Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Polly Shearman

Polly Shearman

16-07-2010 om 11:02

Nog 2 dagen 3, en ik word gillend gek van hem

Ruud is zondag jarig, hij wordt van 4!
Hoera! de vlag gaat echt uit, maar het duurt nog ruim 7 weken voor hij naar school mag. ( of zal ik snel met hem verhuizen naar een plek in nederland waar ze over 4 weken al weer moeten beginnen...??

Ik kom nergens aan toe, omdat hij 24 uur aandacht vraagt, hij tettert de oren van mijn hoofd, vraagt de hele dag, waarom dit en waarom dat.. Mag ik dit, mag ik dat, ik moet plassen en ik krijg mijn broek niet uit. MAMA ik heb gepoept!
Ik word zoooooooooooooo moe van dat kind!
ik heb net geprobeert hem bij oma te droppen maar die was niet thuis, ook het buurmeisje waar hij wel eens mee speelt is niet thuis...

ik kan er gewoon niet meer tegen nu, ik ben zelf alleen maar MOE MOE MOE ( dinsdagmiddag weer terug naar de huisarts)
Zijn twee grote broers hebben adhd, maar die waren als peuter/kleuter niet zo vreselijk druk en aanwezig als hij.
Zijn mond staat gewoon geen seconde stil!! en hij kan nergens langer dan 5 minuten mee spelen! Zelfs tv kijken ( wat een fijne oppas kan zijn) houd hij maar 5 minuten vol...

Ik loop zo achter met mijn werk hier thuis, ik kom met hem om me heen gewoon nergens aan toe, en als hij dan eens ergens heel rustig mee bezig is en het is stil, dan is het meestal iets wat niet mag: sudocreme op de muren, gel op de tv, een heel blok kaas in stukjes gebroken, het chocoladepoeder overal! tot in zijn oren...

oh echt.. dit is gewoon een full-time job!
ik dank god op mijn blote knieen dat ik na de vakantie mag gaan werken, eindelijk RUST!!!

zo.. dat ben ik even kwijt, en nu moet ik weer heel snel gaan kijken wat hij aan het doen is... want het is stil boven....

groet, pol

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Inderdaad polly

Ik werd vanochtend uit mijn diepste slaap gewekt "ik heb een dichte neus". Ik dacht dat het tien voor zeven was, dus ik stuurde hem bij uitzondering maar naar beneden om TV te kijken en viel weer in mijn bed. Kwartier later kijk ik op de wekker: tien over zes! Kind weer uit de woonkamer gehaald en in zijn bed gelegd met neusdruppels en extra kussen.

Mgoed, waarom was ik nou zo moe?
Gisteren, ook tien voor zes, "mama mama mamaaaaaaa". Ik eruit, stond ie in de badkamer. "Ik heb gepoept, waarom moet ik zo lang wachten?". Hij moet allang zelf afvegen maar dat vergeet hij nog weleens...

Net 5 is ie hier... sorry, geen goed nieuws!
Mijn man kan er maar moeilijk tegen om een hele dag alleen met hem te zijn, het houdt idd niet op.

amk

amk

16-07-2010 om 11:17

Haha polly

ik heb wel een oplossing maar die wil je niet.
Tess doet ook nog steeds zo, en die wordt in september 5. Dus maak je borst maar nat, dit kind is anders als de andere 2 haha.

Ok, mijn oplossing: ga scheiden Ik het het meisje vandaag afgeleverd bij papa, 2 weken rust hihi.
Al mis ik haar vandaag best al wel.

Polly Shearman

Polly Shearman

16-07-2010 om 11:25

Kan wel janken

dat dit kind anders is als die andere 2 weet ik wel.... deze is nog VEEEEEEEEEEEEL ERGER!!!!!!!!! aaaaaaargh!!

en het is dat ik mijn man zo leuk vind anders was ik natuurlijk allang gescheiden! heerlijk lijkt me dat die kinderloze weekenden.

Die grote twee gebruiken nu al weer een aantal maanden medicijnen en dat gaat zo goed, dat deze kleine extra opvalt met zijn hysterie!
ik heb hem nu voor de tv geplant, echt letterlijk, op de tafel helemaal tegen de tv aan... met een koptelefoon op...
dan vangt hij zo min mogelijk, geluid en beweging op van de rest van de ruimte en blijft hij het langste zitten..
ben ik in iedergeval eindelijk heel even van zijn tetter af!

echt hoor, als deze geen adhd heeft weet ik het niet meer....

krin

krin

16-07-2010 om 11:36

Computeren?

www.poissonrouge.com, veel kleurtjes, gezellige muziekjes (niet van dat opgejaagde computerspelgedreun)en genoeg om naar te kijken. Bovendien kan een blind paard er zijn gang op gaan zonder schade aan te richten (dus misschien een Ruud ook). Als hij een muis kan beetpakken, komt hij er al een heel eind. En dan doe jij gezellig mee, met je ogen dicht
Mijn zoon vond dat vanaf zijn derde een erg leuke site, en nu pas (ruim vijf) wordt het hem te saai. Helaas.

Weet je nog

Terwijl ik dit las (erg herkenbaar overigens) moest ik opeens aan je bijna live-bevalling denken van 4 jaar geleden. Ik heb het er even bijgezocht:

ben zoooooo verliefd op hem hij is zo zacht...

ik ben zoooooo gelukkig!!

Ik weet nog dat iedereen om de haverklap ging kijken of ie er al was. Volgens mij was het snikheet toen.

Wat ik vroeger met de jongens deed als ik er echt helemaal doorheen zat: filmpjes van vroeger kijken. Totaal gefascineerd konden ze dan gewoon een uur stil zitten en hun mond houden. Misschien kan je dat proberen.

Polly Shearman

Polly Shearman

16-07-2010 om 12:37

Ahhah savon

ja hoor, dat weet ik nog als de dag van gisteren,
hij is gelukkig nog steeds heel zacht en ik ben nog steeds verliefd. maar ondertussen kan ik hem wel ik weet niet wat doen!
aaargh
Gisteren hebben we zijn foto's samen bekeken, van zijn geboorte ( dia's)

ik heb hem net valdispert RUST gegeven, hopelijk volgt de RUST nu snel...

andere 2 zoons zijn nu ook thuis om te eten die vinden hem ook hysterisch...

zo... die ligt op zijn bed hij gooide met de deuren en zette het op een krijsen, ik dacht NU is het klaar...
dus NU ligt hij in bed...
hoop met me mee dat hij in slaap valt..

anders blijft hij nl de hele middag huilen tot een uur of 4 en valt dan wel in slaap waardoor hij het eten mist.
en savonds weer veel te laat naar bed gaat waardoor alles NOG erger word...
zo gaat het al de hele week nl

oh pfffff

Annet

Annet

16-07-2010 om 12:44

Tip: zoek een pubermeisje of puberjongen

Gewoon een van 12 of 13 en vraag of ze iets willen verdienen. Laat groot kind met klein kind spelen en ze zijn beiden gelukkig.
Mijn dochter zou graag zo'n baantje hebben.

Massi Nissa

Massi Nissa

16-07-2010 om 13:14

Goeie tip van annet!

Die puber lijkt me een goed idee. En daarnaast: zoveel mogelijk naar buiten met hem. Speeltuin, bos, zandafgraving, wat er maar redelijk in de buurt is. Speelt hij al graag met andere kinderen? Regel dan een extra peuter of kleuter als gezelschap. Afmatten die hap .
Sterkte hoor, ik ben blij dat wij morgen drie weken op vakantie gaan, want een hele zomervakantie met een zich vervelende peuter is hier ook geen aanlokkelijk beeld.
Groetjes
Massi

Polly Shearman

Polly Shearman

16-07-2010 om 13:31

Hij slaapt!

Ik vind alle tips heel handig, vooral die website
maar over een week is het hier vakantie en dan heb ik 3 extra paar handen in huis om hem bezig te houden dus dan zal het wel loslopen.
Mijn oppaskindje (zijn vriendje) komt helaas niet meer, omdat ik officieel nu gestopt ben als gastouder,
vond het altijd heerlijk als die er was dan tetterde hij tegen hem ipv tegen mij!
en dat afmatten... daar ben ik zelf wat van terug gekomen.
De heren hebben nl geen REM, dus als ik ze ga afmatten door ze buiten te laten rennen/ravotten/gillen/ wild doen...
zijn ze daarna NOG drukker!! er zit geen rem op, dus het is niet zo dat als ze moe zijn, ze daarna dus rustiger zijn..
Nee als ik ze moe en rustig wil maken, moet ik ze aan tafel zetten met een puzzel/tekening/strijkkralen.
Maar het zijn nou net die laatste dingen die die kleine nog niet goed kan volhouden,
maar hij slaapt.. sssssst tis hier heel rustig nu...
ssst

Massi Nissa

Massi Nissa

16-07-2010 om 14:19

Geen rem

Polly, ik redeneerde vanuit mijn eigen peuter - zo zie je maar weer, elk kind is anders. Mijn dochter slaapt alleen goed als ze veel buitenlucht en beweging heeft gehad, ook in de winter.
Wat fijn dat hij slaapt! Hoera voor Ruud en driewerf hoera voor zijn moeie moesje.
Groetjes
Massi

liora

liora

16-07-2010 om 14:23

Oh ja

Hee Polly,

Ik herinner me die tijd ook als heel lastig en extreem aandachtvragend...

Wat helpt als je je kind echt niet meer leuk vindt: stop ze alledrie samen in bad. Dan smelt je weer omdat dat zo schattig is die blote lichaampjes/lichamen.

Of anders uit logeren??

Liora

notje

notje

16-07-2010 om 14:54

Ach polly

Wat fijn voor je dat Ruud bijna naar school mag.Hier zo'n zelfde type,en ik MOET nog 13 weken wachten!
Bob heeft van de week al in het ziekenhuis gezeten bij de oogarts,hij had bij opa en oma héél even aan het persluchtpistool gezeten,je wilt niet weten hoe het eruit ziet.Staat nu naast me te zeuren om een grote fiets en een snoepje,oh nu weer een chocolaatje,oh nu wil hij in het badje met het waterpistool.
Pfff...hij is weer naar buiten.
Herkenning dus,ik heb het met je te doen!
groet Notje

May

May

16-07-2010 om 15:20

Heel gemeen

Maar ik moet ook om je lachten! Het is natuurlijk vreselijk, zo'n stuitebal in huis, maar als jij het zo beschrijft, is het ook komisch..

Haal rustig adem, nog een keer, en nog een keer... En echt, je gaat hem nog missen ook als hij straks op school zit..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.