Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
kika

kika

27-11-2008 om 21:23

Nog pop geven aan 8 jarige op 5 dec.?

Hoi, mijn dochter wil heel graag een pop en buggy voor 5 december. Ze heeft na de verhuizing geen poppen meer, een is ze verloren, de ander was beschimmeld doordat ze hem in bad had meegenomen!
Nu heeft ze al een tijdje niet meer met poppen gespeeld en het staat bovenaan haar verlanglijstje. Mijn man vindt het onzin en wil haar geen pop meer geven omdat ze "al " 8 jaar is.Ik twijfel, omdat ze "nog maar" 8 is.
Zou ze er nog vaak mee spelen is onze vraag?
Hoe denken jullie erover? Ik speelde nog wel met poppen destijds op die leeftijd en ze worden al zo snel groot door al die half volwassen dingen die ze krijgen en zien.

kika

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Moes

Moes

27-11-2008 om 22:31

Even flauw doen

Weet je, ik zou je dochter gewoon iets geven wat níet boven aan haar verlanglijstje staat. Waarom zou je haar een groot plezier doen met iets onschuldigs als een pop?

Dit is dus cynisch bedoeld. Tjee, wat prachtig dat ze graag weet wát ze wil, waarom ze het wil (één verloren en één beschimmeld popje, ach gossie) en heeft ze blijkbaar met die beide verloren 'kinderen' veel gespeeld, want mee in bad. Maar ja, 8 jaar, nee, dan kan spelen met poppen niet meer. Dan moet je maar wachten tot je je eerste kind gaat baren, lekker 'voor het echie'.

Sorry, ik kan het niet helpen, ik móet cynisch doen, merk ik. Als ze nu een tongpiercing zou willen, dán zou je dat leeftijdsargument er tegenaan kunnen gooien, omgekeerd gebruikt dan. Maar nu? Waarom moet je een 'externe' maatstaf, een leeftijdsgrens, zélfs je eigen spelen en op welke leeftijd je dat deed, er bij betrekken bij zoiets 'onschuldigs' als een wens een pop te bezitten, dat allemaal doet er toch niet toe? Ze weet wat ze wil, ze had het al, ze hield er van, en ze wil het graag weer. Wat prachtig van je kind. Weet je hoe veel kinderen het tegenwoordig heel moeilijk vinden een oprechte wens te hebben?

Een pop is 'binnen elk budget' verkrijgbaar, kind gelukkig, ouders gelukkig. Groot wordt ze vanzelf, en sneller dan je denkt. Dat hoef je als ouder(s) niet voor haar te 'beslissen'. Geloof me. Groeten van Moes. En sorry voor het cynisme...

Leuk!

Een pop!! Mijn dochter werd 7 en toen heb ik haar een Jagget gegeven en van haar overgrootmoeder heeft ze er ook eentje gekregen. Twee kindjes heeft ze nu en ik denk dat ze er over een jaar nog mee speelt. En ik ben 34, maar als ik al die leuke kleertjes zie ga ik ook nog uit mijn dak. En als dochter ze laat slingeren, dan vind ik het stiekem leuk om de kleertjes weer mooi aan te doen en de poppen op hun plekje terug te zetten. Ik denk niet dat 8 jaar te oud is hoor

Martien

Martien

28-11-2008 om 09:33

Tuurlijk

Daar kan ze nog een paar jaar mee splen. Ik herinner me nog dat ik op m'n 12de met vriendinnen met poppen speelde, misschien minder vaak dan met 6j, maar toch werden ze soms bovengehaald. Ik heb zelfs op m'n 11de nog een babypop (zoals ze dat toen noemden)gevraagd voor sint en gekregen. Uiteindelijk heb ik er niet zoveel mee gespeeld, en hebben mijn kinderen het nu van mij geërfd. Zeker doen, ze zal er nog jaren plezier mee hebben.
Mijn oudste is 11j, die heeft nooit met speelgoed gespeeld, dus die krijgt ze niet meer, maar akls jongste van bijna 10j er een zou vragen, zou ik die zeker geven (hoewel ze er maar zelde mee speeld, af en toe worden ze nog boven gehaald). Ik moet wel zeggen dat de buggy nog het vaakst door de poes gebruikt wordt De kinderen rennen dan met de poes rond, grappig zicht.
Groetjes

Maylise

Maylise

28-11-2008 om 11:17

Wel doen

Dat je dochter al een poos niet meer met poppen heeft gespeeld lijkt me logisch als ze geen pop meer heeft

Maar 8 is toch nog heel jong? Ik denk dat poppen op die leeftijd zeker nog leuk zijn. Mijn dochter van 12 speelt ook nog met haar poppen. Zij is vrij jong voor haar leeftijd maar er zijn ook vriendinnetjes van haar die rustig meer spelen. Dus met acht lijkt het me helemaal geen probleem.

Maylise

San

San

28-11-2008 om 12:50

Tuurlijk

"ze worden al zo snel groot door al die half volwassen dingen die ze krijgen en zien."

Tja, en dan heeft ze ook nog een vader die het onzin vindt dat ze op haar achtste met poppen speelt... Wat wil hij dan? Dat ze make-up vraagt, CD's, games, een naveltruitje en een string? Gewoon die pop geven, kan ze nog even heerlijk kind blijven.

Mamasan

Mamasan

28-11-2008 om 16:46

Wat ik erg vond

Mijn dochter wilde toen ze 7 was een Bratz-pop, zo'n hele ordinaire dikopgemaakte 'barbie' met grote oorbellen. Ik heb toch staan twijfelen of ik het wel of niet zou doen. Uiteindelijk heeft ze hem toch gekregen. Als ze nu een pop zou vragen (ze is 9) zou ik hem ook wel geven. Ze speelt ook nog met playmobil

Tihama

Tihama

28-11-2008 om 19:23

Lol

Ik heb net de inkopen gedaan. Dochter van bijna 8. Ze had het nodige aan poppen op haar verlanglijstje staan. Verrassend want ik heb haar al een tijdje niet zoveel met poppen zien spelen. Maar ik heb er eerlijk gezegd niet over nagedacht dat ze er te 'oud' voor zou zijn.
Hier zit er dus een pop bij op 5 dec.

Tihama

8 jaar

Is toch helemaal niet te oud? Daar begrijp ik niets van. Ik zou dus die pop geven. Kan me zelfs niet voorstellen dat een 8 jarig meisje geen poppen heeft, of ze moeten er totaal geen interesse voor hebben. Maar zelfs dan is er vast wel 1 pop in huis.
Hier is 10 jarige zoon nog steeds dol op knuffels. Zijn hele bed ligt er mee vol en er mag er niet èèn weg. Ach, tegen die tijd dat hij serieus verkering krijgt zal het wel overgaan.

Bastet

Bastet

29-11-2008 om 07:38

Ohja

Mijn dochter van acht wil ook graag playmobil,voorheen geen interesse,we hebben het niet eens in huis.Ik denk dat ik haar een set geef voor haar verjaardag inderdaad.Ik vind het juist wel grappig aan haar,enerzijds dol op knuffels,babrbies en playmobil,maar ook een mp3 speler vragen..)
Bastet

kika

kika

30-11-2008 om 12:20

Pop!

Dank voor het meedenken! Het punt was vooral omdat mijn man een pop niet meer kon op die leeftijd..Anders had ik het sowieso gekocht, geen punt.Maar nu ging ik even twijfelen. Nu door jullie reacties zie ik ook wel dat een pop gewoon hartstikke leuk is! Ze wil het graag en waarom niet? Dus die pop komt er! Mijn man is meer het type om een mp 3 speler te geven op hun 4 de jaar ofzo. DIngen die hij zelf leukt vind en hij kijkt ze daardoor bijna groot. Best jammer. Want als ze voor hun 8 ste al alles hebben- mobiel, mp3, computers etc. wat hebben ze dan later nog te wensen?
Dus ik ga lekker shoppen voor een mooie pop, met flesje, speentje, luiertje !

groet, K

tonny

tonny

30-11-2008 om 14:33

Leuk!

Mag ik stiekem verklappen dat ik zelf nog best een leuk poppenhuis zou willen kopen? Of een keukentje? Of een barbie?

Erg he! (en dat terwijl het me vroeger echt niet aan poppen ontbroken heeft, ik er niet bovenmatig lang mee gespeeld heb én ik zelf twee (nu volwassen) dochters heb waarvan de jongste vrijwel nooit met poppen speelde. Nou ja, behalve ChouChou, die heeft jaren als slaapknuffel in haar bed gelegen, ik denk wel tot ze een jaar of 12 was)

Tonny

Cop

Cop

01-12-2008 om 00:04

8 jaar

8 jaar te oud voor een pop??!! Ha, mijn dochter van 14, met verkering, haalt ook nog af en toe haar poppetjes te voorschijn. Mmm, zal ik vast hulp inroepen.

Grapje hoor, een fijne avond met veel speelplezier toegewenst

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.