Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-01-2026 om 19:20
Beste,
Ik heb een vraag, ik heb een dochter in de leeftijd van 12 jaar, helaas heeft de moeder mij altijd op afstand gehouden (al in de zwangerschap)
Ik heb dan ook geen erkenning aangevochten omdat ik geen aantoonbaar
“ famillie life” had.
Ik heb meermaals getracht om info, dan wel in contact te komen met mijn dochter via haar moeder,dit wordt tegen gehouden.
(hier is geen goede reden voor).
Ik krijg het bericht terug, we vertellen het als we vinden dat zij de leeftijd heeft.
ik vind dit nogal lastig aangezien dit kan zijn wanneer ze getrouwd is of ect ect..
Liefst wil ik zelf de mogelijkheid krijgen om een band met haar op te bouwen.
Ik zie het dan ook niet zitten om te wachten totdat ze zelf komt, maar heb het idee om haar zelf op te zoeken en te benaderen.
nou ben ik wel is benieuwd naar jullie mening?
Hebben jullie evt ervaring en/of tips voor zo een eerste ontmoeting?
groeten…
05-02-2026 om 17:45
BeesAreCool schreef op 02-02-2026 om 17:29:
[..]
Die vrouw van de ex zorgt (tegenwoordige tijd) voor dat kind?
Dan is dit dus niet meer dan 18 jaar geleden gebeurd. Toen was het echt niet not-done om seks voor het huwelijk te hebben
DNA tests werden voor het eerst beschikbaar voor vadersschapstesten in 1988. Ook toen was het echt niet not-done om geen seks voor het huwelijk te hebben.
Miss in jouw zeer religieus bekrompen millieu maar dat geld niet voor de rest van nl. 18 jaar geleden was 2008. 26 jaar geleden was 2000. Miss effe je database updaten
06-02-2026 om 06:45
Nick90 schreef op 05-02-2026 om 17:45:
[..]
Miss in jouw zeer religieus bekrompen millieu maar dat geld niet voor de rest van nl. 18 jaar geleden was 2008. 26 jaar geleden was 2000. Miss effe je database updaten
Misschien even zorgvuldig lezen. Niet not done = kan best.
06-02-2026 om 08:21
Nick90 schreef op 05-02-2026 om 17:45:
[..]
Ik ben niet gecharmeerd van dit frame. Ik snap niet waarom je alle moeite doet om mijn verhaal onderuit te halen. Dat je trouwt met een meisje als ze zwanger is geworden van jou is niet een teken van een 'zeer religieus bekrompen milieu', maar één van de mogelijke oplossingen voor een ingewikkeld probleem. Is 'haar ermee laten zitten" dan en teken van een modern, weldenkend milieu?
06-02-2026 om 11:18
tsjor schreef op 06-02-2026 om 08:21:
[..]
Ik ben niet gecharmeerd van dit frame. Ik snap niet waarom je alle moeite doet om mijn verhaal onderuit te halen. Dat je trouwt met een meisje als ze zwanger is geworden van jou is niet een teken van een 'zeer religieus bekrompen milieu', maar één van de mogelijke oplossingen voor een ingewikkeld probleem. Is 'haar ermee laten zitten" dan en teken van een modern, weldenkend milieu?
Dit. Het is het tegendeel van bekrompen; het is openstaan en proberen op te lossen.
Maar goed, Nick moet z'n botte bijl eens slijpen.