Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
tietsia

tietsia

28-05-2010 om 10:54

Op schoolreis met gebroken arm?

Graag zou ik de mening van wat andere ouders willen over het volgende.
Mijn zoon van 9 heeft zijn arm anderhalve week geleden gebroken. Het is een gecompliceerde breuk, er zitten pennen in zijn arm en zijn hele arm zit in het gips. Ook nu nog, anderhalve week later heeft hij er nog flink pijn van.
Nu gaan ze over anderhalve week op schoolreis naar een pretpark. Ik vind het heel naar voor mijn zoon wanneer hij niet mee kan ( hij heeft het al zwaar genoeg gehad vind ik). Maar ik vraag me af wat hij moet in een pretpark met een gebroken arm. Ik heb al gebeld met het pretpark en daar gaven ze aan dat er wel een paar attracties zijn waar hij in kan, maar ze gaf wel toe dat veel attracties waarschijnlijk ook niet geschikt zouden zijn.
Dat zou betekenen dat hij het merendeel van de tijd staat te wachten op zijn vrienden die wel in al die attracties kunnen.
Ik heb al overwogen met hem mee te gaan, maar ja, dan is het meer een uitstapje met mij, dan een schoolreis.
Ik vrees dat ik hem toch zal moeten vertellen dat hij niet mee kan. Hoe kijken andere ouders hier tegen aan ? BIj voorbaat dank voor iedere reactie
Tietsia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

28-05-2010 om 10:57

Mee gaan..

lijkt me een slim idee. Je hoeft dan toch niet de hele tijd achter hem aan te lopen, laat hem een poosje met zijn vriendjes door het park lopen en zorg dat hij weet waar je zit. Als jij met eigen vervoer gaat, kun je hem weer meenemen als het genoeg is, dan heeft hij in ieder geval de heenreis met de bus meegemaakt...

tietsia

tietsia

28-05-2010 om 12:01

May

Bedankt voor je reactie. Dat was inderdaad wel een beetje wat ik in de gedachten had bij het meegaan, ik wil niet de hele tijd bij hem blijven.
Maar ik vraag me af of dat nou zo leuk is, steeds staan wachten op je vrienden die in allerlei attracties gaan. Want mijn ervaring is dat juist op deze leeftijd de achtbanen en andere 'thrill'-rides het hardste trekken. En daar kan hij nou net niet in.
Wat is vervelender, niet mee kunnen of wel mee gaan maar dan nergens in mogen ? Het laatste lijkt mij nog al frustrerend.
Tietsia

Maylise

Maylise

28-05-2010 om 13:03

Zelf laten bepalen

Ik zou tegen die tijd het met zoon bespreken. Kijken hoe hij zich dan voelt. Zoals Pelle al schrijft. Het is pas over drie weken en dan is hij misschien al wel pijn vrij, misschien heeft hij dan ander gips of kan hij zijn arm een poosje uit de mitella hebben. Dan kan hij misschien al in veel meer attracties.

Verder gewoon met zoon overleggen. Hem duidelijk maken dat hij misschien bijna nergens in kan of zelfs mag van het personeel daar. Dat het dus veel saai wachten zal zijn maar dat hij dan wel de dag mee kan maken. Of dat hij liever thuis blijft gezien hij weinig kan en dan misschien van het zomer nog een soortgelijk uitstapje met jou kan maken. Of misschien kan dat laatste sowieso wel natuurlijk.

Ik zou hem zelf laten kiezen in elk geval.

Maylise

Maylise

Maylise

28-05-2010 om 16:37

Pelle ja, inderdaad

Inderdaad ik had eigenlijk de eerste posting slecht gelezen en ging toen volkomen af op drie weken Nou ja, het argument van zelf laten beslissen sta ik nog wel achter.

Maylise

Puck

Puck

28-05-2010 om 18:16

Niet

Ik neig naar niet gaan. Ligt ook een beetje aan wat voor attractiepark het is, maar veel achtbanen en wat spannendere attracties mag je niet in met een gipsverband ivm veiligheid. Dan staat het mannetje ook lekker sip aan de kant. En als je de beslissing aan een kind van 9 over laat: als hij dan geen pijn heeft dan gaat hij gewoon ookal is dat misschien niet verstandig. Ik zou gewoon zelf een leuke dag met hem gaan beleven bij iets waar hij wel goed mee kan doen.

Elleboogje

Elleboogje

28-05-2010 om 20:11

Zelfde probleem

Hier een kind met een ontzette elleboog. En het schoolreisje is naar de Efteling. Rust en paracetamol is de boodschap van de huisarts... En als het kind nou op mij leek dan was ze tevreden met het sprookjesbos en Droomvlucht. Maar ze lijkt niet op mij en ze wil in de Pyton, en de rest van de klas kennende gaat iedereen in de Pyton. Moeilijk! Ik wacht even af hoe het gaat, informeer vast of haar vader of ik eventueel meekunnen, twee dagen vantevoren nog even bij de huisarts langs voor een professionele mening.
Verder is het ook de tijd van dansuitvoeringen, toetsen en turnwedstrijden Pfff, wat een timing!

Janeway

Janeway

28-05-2010 om 23:31

Hier ook

Hoi Tietsia
Wat vervelend voor je zoon zeg, heeft hij nog veel pijn?
Onze zoon heeft op 1 april zijn arm ook gebroken, 2 pennen er in en tot de oksel in het gips.. Hij zit nu nog in het gips.. Ik moet even denken hoe het was met hem. Hij heeft 2 weken een spalk gehad en kreeg daarna pas volledig gips. (vingers tot oksel) Met 3 weken weet ik niet of ik had laten gaan, maar onze zoon heeft ook wel erg veel pijn gehad. Ik vind het moeilijk want je gunt je kind ook iets leuks. Bij ons gaan ze over 2 weken met schoolreis naar de efteling, onze zoon zit nog steeds in het gips maar nu tot de elleboog. Bij hem steekt er een stukje pin uit maar is nog onderhuids, je ziet het zitten. Als hij dat stoot doet het erg pijn, helaas is een achtbaan dan niet echt een goed idee denk ik.. Nu is onze zoon getraumatiseerd door zijn val en de gevolgen en is nog erg bang dus hij wil niet zo meer dus dat probleem lost zich dan vanzelf op. Maar voor hem wordt het een schoolreisje met regelmatig wachten denk ik. Heel veel sterkte met je zoon, ik zou hem toch laten gaan de fun met klasgenoten ed is ook belangrijk, evt het uitje met hem over doen zodra hij genezen is..
Groet Janeway

tietsia

tietsia

30-05-2010 om 09:00

Bedankt voor het meedenken

Hoi iedereen,
Bedankt voor het meedenken. Mijn zoon weet niet goed wat hij wil. Natuurlijk wil hij mee, maar het idee van steeds op de anderen wachten ziet hij ook niet echt zitten. En ik ben inderdaad ook een beetje bang dat hij zich toch laat verleiden tot dingen waar hij achteraf spijt van heeft (groepsdruk, niet steeds aan de kant willen staan). Ik moet er niet aan denken dat het opnieuw stuk gaat. Dat zou flinke gevolgen hebben, want zijn groeischijf is op zij geslagen en wanneer het niet goed geneest kan zijn arm krom gaan groeien.
Ik acht de kans overigens groot dat hij de kans niet voor krijgt om in attracties te gaan die niet geschikt zijn. Ik belde met Drievliet ( daar gaan ze naar toe) en daar waren ze zeer duidelijk dat hij in de meeste attracties niet wordt toe gelaten met zijn arm volledig in het gips (inderdaad helemaal van vingers tot oksel), voor zijn eigen veiligheid, maar ook de van anderen.
En ik vermoed dat hij ook gewoon nog pijn zal hebben. Het is nu twee weken (min 1 dag) geleden dat hij zijn arm brak en hij heeft nog steeds erg last van pijn. Na een paar minuten rond lopen gaat zijn arm erg zeer doen (door het heen en weer schudden tijdens het lopen zegt hij)
Ik neig naar Puck haar voorstel, iets leuks met zijn tweeën gaan doen. En als zijn arm genezen is met zijn zussen een keer naar drievliet.
Maar hij heeft ook inspraak, dus misschien ziet hij het toch anders.
Tietsia

Bastet

Bastet

30-05-2010 om 09:29

Drievliet

Ik ken Drievliet,ook vanuit schoolreis ervaring,er is weinig anders te doen dat die attracties,dus ik zou toch neigen naar samen iets leuks gaan doen en later zelf naar Drievliet gaan.
Groetjes,bastet

Janeway

Janeway

31-05-2010 om 14:00

Andere vraag

Heeft je zoon geen sling? of heeft hij dan nog zo'n last van het schudden. Onze zoon vond de sling niet helemaal prettig maar vroeg er toch ook wel zelf om, dat gips wordt toch ook zwaar

Toevallig

Ik zag net de foto's van de vorige school van mijn dochter. Hun schoolreis is pas naar Drievliet geweest. En ik zag op de foto's een meisje met gips en mitella, en ze keek heel blij Dus het kan wel, een leuke dag hebben met een gipsen arm daar. En dan later nog een keer met het gezin gaan? Drievliet is leuk genoeg om er meerdere keren heen te gaan

tietsia

tietsia

04-06-2010 om 10:49

Hij gaat niet mee

Bedankt voor alle reacties.
In overleg met het ziekenhuis, de school en vooral mijn zoon zelf is het besluit gevallen dat mijn zoontje niet mee gaat op schoolreis. Drievliet was er vrij duidelijk in dat hij met een arm volledig in het gips in de meeste attracties niet wordt toegelaten, het ziekenhuis gaf aan dat hij maar beter geen onnodige risico's kan nemen en mijn zoon gaf zelf aan geen zin te hebben steeds te staan wachten terwijl de anderen in de achtbaan zitten.
Zijn arm doet gelukkig minder pijn, maar het zit hem wel danig in de weg. We gaan gezellig een dagje met zijn tweetjes op stap en over een tijdje gaan we naar Drievliet.
groetjes,
Tietsia

tietsia

tietsia

11-06-2010 om 10:34

Toch een leuke dag gehad

Onze zoon is lekker een dagje met zijn vader op stap geweest. De volgende dag op school bleek de klas een paar cadeautjes voor hem gekocht te hebben. Erg leuk en attent.
Hij was er erg blij mee en ik heb hem er iet over gehoord dat hij het jammer vond dat hij niet mee kon.
De juf gaf aan dat het maar goed was dat hij niet mee gegaan was, omdat zijn vrienden niet uit de wilde attracties te krijgen waren.
groetjes,
Tietsia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.