Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
maan.

maan.

10-07-2009 om 11:07

Oorbellengaatjesproblematiek

Jongste dochter heeft twee jaar geleden oorbellen laten schieten, is er nog steeds erg blij mee, maar levert in gebruik de nodige problemen op.

Met schoonmaken blijkt vaak dat er troep achter het gaatje zit, een enkele keer zit een oorbel zelfs 'vast', sommige oorbellen zitten haar ook echt niet lekker. Een logica kan ik niet ontdekken, goedkope of dure oorbellen, zilver of goud, ze heeft gewoon regelmatig last met wisselen/schoonmaken.

Het enige dat helpt is haar schietoorbellen in doen, daar heeft ze weinig tot geen last mee. Ik heb al geprobeerd om nog zo'n paar schietoorbellen erbij te krijgen maar de winkel die ze schoot doet geen kinderen meer en heeft nu hele dikke schietoorbellendus dat schiet niet op. (ook andere juweliers hebben de hare niet).

Heeft iemand enig idee waarom dochter niet zo lekker op 'gewone' oorbellen reageert?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het meest voor de hand liggend

is dat ze allergisch reageert (meestal de nikkel die erin zit). Heel veel mensen hebben dat wel bij oorbellen maar verder niet. Ik zelf ook - ik draag dus maar bij een paar gelegenheden per jaar oorbellen en verder niet.

May

May

10-07-2009 om 11:47

Ook nieuwe 'schietbellen' gekocht

Ik heb bij een willekeurige juwelier een paar 'schietoorbellen' bijgekocht en die heeft dochter eigenlijk altijd in... Ze heeft al bijna twee jaar gaatjes, maar soms zit er toch nog troep achter. Ongeveer eens per week haal ik ze uit en maak ik ze schoon...

Herkenbaar

Maar dan bij mezelf. Ik heb sinds april pas gaatjes en nog steeds komt er prut uit of soms vocht. Toen ik het navroeg bij de juwelier zei die dat het niet zou mogen, maar toevallig had haar dochter het ook. Echt ontstoken is het niet, ik maak de oorbellen ook goed schoon met sterilon voordat ik ze in doe en heb alleen maar echt zilveren en gouden oorbellen. Stekertjes gaat beter dan hangende of een iets met een gebogen staafje. Komt misschien ook omdat ik nauwelijks een oorlelletje heb (heeft jouw dochter dat misschien ook?). Heb ook nog steeds problemen met in doen, kan vaak het gaatje niet vinden en laat het mijn man doen. Heb nu voor de vakantie kleine gouden bolletjes/knopjes gekocht, die zitten heel lekker. Die zou je voor je dochter ook bij elke juwelier moeten kunnen krijgen (ik heb ze bij Siebel gekocht).
Succes ermee, ik heb vaak de neiging ze toch maar weer dicht te laten groeien, tenslotte heb ik 40 jaar zonder gekund

Monique D*

Monique D*

10-07-2009 om 14:05

Schietoorbelletjes regelmatig laten draaien

Toen mijn dochter gaatjes liet prikken kreeg ze die schietoorbellen in. Die moest ze een aantal weken laten zitten en elke keer eraan draaien zodat ze niet vast komen te zitten. Prut had ze niet zoveel, maar dan haalden we ze even eruit, maakten het schoon en deden we ze weer erin. Na die weken kon ze gewone oorbellen aantrekken.
Het kan ook met allergie te maken hebben.. daar weet ik zelf geen oplossing voor. Misschien oorbellen van ander materiaal gebruiken?

ishtar

ishtar

10-07-2009 om 15:25

Reageert ze op alles?

ik kan ook nergens tegen, alleen goud. Dure oren heb ik
Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die alleen tegen plastic konden. Of misschien werkt het als ze ze elke avond uit doet? (of doet ze dat al?)

Nikki

Nikki

11-07-2009 om 00:27

Piercings

Ik herken het probleem bij mijn dochters.
Na het oorbellen in laten schieten hebben ze wel 4 maanden hun zweerknopjes ingehouden, maar toch nog last dat er wat troep uitkwam. Later was dit over, maar na een keer zilveren oorbellen te hebben gedragen, was het weer hetzelfde.
Hoe het komt weet ik niet.
Maar mijn dochters dragen nu beide "piercings" gemaakt van titanium. Titanium schijnt eigenlijk nooit klachten te geven. Wij hebben halfronde met aan het uiteinde gekleurde bolletjes. Voordeel hiervan is dat er dus geen achterkantje is wat problemen kan geven.
Nu gaat het erg goed met de oorbellengaatjes. Voorlopig houden we het zo en wachten we nog een tijdje met andere oorbellen.

Ans

Ans

13-07-2009 om 11:49

Sterilon

Of Steredon? Mijn dochter heeft sinds jaren gaatjes maar nog steeds doen we bij het indoen steridon erop. Zij heeft nooit een zweertje of rode oorlel gehad, misschien anders ook niet maar we zorgen wel steeds dat de oorbellen schoon erin gaan. Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.