Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tango

Tango

23-11-2009 om 12:14

Onder narcose, wel of geen luier aan?

Beetje vage titel geloof ik, maar kon even niets duidelijkers verzinnen.
Mij vraag is als volgt: Tangozoon moet a.s. woensdag naar het ziekenhuis, er worden trommelvliesbuisjes geplaatst. Hiervoor wordt hij onder narcose gebracht.
Nu is Tangozoon 's nachts nog niet zindelijk en heeft dan een luierbroekje aan. Als hij overdag slaapt, bijv. bij ziekte, draagt hij ook een luierbroek waar hij dan wisselend wel of niet in plast.
Wat ik me nu afvraag is of het handig is om hem bij de narcose ook een luierbroek aan te geven onder zijn pyjama. Het zou helemaal vervelendvoor hem zijn als hij ontwaakt in een natte broek. Of werkt dat bij narcose anders dan bij gewoon slapen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb het wel gedaan

Zelfde verhaal hier, ik heb hem beide keren een luierbroekje aan gedaan. Ik geloof niet dat hij geplast heeft tijdens de narcose, maar volgens mij had dat zomaar kunnen gebeuren. Overigens hadden alle andere kinderen gewoon hun kleren aan, ondanks dat in het boekje stond dat ze een pyjama aan moesten. Maar goed, zoon wilde sowieso een pyjama.
Ben je er al uit, kapje of prik?

Hepij

Hepij

23-11-2009 om 13:12

Onze dochter

is al een aantal keren geopereerd, soms buisjes en dus hele lichte korte narcose, maar ook al een aantal keren veel diepere narcose; het advies van het ziekenhuis was altijd luier aan.... als het goed is is je zoon/dochter nuchter en zijn maag en blaas dus leeg, maar je weet het nooit helemaal zeker, dus luier aan!

Succes!

Tango

Tango

23-11-2009 om 17:05

Anneque

Leuk om je hier ook weer tegen te komen. We zijn eruit hoor, het wordt een kapje. Een prik wilde hij zelf echt niet zei hij toen we het terloops even ter sprake brachten dat dat ook mogelijk was. Over het kapje deed hij niet moeilijk.
Wat betreft de luier, die doen we dus gewoon maar aan. Wel vreemd dat jij schrijft dat de meeste kinderen gewoon kleren aan hadden. Hier staat ook nadrukkelijk beschreven dat je een pyjama mee moet nemen en je kind deze aantrekt voor de operatie.

amk

amk

23-11-2009 om 19:35

Alleen buisjes of meer

want bij alleen buisjes kan ik het me nog voorstellen dat je geen pyjama aantrekt. Als er meer gedaan wordt zou ik idd ook een pyjama aantrekken en om precies te zijn een rode of een groene. De bloedvlekken vallen dan niet zo op namelijk. Dit was een tip van onze anestesist met ervaring bij zijn eigen kind.

Pyjama

Ja gek hè, zelfs de amandelkindjes bleven gewoon in hun kleren. Het werd ook niet raar gevonden dat mijn zoon een pyjama aanhad, dat ook weer niet. Maar het verbaasde me zo omdat het zo expliciet in die folder staat. Enfin, sterkte woensdag!

Wel luier!

Mijn dochtertje is gisteren geholpen. Ik zou zeker wel een luier aan doen. Er was gisteren een meisje van ong 10 die werd geholpen en die was dus geheel incontinent!
Ik had mijn dochter gewoon makkelijke en inderdaag donkere kleren aan gedaan.
Succes ermee!

Succes vandaag tango!

't Loopt heus allemaal wel los, maar ik vond het de eerste keer ook best spannend!
Sterkte!

Tango

Tango

25-11-2009 om 22:03

Bedankt

Voor het meeleven Anneque. Het laatste bericht van jou las ik nu pas, vanmorgen moesten we om 7.30 u. in het ziekenhuis zijn, dus niet meer gekeken.
Het is goed gegaan allemaal. Tangozoon was even verdrietig toen hij in het ziekenhuis kwam, wilde geen pyjama aan (deden ze hier wel gewoon allemaal hoor) maar naar huis. Gelukkig werd hij heel goed opgevangen door de zaalverpleegster en had hij al gauw contact met de andere kinderen op de zaal. Ze mochten ook nog tv kijken. Na de goede uitleg van de verpleegster ging het allemaal gebeuren. Met bed en al reden ze in een rijtje naar de operatie-afdeling. Dat vond Tangozoon wel wat. Ook daar nog even gespeeld en toen de operatiekamer in. Ook dat vond hij wel erg spannend. Het in slaap brengen vond ik echt wel naar om te zien, hij verzette zich en huilde echt erg. Het duurde naar mijn idee best lang voordat hij in slaap was. De operatie was zo gebeurd, ik had mijn kopje thee nog niet weggewerkt of ik mocht alweer komen. Tangozoon was wel wat huilerig nog en had pijn in zijn oren en zijn tong (gebeten? gevoelig door narcosemiddel?). Op de zaal terug ging het al gauw beter en had hij weer snel praatjes. Ze werden verwend met eerst limonade, toen ijs en ook nog een croissantje (dat gaat er goed in als je de hele ochtend nog niets hebt gegeten). Daarna snel naar huis.
Vanavond had hij nog wel wat oorpijn. Had jouw zoon dat ook Anneque? Ook wat moeite met in slaap komen, misschien toch nog door de spanning. Verder ging hij vanmiddag alweer mee zijn zus uit school halen om 12.30 u. en trots zijn dapperheidsdiploma aan de juffen laten zien. Je merkte nauwelijks wat aan hem.
Nu maar hopen dat hij beter gaat horen en daardoor ook beter in zijn vel gaat zitten.

Pijn

Ha Tango,
Nou, fijn dat 't achter de rug is in ieder geval. Ik herinner me eigenlijk niet dat mijn zoon pijn had; vlak na de narcose zat hij wel steeds aan zijn oor, 't was wat geïrriteerd, maar nadien hoorde ik hem er niet over. Merk je al dat hij beter hort? In principe "moet" hij direct al beter horen, dat kan dan in de loop van weken nog wat meer verbeteren. Hier werkte het dus spectaculair.
Jammer dat de narcose zo akelig was. Ik zal er niet over doorzeuren , maar als hij nou wat minder bang is voor een prik volgend jaar (vooropgesteld dat-ie dan überhaupt nog buisjes nodig zou hebben), zou ik toch een prik overwegen. Tis zo gebeurd, en mijn zono viel gewoon in slaap. Leek veel rustiger voor hem. Enfin, voorlopig ben je ervan af

Tango

Tango

26-11-2009 om 21:02

Anneque

Ik denk zeker dat we dat doen hoor als er een volgende keer komt, die prik. Dit was echt wel akelig.
Tangozoon hoort inderdaad beter, meteen na de operatie al. Hij praat zelf ook minder hard en vindt het echt vervelend als zijn zus schreeuwt, dat doet pijn aan zijn oren. Vinden wij een goed teken.
Vanavond gaf hij weer wat pijn aan zijn oor aan, maar een kinderparacetamol gegeven. Het is niet heel erg volgens mij, misschien ook meer wat geirriteerd.

Hepij

Hepij

30-11-2009 om 10:35

Tango

fijn dat het allemaal goed gegaan is!

En oorpijn na het plaatsen van buisjes kan hoor, heeft onze dochter ook wel gehad, wisselt erg per keer. Idd goed om dan paracetamol te geven, als het na een week nog zo is zou je de KNO-arts even kunnen bellen voor overleg

Tango

Tango

07-12-2009 om 20:58

Hepij

Bedankt nog voor je reactie, lees hem nu pas. Inmiddels heb ik gebeld met de KNO-poli, want Tangozoon heeft nog steeds regelmatig last van oorpijn. Deze week zou hij weer mogen zwemmen, maar ik durf het niet aan. Ik mag nu a.s. vrijdag komen met hem, precies tijdens de zwemles natuurlijk, dus weer een les gemist. Eerder kon helaas niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.