Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Ochtendplas expres in luier?


Mama-Irene schreef op 29-05-2021 om 23:27:

Bedankt voor alle reacties,

Vanaf volgend weekend gaan we kijken hoe het gaat als we haar in de ochtend eerst naar ons toe laten komen en dat wij hem dan voor haar af doen, hopen dat ze dan wel gewoon naar de wc gaat.

Vanochtend was het weer raak en hadden we zelfs en kleine lekkage dus als iemand tips heeft voor een nieuw merk luiers.
Wij gebruiken momenteel de grootse maat pampers, kwa pasvorm zit deze nog prima maar mevrouw plast net iets te veel voor wat de pamper aan kan.

Bedplassen zit bij ons inderdaad ook in de familie. Mijn man heeft er vroeger last van gehad en onze oudste dochter tot haar 10 ( is nu 12 en heel soms gaat het nog en keer fout)

Goed merk is Drynites / Tena Pants

Welk merk luier droeg je oudste dochter dan? Geen luiers meer daarvan over?

Pampers broekjes of gewone luiers welke gebruiken jullie?





Pippeltje schreef op 30-05-2021 om 15:26:

Het gaat er toch juist om dat ze pas in de ochtend in de luier plast? Dat betekent toch dat ze in de nacht droog blijft?

Ik denk dat het gaat, dat ze wel nog steeds in bed plast, maar als ze wakker wordt met een droge luier alsnog er in plast. Tja ik zou dan een kalender bij houden en haar belonen als ze bijvoorbeeld 3 droge luiers achter elkaar heeft. Je kunt er wel boos om worden, maar uiteindelijk heeft ze alleen zichzelf er mee.

Overigens is de kans dat een luier lekt altijd aanwezig, het kan zomaar zijn dat een kind in een bepaalde houding er gewoon langs plast, dat risico bestaat altijd en dat hoeft niets te maken te hebben met de kwaliteit van de luier. Op mijn werk kom ik het bijna dagelijks tegen.

Hoi mama Irene, ik was benieuwd hoe het nu gaat. Je gaf aan de tip van in de ochtend voor ze naar beneden gaat haar luier af te doen. Is dat gelukt?

Mama-Irene

Mama-Irene

23-06-2021 om 00:15 Topicstarter

Mieke01


Dag ouders hier even een update over de huidig situatie, we zijn nu met het systeem aan de slag gegaan van de kalender. Als zei in de ochtend naar beneden gaat komt ze eerst even langs om haar luier uit te laten doen en daarna gaat ze gewoon naar beneden. 
Dit gaat eigenlijk heel goed we zijn nu twee weekenden verder en we hebben maar 1 natte luier gehad in de ochtend ( dit bevestigde dus wel onze vermoedens over de ochtend plas ) 

Wel heb ik af gelopen zondag ochtend en natte onderbroek op haar kamer gevonden. Waarschijnlijk was ze even vergeten dat ze geen luier aan had.

Tegen het probleem van de lekkende luier hebben we ook wat gevonden, ze draagt nu van die PeeJamas er over heen die hadden we toch nog liggen dus mocht de luier lekker hebben we in iedergeval geen nat bed.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.