Rik2026
12-01-2026 om 19:20
Ontmoeting met mijn dochter.
Beste,
Ik heb een vraag, ik heb een dochter in de leeftijd van 12 jaar, helaas heeft de moeder mij altijd op afstand gehouden (al in de zwangerschap)
Ik heb dan ook geen erkenning aangevochten omdat ik geen aantoonbaar
“ famillie life” had.
Ik heb meermaals getracht om info, dan wel in contact te komen met mijn dochter via haar moeder,dit wordt tegen gehouden.
(hier is geen goede reden voor).
Ik krijg het bericht terug, we vertellen het als we vinden dat zij de leeftijd heeft.
ik vind dit nogal lastig aangezien dit kan zijn wanneer ze getrouwd is of ect ect..
Liefst wil ik zelf de mogelijkheid krijgen om een band met haar op te bouwen.
Ik zie het dan ook niet zitten om te wachten totdat ze zelf komt, maar heb het idee om haar zelf op te zoeken en te benaderen.
nou ben ik wel is benieuwd naar jullie mening?
Hebben jullie evt ervaring en/of tips voor zo een eerste ontmoeting?
groeten…
Valeria
16-01-2026 om 15:28
Maar hoe oud zijn jij en moeder nu eigenlijk en hoe komt het dat je in die 12+ jaar nog geen eigen gezin hebt gesticht?
Niet dat je dan je andere kind zou vergeten, maar waarschijnlijk had je dan een iets betrouwbaardere bagage gehad voor omgang.
Lotus_
16-01-2026 om 15:29
Valeria schreef op 16-01-2026 om 15:28:
Maar hoe oud zijn jij en moeder nu eigenlijk en hoe komt het dat je in die 12+ jaar nog geen eigen gezin hebt gesticht?
Niet dat je dan je andere kind zou vergeten, maar waarschijnlijk had je dan een iets betrouwbaardere bagage gehad voor omgang.
Nou zeg wat een rare vraag. Alsof iedereen maar een gezin wil of kan stichten. Totaal niet relevant ook.
linn19
16-01-2026 om 15:51
Rik2026 schreef op 16-01-2026 om 15:07:
De hulpverlening weet wat ik wil bewerkstelligen en legt die vraag neer bij de moeder en evt partner.
Alle hulpverlening stopt als hier geen gehoor aan word gegeven. (Het is allemaal vrijwillig) en dan trek ik mijn eigen plan.
De mogelijke ontregeling die vrijkomt door de waarheid, lijkt mij kleiner dan het litteken dat gevormd word bij het er later achter komen dat ik altijd afwezig ben geweest en nooit geprobeerd heb haar op te zoeken,dan wel de waarheid te vertellen.
Maar het blijft maatwerk en hoe dan ook is zo een situatie zachts gezegd niet fijn.
Maar kan wel een oprechte band tot stand brengen in de toekomst.
Je praat voor jezelf jouw keuze goed,vult in voor jouw dochter wat/welke impact zal hebben zonder je verdiept te hebben in contactherstel met een kind wat vader niet kent.
Moeder heeft aangegeven dat ze het gaan vertellen wanneer zij de leeftijd heeft. Jij dramt nu door omdat jij zonder onderbouwing een leeftijd van 12 goed vind.
Dat de vrijwillige hulpverlening nu stopt betekend nog niet dat chantage dan maar een 2e goede oplossing is.
Want wat zegt dat over jouw handelen voor de komende jaren in het contact tussen dochter en jou. Want moeder gaat niet uit beeld. Hoe vaak wil jij de kaart "ik trek mijn eigen plan" gaan gebruiken en chantage moet dan maar werken?
Jij en moeder hebben een meningsverschil over welke leeftijd geschikt is.
Doe eerst een moeite om erachter te komen welke leeftijd nu precies geschikt is, voor welke informatie en hoe,verdiep je eerst eens in de materie van contactherstel tussen ouder en kind die elkaar niet kennen.
Ga het FIOM eens bellen.
Op dit moment is het drammen zonder na te denken wat je aan het doen bent.
Anoniemvoornu
16-01-2026 om 16:06
tsjor schreef op 16-01-2026 om 13:17:
Onder 'sterk zijn' versta ik dat je je realiseert over welke dingen in het leven je keuzemogelijkheden hebt (heel veel) en wat je als gegeven moet aanvaarden. Elke keuze heeft consequenties en die zul je met het maken van een keuze moeten aanvaarden.
Het is eigenlijk de wijsheid die in een oud gebed zit:
Geef me de kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen;
geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen;
geef me de wijsheid om het verschil te zien.
Ik heb nooit beseft dat het uitzonderlijk is om hiermee te zijn opgevoed, ik hoop eerlijk gezegd dat ik mijn kinderen ook zo heb opgevoed en ik zie daar gelukkig ook tekenen van.
Wil je nou zeggen dat verkrachting een consequentie is van de keuzes die je maakt?
Anoniemvoornu
16-01-2026 om 17:20
Rik2026 schreef op 16-01-2026 om 15:22:
mijn ervaring na veel lezen, is dat kinderen maar ook jong volwassen altijd de vraag stellen aan de afwezige ouder bij een eerste ontmoeting, waarom heb je me nooit opgezocht of laten weten dat je er was. Het antwoord je moeder vond dat geen goed idee is er 1 gebleken van weinig succes en oprechte interesse.
En toch gebruik je dit als argument
Anoniemvoornu
16-01-2026 om 17:26
Als je kind dit zou lezen ' jouw redenatie ' is de kans groot dat ze hetzelfde leest als de meeste hier' namelijk het leek me teveel gedoe en dat was je me het niet waard.
Rik2026
16-01-2026 om 18:52
Anoniemvoornu gelukkig heb ik nog wat aanvullingen tegen die tijd
Kan hier 50% niet vertellen ivm privacy en evt herkenning.
Ik reageer ook niet meer na deze post dit topic gaat mijn doel voorbij.
Er stonden hier en daar wat zinnige antwoorden bij, dank daarvoor.
Nick90
16-01-2026 om 19:17
linn19 schreef op 16-01-2026 om 15:51:
[..]
Je praat voor jezelf jouw keuze goed,vult in voor jouw dochter wat/welke impact zal hebben zonder je verdiept te hebben in contactherstel met een kind wat vader niet kent.
Moeder heeft aangegeven dat ze het gaan vertellen wanneer zij de leeftijd heeft. Jij dramt nu door omdat jij zonder onderbouwing een leeftijd van 12 goed vind.
Dat de vrijwillige hulpverlening nu stopt betekend nog niet dat chantage dan maar een 2e goede oplossing is.
Want wat zegt dat over jouw handelen voor de komende jaren in het contact tussen dochter en jou. Want moeder gaat niet uit beeld. Hoe vaak wil jij de kaart "ik trek mijn eigen plan" gaan gebruiken en chantage moet dan maar werken?
Jij en moeder hebben een meningsverschil over welke leeftijd geschikt is.
Doe eerst een moeite om erachter te komen welke leeftijd nu precies geschikt is, voor welke informatie en hoe,verdiep je eerst eens in de materie van contactherstel tussen ouder en kind die elkaar niet kennen.
Ga het FIOM eens bellen.
Op dit moment is het drammen zonder na te denken wat je aan het doen bent.
Die leeftijd is allang voorbij.
Peaches
16-01-2026 om 19:19
Rik2026 schreef op 16-01-2026 om 18:52:
De antwoorden die jij zinnig vond, waren waarschijnlijk de minst zinnige.
Ik hoop maar dat het goed komt met je dochter.
Nick90
16-01-2026 om 19:21
Anoniemvoornu schreef op 16-01-2026 om 17:26:
Als je kind dit zou lezen ' jouw redenatie ' is de kans groot dat ze hetzelfde leest als de meeste hier' namelijk het leek me teveel gedoe en dat was je me het niet waard.
Of ze haat haar moeder voor de rest van haar leven omdat zij contact tegenhield
Jonagold
16-01-2026 om 19:37
Nick90 schreef op 16-01-2026 om 19:21:
[..]
Nou, dat lijkt me niet. Kinderen zijn namelijk erg loyaal. En ze is nou eenmaal opgegroeid (en nog) bij haar moeder. Misschien komt dat moment wel, dat ze haar moeder ter verantwoording roept, maar dat zal dan waarschijnlijk pas op veel latere leeftijd zijn.
Ik ben het wel met TO eens dat het van moeder uit ook behoorlijk dubieus is dat ze haar dochter contact met haar vader onthoudt, ik vind dat kinderen het recht hebben beide ouders te kennen. Maar dat betekent niet dat ik vind dat TO maar doodleuk op zijn dochter af kan stappen met 'Hoi, ik ben je vader, leuk he?!'. Het is een hele nare situatie, voor iedereen, en met als grootste slachtoffer een meiske van 12...
Anoniemvoornu
16-01-2026 om 20:08
Nick90 schreef op 16-01-2026 om 19:21:
[..]
Acties zeggen meer dan woorden. Hij kan nog zo'n lang verhaal ophangen ondertussen heeft hij niets dat voor hem spreekt. Als kind googled moeder wil geen contact vader wel ziet ze dat er meer dan genoeg mogelijkheden zijn en vader heeft niets gedaan..
Anoniemvoornu
16-01-2026 om 20:55
Rik2026 schreef op 16-01-2026 om 18:52:
Aanvullingen dus dit is je basis...
Nick90
16-01-2026 om 21:27
linn19 schreef op 16-01-2026 om 20:10:
[..]
Ha die Nick [Quote aangepast]
Knip
Negeer me maar gewoon als je niet normaal kunt reageren