Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
malou

malou

19-11-2008 om 09:33

Ontevreden over sinterklaascadeautje

Gisteravond mochten mijn kinderen voor het eerst hun schoen zetten. Vannochtend kwam dochter van 6 heel kwaad naar boven omdat er "slechts" een verrassingsei in haar laars zat terwijl ze om een microfoon gevraagd had! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier nu mee moet. Ik heb haar uitgelegd dat je niet altijd alles kunt krijgen wat je wilt enz. enz. maar aan het eind van mijn tirade zei ze dat sinterklaas waarschijnlijk vergeten had dat ze een microfoon wilde, zucht..
Ik heb al bedacht dat we misschien de volgdende x maar niets in haar schoen moeten doen, maar ja, dat is nou ook weer zo wat. Wat zouden jullie doen? Nog tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

Marjet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

19-11-2008 om 09:43

Toevallig

las ik gisteren een verhaaltje aan dochter van van Jip en Janneke waarin Jip ontevreden is over het suikerbeestje dat in zijn schoen zat want hij had een kraanwagen gevraagd. Vader van Jip legt aan Jip uit dat Sinterklaas pas op 5 december jarig is en dat dat dus nog even duurt. En als hij ziet dat Jip het suikerbeestje niet lekker vind hij dan verdrietig wordt en misschien helemala geen suikerbeestjes geeft. Daarbij kan Sinterklaas de grote cadeaus pas brengen op zijn verjaardag dus op 5 december en niet eerder

Guinevere

Guinevere

19-11-2008 om 10:52

Geldkwestie

Ik gooi het gewoon op de geldkwestie. Sinterklaas kan tenslotte niet álles betalen. En de mooiste kado's komen op 5-12!
Ik vind trouwens dat een kind best teleurgesteld mag zijn, maar dat manhaftig moet leren nemen. Weer een les op weg naar volwassenheid.
Ik hield hier mijn hart vast vanmorgen: zoon is nu al compleet verwend met sintkado's doordat Oma het niet kon laten afgelopen zondag. Sint had bij haar een prachtige voetbal én een spel voor de WII bezorgd....
Dus nu denkt ie dat het niet op kan bij de Sint. Gisteravond wilde hij weer persé zijn schoen zetten en hij had dus grootse verwachtingen. Kwam hij vanmorgen dus niet boos naar mijn kamer gerend, maar gierend van het lachen omdat er alleen een paar pepernoten inzaten. Dus hij leert al met humor met teleurstellingen omgaan.

Jolanda123

Jolanda123

19-11-2008 om 13:09

Je mag vragen wat je wil,

Je mag vragen wat je wil, maar sinterklaas bepaalt wat je krijgt, dat was/is altijd mijn vaste reactie bij de sinterklaaslijstjes en dergelijke.

Dus ook als mijn zoon(s) teleurgesteld waren omdat er "maar" een netje met chocolade munten in zaten, of iets anders kleins, was dat mijn reactie.

Verlanglijstjes waren dus ook heel simpel.
ALLES mocht erop.
Wel liet ik tussen neus en lippen vallen, dat het wel handig was als ze er ook wat kleine "goedkope" dingen op zetten, want dan heeft sinterklaas de keus.

En meer aandacht heb ik er nooit ingestopt , en dat scheelde heel wat "gezeur"

Jolanda

Ik deed dan

een briefje in dat sint het kadootje vast nog wel eens zou brengen maar dat het afwachten was wanneer.

Jesse_1

Jesse_1

19-11-2008 om 17:02

Ik zou niet naar 5-12 wijzen

wie weet wat ze dan allemaal niet gaat verwachten! Maar een schoenkado's zijn nu eenmaal wel 'opwarmertjes' (in onze ogen). (Maar er is dus géén garantie dat ze de microfoon op 5-12 gaat krijgen!)
Haar teleurstelling is op zich wel normaal. Gewoon nog maar eens uitleggen dat je vanalles kan vragen, maar dat het nog niet wil zeggen dat je alles krijgt.
En na 5 december is ze de teleurstelling vast wel vergeten.
Jesse

MRI

MRI

19-11-2008 om 20:37

Hier ook

gisteren ontevreden met het feit dat er 'maar' een sinteditie van Donald Duck in de schoen zat en Sint nog eens benadrukte dat hij voorlopig genoeg Pieten heeft. Tja, ik vind ook dat je als kind je teleurstelling moet leren 'nemen' zoals iemand hier boven zegt maar ik zat met een kind dat de hele dag echt depri ervan was. Het triggerde iets van 'zie je wel het leven is toch niet leuk'. Ik heb er erg tabak van. Een dingetje niet goed en meteen depressief (en dat is niet een beetje de bokkenpruik op hoor, dat is echt heel zwart en donker) Maar goed dat is onderwerp van een eventueel ander draadje.
Overigens werd het ook verpest door ex die afgelopen weekend al kwam met: duur Playmobil ding, chocoladeletter, schaaltje met snoepgoed en ook nog een hele zak rode tongen (snoep). Bah, wat baal ik daar van. Ik had het rustig op willen bouwen.

MR

Prulletje

Prulletje

20-11-2008 om 00:23

Bah!

Wat zijn onze kinderen af en toe toch verwende krengen! Hier een kind dat niet meer geloofd, dat na afspraak één keer per week haar schoen mag zetten. Dat vervolgens stiekum toch een tweede keer doet en dan nog boos wordt ook omdat er niets in zit! Althans, geen kadootje maar één pepernoot. Ik ben streng, consequent en rechtvaardig. Maar heb wel humor

Prulletje

Sint

Moeilijk is dat he? Mijn dochter (7) gelooft nog stellig. Twee jaar geleden heeft ze iets gekregen dat ze precies wilde. Nu is ze in de veronderstelling dat ze van Sint precies krijgt wat ze wil en niets anders. Maar... dit jaar heeft ze een erg duur cadeau in gedachten (het lijkt mij ook nog eens een prul). Ik maak me niet eens zo zeer zorgen over haar teleurstelling als ze het niet krijgt (waar hebben we het over; zulk een luxeprobleem). Maar ze heeft met een vriendinnetje besloten dat ze dit allebei willen en als het vriendinnetje het wel krijgt vraag ik me af of ze zich niet achtergesteld voelt door de Sint en denkt dat ze niet braaf is geweest (niet dat ik de link sint < --> gedrag echt benadruk hoor). Ik heb haar nu verteld dat Sint ook naar de winkel moet en het best eens op kan zijn, dat wat zij wil, en dat de sint dan iets anders zoekt wat ze leuk zou kunnen vinden. Ik hoop dat ze het accepteert. Ik vind het zo leuk dat ze nog zo heerlijk gelooft, maar het zou makkelijker zijn wanneer ik kon zeggen dat ze met alle liefde cadeaus van ons krijgt, maar dat te duur te duur is. Met haar verjaardag accepteert ze dat namelijk zonder morren. Ach ja, de luxeproblemen nogmaals die we hebben...

Guinevere

Guinevere

20-11-2008 om 12:23

Clo

Jouw kwestie is vergelijkbaar met mijn vraag over Sint en de Nintendo DS van een paar weken geleden in deze rubriek! Kijk eens of je daar nog tips vindt.
Ik heb nu tegen zoon gezegd dat ik met Sint heb afgesproken dat Nintendo DSsen voor kinderen van 7 jaar zijn. Dus met zijn verjaardag over een half jaar mag hij er een, deels zelf sparen en deels bijdrage van ons.

@ guinevere

Bedankt! Ik ga thuis eens kijken naar dat oude draadje (ben nu klaar met werken dus even achter de pc uit ). En inderdaad, het is een goede tip om het kado anders voor te stellen voor haar verjaardag met een eigen bijdrage. Ze krijgt namelijk al zakcentjes en dan is het natuurlijk ook leerzaam nog eens (ik houd van leerzaam ) om haar zelf mee te laten sparen.
Dank!

Allemaal hetzelfde

zucht, ze zijn ook allemaal hetzelfde.
hier ook hoor, twee boys van 8,5 en 7. geloven niet meer, maar willen toch wel veel cadeautjes.
zusje van 2 gelooft nog niet,maar doet leuk mee.

ze willen idd hun schoen zetten en als ik er niets in doe,zijn ze boos. hoezo? je gelooft toch niet meer, wees blij dat er nog een zak staat met 5 dec.

Brief erin doen

ikzou er een briefje in haar schoen doen dat sinterklaas haar reactie gezien heeft en er niet vrolijk van werdt! meestal maakt dat wel indruk en dan nog een surprise ei erbij doen kijken hoe ze dan reageerd. En ach kinderen zijn gewoon kinderen he mischien had ze de hele nacht wel gedacht morgen heb ik mijn microfoon en dan ga ik .....en dan valt het misschien wel iets tegen.

T&T

T&T

21-11-2008 om 14:13

Zo'n leuke tijd!

Hier twee kids (6 en 7) die heel heilig geloven... je kunt ze van alles laten doen onder het motto "als zwarte piet dat ziet....." ; zingen, opruimen, op tijd naar bed, dooreten enz. geweldig!
Een tegen prestatie wordt wel verwacht; er moet iets in die schoen, anders is het niet leuk meer. Echte kadootjes wachten hier echter tot 5 december. Tot nu toe zijn ze ook blij met pepernoten of een verrassings ei. Als ik het hier zo lees mag ik daar wel heel blij mee zijn. Laatst had het buurjongetje wel al een kadootje in zijn schoen, en zij niet... dat was wel een beetje een teleurstelling, maar goed, hun beurt komt echt nog, als ze maar... hard genoeg zingen, netjes opruimen, dooreten enz. enz. Tess

malou

malou

22-11-2008 om 20:23

Blij

Iedereen heel erg bedankt voor de tips en ervaringen tot nog toe. Ik ben al heel blij dat wij kennelijk niet de enigen zijn. Ze heeft haar schoen sinds het vorige voorval niet meer gezet maar later nog wel een brief aan Sinterklaas geschreven, ze kan net schrijven en er stond iets van sjorie en dat ze het kadoo toch mooj vond (ook wel weer heel schattig!) Haar reaktie zat haar blijkbaar toch wel dwars (of ze is bang dat ze nu helemaal niks meer krijgt, dat kan natuurlijk ook

groetjes Malou

Lang geleden

Dit draadje brengt een herinnering terug... Jaaaaaaaaren geleden kreeg ik als kind met alle andere kleinkinderen een walkman. Maar het was niet de walkman die ik had verwacht. Ik kon er geen bandjes (jaaaaaaaaren geleden he) in beluisteren maar alleen de radio en dan nog de middengolf. Ik heb alles bij elkaar gebruld. Schaamrood stijgt mij nog naar de kaken als ik denk juist aan de teleurstelling van mijn oma omdat ik niet blij was met het kado. Inmiddels ben ik een gelukkig mens dat het gebaar van de materie kan onderscheiden. Mijn kinderen nog niet maar dat komt dan nog wel. Hoop ik. Zullen we deze december bemerken. Want gisteren zijn de kado's definitief aangeschaft...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.