Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Linda99

Linda99

01-01-2010 om 22:15

Nu al zomers cadeau (aquaplay)?

Over drie weken is onze jongste dochter jarig en wordt 4. Omdat ze een grote zus heft is er qua meisjesspeelgoed al meer dan genoeg in huis. Ik weet dus echt niet wat we d'r moeten geven. Meer van hetzelfde vind ik onzin.

Maar gisteren had ik een ingeving: waarom niet zomerspeelggoed? De kinderen zijn in herfst en winter jarig dus zomer/buitenspeelgoed krijgen ze nooit en ze spelen wel altijd buiten zodra het lekker weer is.

Is het een gek idee of juist handig? Ik zit te denken aan een Aquaplay-baan die ze nu dan nog niet kan gebruiken (een keer uitproberen in de badkamer is best maar die is te klein om daar vaker te spelen).

En tips over Aquaplay zijn ook welkom. Is een gewone baan leuk en handig of is zo'n koffer beter? Kun je beide uitbreiden of niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mat

Volgens mij is er in het assortiment van aquaplay ook een soort plastic mat met rand waar je de baan in kan leggen zodat ze er ook binnen mee kunnen spelen.
Wij hebben de gewone baan, die kun je ook nog uitbreiden met losse sets. Ik weet niet hoe dat zit met de koffer.
Verder heb ik er op een gegeven moment een zak goedkope bootjes bijgekocht (stuk of 4 bij intertoys of action). Die zijn goedkoper dan de originele van aquaplay en als je op de grootte let, passen ze ook in de baan.

heb geen ervaring met aquaplay maar vind het een leuk idee om dat nu al te geven.

Gr Pham

Rafelkap

Rafelkap

02-01-2010 om 12:52

Alleen

ik zou het alleen doen als ze er nu ook al mee mag spelen, in de badkamer bijvoorbeeld want buiten is het te koud. Want niks zo vervelend als iets krijgen waarmee je nog maanden moet wachten voordat je er mee mag spelen. Anders evt. met een klein, leuk cadeau nu.

Rafelkap

Rafelkap

02-01-2010 om 12:56

Ik zie dat ze er nog niet mee kan spelen binnen. Dan zou ik het niet doen. Wij hebben het zelf, ook voor 4 jarige en die deed er afgelopen zomer toch niet veel mee. Hopelijk komt dat nog, ik vind het ook wel een enorm ding (qua opslag). Ik zou iets anders bedenken. Voor rolschaatsen (ook buitenspeelgoed) is ze misschien nog iets te klein of heb je al?

Minet

Minet

03-01-2010 om 07:04

Alternatief

Omdat ook onze kinderen midden in de winter jarig waren kwam het zomer/buitenspeelgoed niet echt aan bod, het was simpelweg niet te koop rond hun verjaardag en sinterklaas.
Om die reden stelden wij hier Kinderdag in, de eerst zondag van de zomervakantie. Op die dag kregen ze buitenspul waarmee ze de hele vakantie heerlijk konden spelen.

Linda99

Linda99

03-01-2010 om 09:49

Twijfel nog

Ben er nog niet uit, hier ook verschillende reacties wat het lastiger maakt

Rafelkap, als ze het echt geweldig vind nu al dan denk ik dat ze er best vaker mee in de badkamer mag spelen. Het is in elk geval een kind wat graag met water speelt en kleine poppetjes/bootjes enzo dus dat komt in de zomer wel goed.

Minet: leuk zo'n Kinderdag! Is een goede oplossing voor het zomerspeelgoed-probleem.

Gelukkig is online alles prima te bestellen van Aquaplay dus als ik het doe lukt dat wel. Maar goed, ben er nog niet helemaal uit. Heb ook geen idee wat voor alternatief er anders voor d'r is (rolschaatsen zie ik niet zitten en daar kan ze nu ook niks mee).

Rafelkap

Rafelkap

03-01-2010 om 13:30

Linda99

Nou, als het een kind is dat dol is op water en bootjes en er af en toe in de badkamer alvast mee mag spelen: doen! Hier vonden ze een emmer water en schepjes/kleine emmertjes al leuk, ik denk dat met iets ouder de sluisjes wel leuk zijn. Lastig die verjaarscadeau's, je wilt een 'groot cadeau' geven (al hoeft dat echt niet, zeker niet met 4 jaar).. Ik heb twee zoontjes en ben er ook nog niet helemaal uit wat we de bijna 5 jarige zullen geven.

Heerlijk joh in de winter

Ik heb mijn jongens wel een keer een hele middag in de badkamer gehad met aquaplay. De verwarming stond lekker hoog, we lieten de douche lekker lopen. Heerlijk in hun blootje spelen met de bootjes. Een zalige middag zo midden in de winter. Vooral lekker als ze dan eerst buiten in de kou hebben gespeeld. En het fijne van auqaplay in de badkamer is, het wordt niet zo vies als in de tuin. Want zomers blijft dat dingen altijd weer weken staan in het gras en kan ik het ding weer schoonschrobben van de algen etc.
Veel speelplezier.
ps bedenk wel dat ze zelf nog te klein is om dat ding in elkaar te zetten, dus je moet er zelf wel zin in hebben. In die zin vind ik het vrij bewerkelijk speelgoed.
groetjes mama2005

Guinevere

Guinevere

03-01-2010 om 20:19

Iceplay

Zo snel mogelijk kopen en geven, dan heb je geen Aquaplay maar een Iceplay! En dan kleine schaatsjes vastmaken onder die bootjes natuurlijk.
Verder zou ik inderdaad voor nu een kleiner kadootje kiezen en in de zomer nog een kadomoment inbouwen. Of je geeft nu minder seizoengevoelig buitenspeelgoed, zoals een step of een klimding.

Onze zoon

is net voor kerst jarig, toen hij klein was hebben we hem een paar keer iets gegeven met zijn verjaardag wat hij héél graag wilde hebben maar bijv. maar een tientje kostte. En dan in het zomerseizoen gewoon speelgoed gegeven waar hij op dat moment aan toe was. Dan heb je geen gerommel in een te kleine badkamer met buitenspeelgoed en het kind is net zo blij met zijn kleine felbegeerde kadootje. Of inderdaad voor een step of skeelers gaan daar kunnen ze nu (oké nu met -10 even een paar dagen niet misschien) ook best mee buitenspelen. Succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.