anoniem
02-07-2013 om 17:49
Op advies van jullie:-)
Na het lezen van jullie reacties over slecht slapen van een 6jarige en na alles geprobeerd te hebben ga ik dan vanavond proberen met melatonine!
Enig idee wanneer ik wat kan verwachten wanneer het echt inwerkt hij heeft de laagste dosering!
Graag reacties
Bedankt

Woensdag
02-07-2013 om 19:07
Dat ligt eraan
Dat ligt aan de soort die je hebt gehaald, langzaam werkend of snelwerkend (de laatste is de gewone). Bij een half tabletje gaat onze 6-jarige K.O. binnen een uurtje. We halveren die dingen vaak met een mesje omdat ik er niet 100% achter sta, maar dat gespook en pas om 22.00 gaan slapen vinden wij ook niet zo geweldig..
Nou, ik hoop dat het helpt je zoontje in een beter slaappatroon te krijgen, we horen het wel!

Knurf
02-07-2013 om 19:09
Mijn dochter
mijn dochter neemt er om zeven uur 's avonds eentje (o,1 mg), ze laat hem smelten in haar mond. Om kwart voor negen doet ze het licht uit omdat ze zo moe is. Dan slaapt ze binnen vijf minuten.
Zonder pilletje slaapt ze pas tegen elf uur, of nog later.

Tango
02-07-2013 om 19:22
Zoon hier
8 jaar, krijgt nu sinds 2 jaar melatonine, 0,1 mg. Hij neemt het in als hij net in bed ligt en slaapt dan meestal binnen een half uur, soms 3 kwartier. Als hij niet neemt ligt hij rustig 1 1/2 uur of meer wakker. Ik heb weleens zonder geprobeerd als hij er ook niet aan gedacht had, maar het werkt echt, kon het me haast niet voorstellen bij zo'n lage dosis. Heel soms krijgt hij 2 tabletten, bijv. als hij ergens logeert of de eerste nacht op vakantie.
Ik hoop op net zo'n goed resultaat bij jouw zoon.

Rafelkap
02-07-2013 om 19:27
Zoon hier
6,5 jaar krijgt twee kleine tabletjes, een half uur voordat hij naar bed gaat (1 tabletje deed niets).
Hopelijk heeft jouw kind er ook baat bij, zeker nu het lang licht is (in de winter kunnen wij nog wel eens een tijdje stoppen)

Merel
02-07-2013 om 19:30
Werkt zeker
Ik heb die pilletjes in huis voor voornamelijk onze zoon, alhoewel man of ik er ook wel eens eentje nemen als we de slaap niet kunnen vatten.
Zoon nam een tijdje geleden er eentje om 10 uur (omdat hij altijd rond 11 uur gaat slapen) en in een soort van automatisme nam ik er ook eentje. (want dat doe ik wel eens als ik ga slapen) enfin, ik zit daarna een leuke serie te kijken en mijn ogen vallen toch dicht... heb verschrikkelijk veel moeite moeten doen om het eind van die serie te bekijken tot het opeens tot me doordrong (was dat pilletje n.l. allang weer vergeten) dat ik dat pilletje veel te vroeg had genomen. Toen was ik pas echt overtuigd (want ik dacht eigenlijk altijd meer dat het suggestie was, dat we moe werden)

lisbeth
02-07-2013 om 22:24
Dochter heeft ietsje meer
Dochter van 9 krijgt al twee jaar melatonine, voorgeschreven door de kinderarts. 3 mg.
Daarmee valt ze dus nog niet eens altijd in slaap
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ginny Twijfelvuur
02-07-2013 om 23:45
Hier ook
Dochter al jaren op doktersadvies. Ze slikt nu 1 mg. Wij merken het altijd meteen als ze ze niet ingenomen heeft. Geen rust in te krijgen.
Jongste heeft een wat mildere variant slapstoornis. Hij slikt 0,2 mg. Maar ook bij hem merken we het verschil. Als hij de melatonine niet krijgt slaapt hij veel later in.
En ikzelf neem er ook wel eens een paar als ik de slaap niet kan vatten. Bij mij zou er nog sprake kunnen zijn van suggestie, maar bij mijn kinderen geloof ik daar niks van. De eerste keer dat dochter die pillen kreeg viel ze zowat onder onze handen in slaap. Dat hadden we in 6 jaar nog nooit meegemaakt. Wonderspul, dat is het!
Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Knurf
03-07-2013 om 07:41
Suggestie
mijn dochter wist de eerste twee maanden niet dat ze melatonine kreeg. Ze dacht dat het vitamine pilletjes waren (die dingen lijken sprekend op vitamine D pilletjes). En het werkte! Dus niks suggestie!

Rafelkap
03-07-2013 om 09:48
Klopt
mijn zoon weet het ook niet dat hij het krijgt. Als we het niet geven slaapt hij erg laat in, dat is voor hem en voor ons niet goed Zijn artsen weten dat hij dit neemt en vinden het prima.
Ik vind het best gek dat zo'n kleine dosis zoveel uitmaakt.

anoniem
03-07-2013 om 17:22
Heerlijke avond gehad
Nou ik ben echt blij dat het spul er is zeg
Hij heeft van 9 uur tot half 8 geslapen moest hem er wel uithalen maar hij was inderdaad zo weg!
Hopelijk word het vanavond nog vroeger!
Hij heeft echt weken lang niet kunnen slapen voor 11 uur savonds.
En dan soms zag je echt de wallen onder zijn oogjes staan!
Het is zo dat hij gewoon nog teveel energie over had terwijl hij genoeg lichaamsbeweging kreeg naar school ging bij vriendje ging spelen en savonds gewoon een structuur ritueel kreeg geen snoep geen tv geen drukke dingen gewoon tandenpoetsen boekje lezen pyjama aan gewoon normaal zoals het hoort!
Vanmorgen waren zijn wallen gewoon veel minder
Echt een wondermiddel hij krijgt 1 mg ik denk dat dat voor nu wel voldoende is
En ik en mijn man hadden eindelijk een avond voor onszelf

Rafelkap
03-07-2013 om 19:50
Bijtanken
Super! Maar nooit te vroeg juichen (er kan een soort van gewenning optreden), maar idd genieten van de rust en dat hij maar even flink bij kan tanken!

Tango
03-07-2013 om 21:28
Anoniem
Krijgt hij echt 1 mg of 0,1 mg? 1 mg lijkt me erg veel als je net begint. Maar wel fijn dat het werkt. Hopelijk blijft het zo.

maria68
03-07-2013 om 21:34
Hoe lang?
Wij zijn 2 weken geleden ook begonnen bij mijn dochter van 6 met melatonine. Het werkt echt! Alleen zitten wij een beetje te hannesen met de dosering. Het zijn tabletjes van 0,1 mg . Op internet lees je kinderen die 5 tot 10 tabletjes krijgen maar hier lees ik weer relatief lage doseringen. Is het een kwestie van uitproberen? Wij doen 2 soms 3 tabletjes. Mag je dit middel ook langdurig geven? Weet iemand dat? Alvast dank!
groeten
Maria

anoniem
03-07-2013 om 21:56
Je hebt gelijk
Inderdaad het is 0,1 mg
Maar vanavond maar wat vroeger gegeven en nu slaapt hij rond half 9 dus maakt hij een spurt van 11 uur
We hebben voor 15 dagen gekregen en ik wil gewoon dat hij even bijtankt zeker nu hij na morgen 2 en halve week nog naar school moet en dit wel goed moet afsluiten zeg maar
In de vakantie vind ik het allemaal niet zo'n ramp!
Ik zeg ook dat het een vitamine is voor zijn gezondheid dat hij gezond blijft gewoon zoals vitamine C.
Hij slikt het netjes door :p
Dus ik een goeie nachtrust en mijn man ook en hij helemaal
Ik denk dat ik na die 15 x keer gewoon weer stop even kijken hoe het dan weer met hem gaat maar bij hem werkt de kleinste dosering eigenlijk al dus daar ben ik wel blij mee

Knurf
04-07-2013 om 07:33
Maria68
'Op internet lees je kinderen die 5 tot 10 tabletjes krijgen maar hier lees ik weer relatief lage doseringen. Is het een kwestie van uitproberen?'
op 'http://www.kinderneurologie.eu/ziektebeelden/slaap/melatonine.php' zie je dat je met een hoge(re) dosis kunt beginnen en dan steeds verlagen, tot je precies die dosis hebt die goed werkt. Laat je niet afschrikken door de doses die op de website vermeld staan hoor, mijn dochter krijgt 0,1 mg en dat werkt goed. Ikzelf slik 0,5 mg dat bleek bij mij al goed genoeg te helpen.

madelief
04-07-2013 om 07:43
Spiegel
Volgens mijn huisarts moet je ook een soort spiegeltje opbouwen. Dus werkt het ook nig even door. In iedergeval fijn spul!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.