Rik2026
12-01-2026 om 19:20
Ontmoeting met mijn dochter.
Beste,
Ik heb een vraag, ik heb een dochter in de leeftijd van 12 jaar, helaas heeft de moeder mij altijd op afstand gehouden (al in de zwangerschap)
Ik heb dan ook geen erkenning aangevochten omdat ik geen aantoonbaar
“ famillie life” had.
Ik heb meermaals getracht om info, dan wel in contact te komen met mijn dochter via haar moeder,dit wordt tegen gehouden.
(hier is geen goede reden voor).
Ik krijg het bericht terug, we vertellen het als we vinden dat zij de leeftijd heeft.
ik vind dit nogal lastig aangezien dit kan zijn wanneer ze getrouwd is of ect ect..
Liefst wil ik zelf de mogelijkheid krijgen om een band met haar op te bouwen.
Ik zie het dan ook niet zitten om te wachten totdat ze zelf komt, maar heb het idee om haar zelf op te zoeken en te benaderen.
nou ben ik wel is benieuwd naar jullie mening?
Hebben jullie evt ervaring en/of tips voor zo een eerste ontmoeting?
groeten…
AnnaPollewop
31-01-2026 om 19:43
Euphoria schreef op 30-01-2026 om 18:02:
[..]
Iemand die een kind op deze aardbol plant dient onderhoud te betalen. Niets in het leven is gratis. Wil ik iets kopen, kost dat geld. Wil ik iets kwijtraken kost dat eveneens geld. Voor niets gaat de zon op.
Nou, ik deel de mening van Nick wel dat dat een akelige manier van tegen de zaken aan kijken is.
Alsof je tijd met je kind moet kopen.
Jullie geven nu zo graag op Nick af maar het geeft ook wel een aklig beeld van jullie dat geld blijkbaar het allerbelangrijkste is.
AnnaPollewop
31-01-2026 om 19:45
Euphoria schreef op 24-01-2026 om 19:11:
[..]
Hij droeg vroeger te kleine schoentjes, en daarvan ondervind hij nu nog de gevolgen.
Tjonge jonge, wat een
- knip-
ben jij zeg. Alleen maar omdat iemand je tegenspreekt ga je proberen onder de gordel te meppen tot je raak zit. Wat dat over jouw jeugd zegt kan ik ook wel raden.
En dat je geld het allerbelangrijkste vindt, veel belangrijker dan liefde en aandacht, zegt ook veel over jou.
Euphoria
31-01-2026 om 20:28
AnnaPollewop schreef op 31-01-2026 om 19:45:
[..]
Tjonge jonge, wat een bitch ben jij zeg. Alleen maar omdat iemand je tegenspreekt ga je proberen onder de gordel te meppen tot je raak zit. Wat dat over jouw jeugd zegt kan ik ook wel raden.
En dat je geld het allerbelangrijkste vindt, veel belangrijker dan liefde en aandacht, zegt ook veel over jou.
Wat precies doe jij op dit moment?
tsjor
01-02-2026 om 09:40
Max88 schreef op 31-01-2026 om 19:05:
[..]
Dit is net zo'n nare beredenering.
Luister, als je je piemeltje ergens instopt kan de ander zwanger worden. Wil je dat niet dan zorg je voor een condoom, twee over elkaar als het moet, of je hebt geen seks. Het is een keuze.
Als je een eitje "klaar hebt liggen" en je hebt seks dan kun je zwanger worden. Wil je dat niet dan gebruik je een condoomgebruik, 2 over elkaar als het moet, of je hebt geen seks. Het is een keuze.
Moet je de vrouw geen dure hoer noemen, want dan is de man een hoerenloper. De vrouw kan het niet helpen dat ze de enige is die zwanger kan raken.
Ik heb er zo'n moeite mee dat de vrouw in zo'n visie eigenlijk volledig passief is, willoos, weerloos, ze kan het niet helpen. Ze kan zoveel: pil, seks weigeren, eerst een goede man uitkiezen, morning-afterpil, abortuspil, abortus. En zelfs: kindje afstaan als zij niet voldoende middelen heeft om het te onderhouden en de vader het kind niet gunt.
Ik deel die visie op vrouwen niet, ik denk dat het denkende, handelende, verantwoordelijke mensen zijn die je mag aanspreken op de gevolgen van hun eigen handelen. Maar ik merk vaak op dit forum dat ik bij een minderheid hoor.
Temet
01-02-2026 om 12:55
Maar Tsjor, is jouw redenering dan dat als een vrouw die zwanger wordt en onvoldoende middelen van bestaan heeft, als ze ervoor kiest het kind geboren te laten worden en zelf groot te brengen, dus geen enkel beroep op de verwekker mag doen? Had ze het kind maar moeten afstaan?
Jij verzet je tegen het idee dat de vrouw nergens verantwoordelijk voor is, maar lijkt nu de andere kant op te gaan: alle verantwoordelijkheid bij de moeder, geen enkele bij de vader behalve als er sprake is van een relatie.
Dweedledee
01-02-2026 om 14:03
Temet schreef op 01-02-2026 om 12:55:
Maar Tsjor, is jouw redenering dan dat als een vrouw die zwanger wordt en onvoldoende middelen van bestaan heeft, als ze ervoor kiest het kind geboren te laten worden en zelf groot te brengen, dus geen enkel beroep op de verwekker mag doen? Had ze het kind maar moeten afstaan?
Jij verzet je tegen het idee dat de vrouw nergens verantwoordelijk voor is, maar lijkt nu de andere kant op te gaan: alle verantwoordelijkheid bij de moeder, geen enkele bij de vader behalve als er sprake is van een relatie.
Exact dit. Benieuwd naar je reactie Tsjor.
Poezie
01-02-2026 om 14:10
AnnaPollewop schreef op 31-01-2026 om 19:43:
[..]
Nou, ik deel de mening van Nick wel dat dat een akelige manier van tegen de zaken aan kijken is.
Alsof je tijd met je kind moet kopen.
Jullie geven nu zo graag op Nick af maar het geeft ook wel een aklig beeld van jullie dat geld blijkbaar het allerbelangrijkste is.
Een kind kan niet leven van de lucht hè. Je hebt nou eenmaal een kind gemaakt, dus die zal je moeten onderhouden. De gedachte dat je de andere ouder onderhoudt is een misverstand, die ouders gebruikt oa jouw geld om het kind groot te brengen. (En dat alles nog zonder dat er geld wordt gevraagd voor de tijd en moeite die in het kind worden gestoken en waar geen vergoeding voor wordt gevraagd en gegeven.)
Euphoria
01-02-2026 om 14:20
Poezie schreef op 01-02-2026 om 14:10:
[..]
Een kind kan niet leven van de lucht hè. Je hebt nou eenmaal een kind gemaakt, dus die zal je moeten onderhouden. De gedachte dat je de andere ouder onderhoudt is een misverstand, die ouders gebruikt oa jouw geld om het kind groot te brengen. (En dat alles nog zonder dat er geld wordt gevraagd voor de tijd en moeite die in het kind worden gestoken en waar geen vergoeding voor wordt gevraagd en gegeven.)
En die tijd en moeite zijn onbetaalbaar.
Rik2026
01-02-2026 om 14:47
Het moment dat ik de mogelijkheid krijg om haar te leren kennen, en mijn dochter staat hiervoor open zal ik zo nodig, en waar nodig bijdragen of sparen.
Maar dit alleen als ik ook een opening krijg.
Dan word uiteindelijk een stap naar erkenning evt. ook een optie (als die al niet vervuld is).
Het verleden heeft uitgewezen dat dit totaal niet aan de orde is, sterker nog ik word dood gezwegen en alle intenties tot contact of vraag naar informatie worden geblokkeerd/onbeantwoord.
Mijn vermoeden is dat alle omgang blijvend vermeden wordt tot volwassen leeftijd omdat als dit toegelaten word, ik en mijn familie ook een mogelijkheid hebben om dit aanhangend te maken en zo omgang af te dwingen.
Mocht het contact pas op oudere leeftijd tot stand komen omdat het mij en haar blijvend niet word gegund, dan is dat de geschikte leeftijd om haar zelf op weg te helpen (zowel financieel).
En nee het is niet dat ik dan pas begin met sparen, dat is iets wat ik elke maand doe voor vele doelen.
Poezie
01-02-2026 om 15:11
Rik2026 schreef op 01-02-2026 om 14:47:
Het moment dat ik de mogelijkheid krijg om haar te leren kennen, en mijn dochter staat hiervoor open zal ik zo nodig, en waar nodig bijdragen of sparen.
Maar dit alleen als ik ook een opening krijg.
Dan word uiteindelijk een stap naar erkenning evt. ook een optie (als die al niet vervuld is).
Het verleden heeft uitgewezen dat dit totaal niet aan de orde is, sterker nog ik word dood gezwegen en alle intenties tot contact of vraag naar informatie worden geblokkeerd/onbeantwoord.
Mijn vermoeden is dat alle omgang blijvend vermeden wordt tot volwassen leeftijd omdat als dit toegelaten word, ik en mijn familie ook een mogelijkheid hebben om dit aanhangend te maken en zo omgang af te dwingen.
Mocht het contact pas op oudere leeftijd tot stand komen omdat het mij en haar blijvend niet word gegund, dan is dat de geschikte leeftijd om haar zelf op weg te helpen (zowel financieel).
En nee het is niet dat ik dan pas begin met sparen, dat is iets wat ik elke maand doe voor vele doelen.
Als ik jouw kind zou zijn en dit zou lezen zou ik denken: "laat maar dan". Bizar, de voorwaarden die jij stelt om bij te dragen aan het leven van je eigen kind!
Rik2026
01-02-2026 om 18:18
Poezie schreef op 01-02-2026 om 15:11:
[..]
Als ik jouw kind zou zijn en dit zou lezen zou ik denken: "laat maar dan". Bizar, de voorwaarden die jij stelt om bij te dragen aan het leven van je eigen kind!
Ben ik wel is heel benieuwd hoe jij het zou doen.. maandelijks een envelop door de brievenbus ?
Valeria
01-02-2026 om 19:05
Rik2026 schreef op 01-02-2026 om 18:18:
[..]
Ben ik wel is heel benieuwd hoe jij het zou doen.. maandelijks een envelop door de brievenbus ?
Het netste is natuurlijk meteen zodra ja van de zwangerschap hoort aangeven dat je zal bijdragen aan de kosten. Heb jij dit gedaan en is dat afgewezen?
Rik2026
01-02-2026 om 19:11
Valeria schreef op 01-02-2026 om 19:05:
[..]
Het netste is natuurlijk meteen zodra ja van de zwangerschap hoort aangeven dat je zal bijdragen aan de kosten. Heb jij dit gedaan en is dat afgewezen?
Ja dat is gebeurd,en dit is afgewezen.
Nick90
01-02-2026 om 21:15
Max88 schreef op 31-01-2026 om 19:05:
[..]
Dit is net zo'n nare beredenering.
Luister, als je je piemeltje ergens instopt kan de ander zwanger worden. Wil je dat niet dan zorg je voor een condoom, twee over elkaar als het moet, of je hebt geen seks. Het is een keuze.
Als je een eitje "klaar hebt liggen" en je hebt seks dan kun je zwanger worden. Wil je dat niet dan gebruik je een condoomgebruik, 2 over elkaar als het moet, of je hebt geen seks. Het is een keuze.
Moet je de vrouw geen dure hoer noemen, want dan is de man een hoerenloper. De vrouw kan het niet helpen dat ze de enige is die zwanger kan raken.
Ja dat kan ze wel helpen maar dan moet ze eigen gevoel en verlangens maar bewaren tot ze een donor heeft gevonden en zich niet voortplanten met de visueel aantrekkelijke optie en zichzelf aanleren om niet zwanger te raken van iemand die ze verder niet zien zitten.
Max88
01-02-2026 om 21:40
Nick90 schreef op 01-02-2026 om 21:15:
[..]
Ja dat kan ze wel helpen maar dan moet ze eigen gevoel en verlangens maar bewaren tot ze een donor heeft gevonden en zich niet voortplanten met de visueel aantrekkelijke optie en zichzelf aanleren om niet zwanger te raken van iemand die ze verder niet zien zitten.
Dan ga je er dus vanuit dat ze opzettelijk zwanger is geworden. Ook een vrouw zal daarover na moeten denken. Persoonlijk zou ik het liever alleen doen dan met iemand die spreekt over omgang afdwingen.