Rekenenisleuktaalook
13-09-2025 om 09:29
Nieuwsbrief van school
Gisteren had ik een uitje met mijn klas, heeft in de nieuwsbrief gestaan, woensdag was er nog een reminder verstuurt via Parro. Eerder was er via Parro en oproepje gedaan voor ouders om te rijden. Steeds gevraagd om passende kleding die vies mocht worden. En nog waren er ouders die het niet wisten. Het was een buitenactiviteit en toch een kind zonder jas, en kind op sandalen met sokken. Bij ophalen commentaar over hoe vies een kind was.
En uiteindelijk dus weer iemand die beweerde dat wij dat nooit op tijd doorgeven.
Omdat we weten dat alles slecht gelezen wordt zijn we bezig kort en bondig te formuleren zodat de maandelijkse nieuwsbrief hooguit anderhalf A4 is. En nog gaat het nooit helemaal goed.
Als er geen bord is met Kerst regel ik zelf wel een bord etc. Een kind met witte legging op de kinderboerderij mag van mij gewoon spelen, want kennelijk vindt de ouder dat ook prima als ze op deze dag de witte legging aan mag. Ben zo zat van dat de schuld altijd bij school wordt gelegd.
Mijn vraag, lezen jullie alles wat school je stuurt en waarom wel of niet?
Peiling
Lezen jullie de nieuwsbrief en/of berichten via Parro?

Rekenenisleuktaalook
17-09-2025 om 17:25
TineWinkel schreef op 17-09-2025 om 16:19:
[..]
😂 en wat zonde dat ze hier tijd aan besteden...
Ja dat, en dat gaat dan soms ook ten koste van de zorg voor de kinderen.

Rekenenisleuktaalook
17-09-2025 om 17:33
PhilDunphy schreef op 17-09-2025 om 13:43:
Ik heb 3 kinderen en krijg veel berichten.
School algemeen (nieuwsbrief), berichten van 3 klassen, berichten van 3 plusklassen, whatsappgroepen van 3 klassen en 3x dagelijks bericht van de BSO. Los van de hobby's. Ik lees alles behalve dat van de BSO. Ik probeer ook veel meteen in mijn agenda te zetten, maar vergeet dat eerlijk gezegd ook regelmatig. Ik ben dan blij als er in de whatsappgroep iemand scherp is en me 's ochtends ergens aan herinnert. Soms is de reminder een dag van te voren, maar ben ik dat in de ochtendspits alweer kwijt uit mijn geheugen. Dus het gebeurt toch regelmatig dat ik spontaan vergeten ben dat kind 1 ineens op een andere dag gym heeft, kind 2 kleren aan moet die vies mogen worden en kind 3 een map met 4 ringen moet hebben ipv 23 ringen. Dus ik zou ook zeker mijn kind met verkeerde spullen naar school kunnen sturen.
Het enige wat ik niet doe, is het school kwalijk nemen. Tenzij, zoals laatst, ik op zaterdagavond hoor dat kind op maandag een agenda moet hebben. Dat vind ik wel te laat, want mijn zondag staat niet in het teken van nog even alles voor school regelen.
En weet je, dat gebeurt iedereen wel eens en dat neem ik de ouder(s) dan ook echt niet kwalijk. Wel de toon waarop soms wordt gezegd dat ze zoiets helemaal niet wisten omdat ze daar geen bericht van gehad hebben.
Of al die dingen waar ik meerdere keren om moet vragen daar gaat zo veel tijd in zitten. Rapport getekend mee terug brengen of kind neemt per vergissing zijn nieuwe rekenwerkschrift mee naar huis in plaats van het oude. Drie berichtjes en tien kopietjes (elke dag één) verder komt het schrift eindelijk mee terug.