Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Oh jee. buurjongetje van slag door film die hij bij ons gezien heeft....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijdelijk

Tijdelijk

13-01-2012 om 16:55

Tirza g en ingridt

Mijn jongens hebben de eerste nacht nadat ze dat ...filmpje hadden gezien ook heerlijk geslapen. Ik dacht dus ook dat het met een sisser was afgelopen, de ellende kwam daarna.... Voor zover ik weet vinden mijn kinderen mij niet eng Tirza.

Moet ik er wel bij vertellen dat wat mijn kinderen gezien hebben, van een heel andere orde is en dus niet te vergelijken met een film op dvd.

Hoe is het nu trouwens met je buurjongen?

Caitlynn

Caitlynn

13-01-2012 om 17:08

Ach ja

Je weet nooit wat zo'n fantasiefilm doet voor kinderen. Leeftijdsindicaties zeggen ook niet alles. Mijn kinderen krijgen veel 16+ films (aktie, sf, vecht, thriller) bij hun vader te zien en het gebeurt maar zelden dat ze er nachtmerries aan overhouden. Gelukkig.
Ik had als klein meisje verschrikkelijke nachtmerries over de Berenboot. Ik vond Kapitein Brom en Brilbeer een paar griezels en de zeeslang maakte de ellende compleet. Als ik dan badend in het zweet wakker was geworden, durfde ik vervolgens niet meer te slapen en hield mezelf wakker, totdat het tijd was om op te staan. Ik weet nog dat ik toen tot overmaat van ramp ook nog voor mijn verjaardag een poster en een puzzel van de Berenboot kreeg. Die poster kwam vervolgens iedere nacht tot leven, voor mij was het levensecht, supereng vond ik het.

An

An

14-01-2012 om 17:01

Shit happens...

Kan gebeuren hoor. sommige kinderen zijn gewoon gevoeliger voor bepaalde genres. Mijn kind ging met 6 jaar naar een Huis Anubisfilm. weken heeft ze op onze kamer geslapen. Met 9 jaar ging ze weer. nee, nu was ze 3 jaar ouder en vond ze het alleen maar leuk:-0 Weer nachten wakker dus. Dat soort films moet ze gewoon niet zien, maar dat kan niemand van te voren voorspellen. Sneu voor het ventje maar het slijt en het is, voor hem en z'n moeder, een goede leer voor de volgende keer. Ik denk dat het niet veel te maken heeft met de 12+ status.
Groet, an

Maria

Maria

14-01-2012 om 19:38

... if you let it (an)

Ja als je niet let op leeftijdindicatites laat je de shit gebeuren dat doe je zelf, als ouder. Ik vind dat je een lakse houding beschrijft An. Let gewoon op de indicatie, die is er niet voor niets.
(niet bedoeld naar stelster van de draad die het zelf wat ongelukkig vond)

An

An

15-01-2012 om 12:15

Allesbehalve...(maria)

Nee, je kunt mij echt niet laks noemen. Mensen die mij kennen zouden erg moeten lachen om jouw kwalificatie. De huis Anubisfilm was overigens voor alle leeftijden. Toch was het voor mijn kind niets, veel te eng/te magisch of wat dan ook. De film van Ingrid had eerst een 6+ grens. Wat ik bedoelde is dat het kan voorkomen dat, wat de kijkwijzer ook zegt, de film niet geschikt hoeft te zijn voor jouw kind. Dat kan gebeuren en daar kan je soms niets aan doen. Duidelijker zo?

Groet, An

Maria

Maria

15-01-2012 om 12:58

Oh? (an)

ik reageerde hier op: "Ik denk dat het niet veel te maken heeft met de 12+ status." Want ik denk dat dat er alles mee te maken heeft, die staat er niet voor niets.

Maar als jij verder je wel houdt aan de leeftijdindicatie dan is dat idd niet laks

ayla

ayla

15-01-2012 om 18:16

Hier ook

Vriendinnetje keek samen met dochter naar de tekwnfilmserie, er was eens de mens. Eerste dvd prehistorie. Educatief. Tekenfilm, kan niets mis mee zijn zou je denken. Beide kinderen waren 6. Vriendinnetje heeft dus niet kunnen slapen van die holbewoners die met hun knuppels op jacht gingen.
Dochter heeft als 4 jarige de hele bioscoop bij elkaar gegild vanwege de boze koningin in K3 en de kattenprins. En dan zullen we het maar niet hebben over huis anubis, slapeloze nachten heeft dat haar al bezorgt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Evanlyn

Evanlyn

15-01-2012 om 22:43

Huis anubis

...dat durf ik zelf geeneens te kijken. En ik weet nog dat mijn kinderen altijd met zijn allen achter de bank doken bij de scène in Het paard van Sinterklaas als Winky "Rotsinterklaas!" zegt tegen Sinterklaas.

Tja, iedereen zit weer anders in elkaar en heeft andere triggers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.