Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
cecile_s

cecile_s

08-05-2010 om 17:43

Omafiets - bsp of andere?

Dochter van 10 heeft echt een nieuwe fiets nodig en wil een omafiets. Ze heeft nog nooit een nieuwe fiets gehad, maar ik overweeg er nu wel een te kopen. Ze kan al 28 inch (met hoogte 50 cm) hebben; een echte damesfiets is net te hoog (dus beperktere keus 2e hands).
Ik zag op internet (via Marktplaats) allemaal redelijk betaalbare nieuwe omafietsen te koop, o.a. BSP. Heeft iemand daar ervaring mee?
Andere tips m.b.t. omafietsen? (waar op letten/wel of niet doen..)

Dank voor alle tips en ervaringen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dihanne

dihanne

08-05-2010 om 18:53

Gazelle madelief

Hier rijdt dochter van 10 nu een jaar op een Gazelle Madelief, tot grote tevredenheid.

Fiets in haar lievelingskleur blauw, met bloemen erop, erg mooi!

Voor zover ik kan zien is 'ie stevig en veilig, nog nooit problemen gehad.

Dihanne.

Fraz

Fraz

08-05-2010 om 20:25

Sparta

dochter heeft een sparta Marathon 3.0

http://www.sparta.nl/NL/Aktiefietsen.aspx?id=1

Ook een mooie stevige fiets. Een 28 inch is gewoon een damesfiets hoor. Damesfietsen heb je al vanaf 47 cm framehoogte (dochter heeft nu 50 cm)

cecile_s

cecile_s

08-05-2010 om 23:00

Dank - maar bsp of andere goedkopere?

Dank voor jullie enthousiaste reakties. Maar die fietsen die jullie noemen zijn volgens mij (of zeker) een stuk duurder dan de BSP waar ik het over had (nl EUR 169!).

Ik ben dus mn benieuwd naar mensen met ervaring met een BSP van ca. EUR 169 of een andere niet zo dure omafiets (framemaat 50)....

Dochterlief zal de komende twee jaar nog niet superveel fietsen (clubjes redelijk in de buurt, school vlakbij), en ik vind zo'n dure fiets nieuw op dit moment nog een beetje te veel van het goede... (met risico van beschadigingen - ze is een beetje een rouwdouwer en diefstal).

Dus tips over BSP of iets goedkopere omafietsen zijn zeer welkom...

Nasha 1st

Nasha 1st

08-05-2010 om 23:32

Wat ik heb gehoord

dat veel fietsenzaken niet zitten te wachten op repareren van die goedkope fietsen.....

Yta Chalne

Yta Chalne

09-05-2010 om 08:23

Niet

Zeker voor kinderen die nĂ­et voorzichtig met fietsen omgaan lijkt mij een 'tweederangs' fiets een verkeerde keuze. Ik ken meerdere mensen die ooit die fout hebben gemaakt: echt weggegooid geld. Redelijk alternatief is de cumberland fiets van Halfords, ongeveer 100 euro duurder dan de fiets die je noemt. En weer 100 euro meer geef je daar uit aan een Union fiets...

Fraz

Fraz

09-05-2010 om 10:43

Niet alleen de reperatiekosten

maar ook heb je kans op een boze klant omdat de fiets na reparatie weer stuk gaat. En dan is de fiets natuurlijk niet goed gerepareerd....

Nee idd beter een goede tweedehands dan een goedkope nieuwe.

Nasha 1st

Nasha 1st

09-05-2010 om 15:29

Ik heb het niet zelf verzonnen hoor

op menig forum op internet is dat ook terug te vinden...ik zou dan ook liever een 2e hands merkfiets kopen,...

ilsepilse

ilsepilse

09-05-2010 om 17:02

Goedkoop is duurkoop

We hadden in 2006 ook een nieuwe omafiets gekocht 160 euro ergens in elburg...
resultaat na 1jr viel hij uit mekaar. Fietsenmaker had ook geen zin om het te maken.
We hebben vorig jaar een Union gekocht op marktplaats, en nu waren de spaken er ook allemaal uit en wilde de fietsenmaker hem wel maken hij zei ook was het een goedkope fiets geweest dan had ik het niet gedaan.

dihanne

dihanne

09-05-2010 om 19:54

Vaker gehoord:

Ik heb het ook vaker gehoord: beter een tweedehands merkfiets dan een hele goedkope nieuwe.

Dit geluid komt dus van allerlei kanten!

Dihanne

Maxime.M

Maxime.M

09-05-2010 om 23:16

Ander bericht

Hoi,

Mijn dochter heeft nu al 4 jaar haar oma fiets, gekocht bij Halfords en hij was niet duur, ik denk hooguit iets van 180 euro.(het was van het merk "Limit" geen echt merk dus. Hij is nog steeds heel. Natuurlijk kleine dingetjes zoals de jasbeschermers, die liggen er al een tijdje af, de koplamp is verroest, maar ja...ze laat hem ook iedere dag gewoon buiten staan (ook in de regen dus) uhm... haar standaard hebben we vervangen voor een gewone standaard, want die is afgebroken. Ze zit er dagelijks op en crosst met vriendinnen door het dorp, ze is er nou niet echt super zuinig op maar is nog lang niet toe aan een andere hoor, dus hier een ander bericht... je kan best lang doen met een goedkope oma fiets. Mijn zoon heeft er nu ook een gekregen, ook een goedkope, hij doet er nu inmiddels al een jaar mee en daarvan is alles nog heel.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.