Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Ontmoeting met mijn dochter.

RoodVruchtje schreef op 24-01-2026 om 19:11:

[..]

Jouw jeugd is zeer duidelijk niet makkelijk geweest gezien je projectie in welk topic dan ook. Heel begrijpelijk ook hoor, daar niet van, maar wel heel verdrietig dat je dit zelf nog steeds niet (lijkt) doorhebt op volwassen leeftijd.

Hij droeg vroeger te kleine schoentjes, en daarvan ondervind hij nu nog de gevolgen.

Euphoria schreef op 24-01-2026 om 19:11:

[..]

Je komt op mij overigens echt over als een verongelijkt kereltje dat volop in de slachtofferrol zit.

2 zielen 1 gedachte

Euphoria schreef op 24-01-2026 om 19:10:

[..]

Maar…..tijd, aandacht, liefde, zorg en warmte heeft betreffende kind al niet ontvangen van vader. Geld is nooit die kant op gevloeid. Wat krijgt kind dan wel? Wel te verstaan dat het kind hier NIETS, 0,0 NIETS aan kan doen!

Dankzij de moeder, die al tijdens de zwangerschap aangaf dat hij het kind niet mocht zien. 

Nick90 schreef op 24-01-2026 om 17:38:

[..]

Juist ja leer je kinderen dat hun tijd en aandacht natuurlijk wel geld kost. Vooral leren dat alles wat ze doen een prijskaartje heeft.

Heb je nooit iets gespaard voor je kind? Voor als het kind 18 wordt bijvoorbeeld? 

tsjor schreef op 25-01-2026 om 08:27:

[..]

Heb je nooit iets gespaard voor je kind? Voor als het kind 18 wordt bijvoorbeeld?

Ja natuurlijk wel. Ik betaalde 600 euro per maand voor mijn zoon. Mijn wijlen vader heeft gespaard voor hem, 1000 euro voor elke verjaardag. Voor mijn dochter had hij een bedrag gereserveerd wat vrijkomt op haar 24ste bedoeld om een huis mee te financieren. Ik mis mijn pa zo erg.

Nick90 schreef op 30-01-2026 om 17:09:

[..]

Ja natuurlijk wel. Ik betaalde 600 euro per maand voor mijn zoon. Mijn wijlen vader heeft gespaard voor hem, 1000 euro voor elke verjaardag. Voor mijn dochter had hij een bedrag gereserveerd wat vrijkomt op haar 24ste bedoeld om een huis mee te financieren. Ik mis mijn pa zo erg.

Natuurlijk wel zeg je ' waarom dan zo giftig reageren als mensen het advies geven dit ook te doen voor zijn (dan volwassen) kind?

Anoniemvoornu schreef op 30-01-2026 om 17:22:

[..]

Natuurlijk wel zeg je ' waarom dan zo giftig reageren als mensen het advies geven dit ook te doen voor zijn (dan volwassen) kind?

Omdat ik mijn zoon wel mocht zien en zij mij nooit heeft geweerd uit zijn leven. En dat gun ik elke vader en kind. Vind het gewoon van de zotte dat er eerst betaald moet worden voor je een band mag opbouwen met je eigen kind. 

Nick90 schreef op 30-01-2026 om 17:30:

[..]

Omdat ik mijn zoon wel mocht zien en zij mij nooit heeft geweerd uit zijn leven. En dat gun ik elke vader en kind. Vind het gewoon van de zotte dat er eerst betaald moet worden voor je een band mag opbouwen met je eigen kind.

Iemand die een kind op deze aardbol plant dient onderhoud te betalen. Niets in het leven is gratis. Wil ik iets kopen, kost dat geld. Wil ik iets kwijtraken kost dat eveneens geld. Voor niets gaat de zon op.

Nick90 schreef op 30-01-2026 om 17:30:

[..]

Al zou het de schuld van moeder zijn dan  laat je je eigen kind daar toch niet nog meer de duppe van zijn dan dat dat kind al is... 

Euphoria schreef op 30-01-2026 om 18:02:

[..]

Iemand die een kind op deze aardbol plant dient onderhoud te betalen. Niets in het leven is gratis. Wil ik iets kopen, kost dat geld. Wil ik iets kwijtraken kost dat eveneens geld. Voor niets gaat de zon op.

Ik vind dit zo'n nare redenering! Als je een kind niet kunt onderhouden zorg dan dat je geen kind krijgt. Maar ga niet een kind krijgen en vervolgens teren op de portemonnee van een ander, die wel goed genoeg was om jou een kind te geven, maar niet om de zorg voor het kind of zelfs maar het contact met je kind te delen. Ik vind het klinken als een luxe hoer. 

Als je helemaal geen inkomen hebt krijg je een uitkering en ruim 700 per maand aan KB en KGB om voor je kind te zorgen. Als je wel inkomen hebt krijg je minder KGB, maar wel fiscale voordelen. Als je daarmee niet voor je kind kunt zorgen is er iets mis met je uitgavenpatroon. Het is jouw beslissing om het kind voor jezelf te houden en ja, die beslissing kost geld. Voor niets gaat de zon op, zoals je zelf zegt. 

Dit gaat over de algemene redenering van Euphoria. Bijzondere situaties uitgezonderd. 

tsjor schreef op 31-01-2026 om 08:34:

[..]

Ik vind dit zo'n nare redenering! Als je een kind niet kunt onderhouden zorg dan dat je geen kind krijgt. Maar ga niet een kind krijgen en vervolgens teren op de portemonnee van een ander, die wel goed genoeg was om jou een kind te geven, maar niet om de zorg voor het kind of zelfs maar het contact met je kind te delen. Ik vind het klinken als een luxe hoer.

Als je helemaal geen inkomen hebt krijg je een uitkering en ruim 700 per maand aan KB en KGB om voor je kind te zorgen. Als je wel inkomen hebt krijg je minder KGB, maar wel fiscale voordelen. Als je daarmee niet voor je kind kunt zorgen is er iets mis met je uitgavenpatroon. Het is jouw beslissing om het kind voor jezelf te houden en ja, die beslissing kost geld. Voor niets gaat de zon op, zoals je zelf zegt.

Dit gaat over de algemene redenering van Euphoria. Bijzondere situaties uitgezonderd.

En toch is het zoals ik het schreef. Alles kost geld, niets is gratis.

Als ouder heb je verantwoordelijkheden. 
wie sex heeft moet zich realiseren dat daaruit een baby voort kan komen. 
die baby kiest daar niet voor.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.