen net zo verontwaardigd waren over dat broodje poep als ouders nu over andere taal. De kinderen liggen in een deuk en gaan echt niet ineens die taal veelvuldig gebruiken...de humor voor kinderen is dat een volwassene ineens taal bezigt die zei helemaal niet mogen bezigen...

Fiorucci

Fiorucci

01-04-2011 om 08:31

Nasha

Die paar keer dat je denkt: Ben ik niet blij mee, wegen ruimschoots op tegen de schat aan info die deze programma's geven voor kinderen. Ik vind het zelf ook leuk!

Opmerking peuter

Mijn peuter: "mamma! Wat heb jij mooie rork aan!"
Het was een jurk of een rok.... maar een rork had ik echt niet aan hoor

100%mama

100%mama

02-04-2011 om 12:21

Nog zo lang

Vanochtend liep ik een beetje te mopperen op zoonlief omdat ik graag wil dat hij zijn kamer een beetje op zou ruimen. Uiteraard dacht zoon daar anders over en zei mij "mama, wil je ophouden met zeuren, ik leef nog zo lang en wordt er nu al moe van".........tja.....

help

help

05-04-2011 om 15:29

Skireis

Jongste kwam dit weekend terug van skireis en zit vol verhalen
'mam, ik heb ook leren kabbelen, maar dat gaat nog niet helemaal goed maar toch al redelijk'
'kabellen?'
'ja, zo heel kort, zoals Roland soms doet (vriend die al zeeeeer lang skiet en wij doen het nog maar net een paar jaar)'
'ah, heet dat kabellen?'
'Ach dat weet ik niet meer, het is zoiets, ik vind dat het op kabellen lijkt'

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.